Mi s-a spus să-mi las telefonul pe masă și să merg într-o cameră întunecată. Nu prea știam ce se va întâmpla, dar sunetul din boxe și luminile difuze îmi indicau că voi experimenta ceva unic. Dintr-o dată, cortina neagră cade, iar în fața noastră se afla noul BMW X5. Cu patru luni înainte de prezentarea oficială, o mână de oameni, printre care și eu, am văzut în metal și piele noul lider al segmentului SUV-urilor premium. Exact în culoarea albă de prezentare, dar cu un interior încă în faza de preproducție, am urcat în interiorul nou, cel care va deveni inspirație pentru următoarea generație de modele bavareze. Apoi au urmat multe luni de pauză. Nu aveam fotografii la care să mă mai uit, așa că așteptam să fie disponibil pentru test drive, dar nu știam cât va dura până în acel moment.
Începutul lunii noiembrie, dar un mijloc de toamnă călduroasă, trebuia să iau un BMW de test de la Grup West Premium Oradea. Printre ultimele teste nu se mai regăsea niciun BMW. Speram, dar nu credeam că se va întâmpla, când am ajuns în parcarea de la Grup West, iar singura mașina de acolo era noul X5. Așa am primit cheia noului X5 pentru un test special.
Probabil în imagini nu ți se pare o mare diferență față de generația precedentă. Poate că îl vezi doar un X3 mai mare, dar crede-mă, să-l vezi live îți schimbă complet percepția. Parcă trecătorii știu că ești într-un X5 și nu alt SUV, îți intorc capul, unii zâmbesc, iar toți îți fac loc. Ești asaltat de cunoscuți, care vor să vadă mașina de aproape. Probabil datorită noilor blocuri optice cu iluminare Laser sau datorită grilei, aproape duble ca dimensiuni, față de generația precedentă. Atunci te dai jos din mașină, într-o parcare izoltată și încerci să-i cauți ”hiba” acestor reacții. Imediat cu închizi ușa, îți dai seama de dimensiunile mașinii. Este imensă. Așa cum îi stă bine de altfel. A crescut față de vechiul model în fiecare colț, dar mai ales în lățime. O mașină mai lată este o mașină mai frumoasă. Este regula proporțiilor. Sunt încă voci care spun că vechiul X5 este mai frumos sau cel puțin mai potrivit ca design. Noul BMW X5 nu mai are farurile unite cu grila, dar sunt mult mai înguste, mai agresive, iar grafica interioară este extrem de spectaculoasă, mai ales detaliile albastre ale luminilor Laser. Da, grila este mare, dar deloc disproporționată, iar în combinație cu pachetul exterior M Sport, ce primește prize de aer de dimensiuni mai mari, se încadrează perfect. Privit din față, noul X5 este mai elegant, mai dinamic, dar parcă nu atât de agresiv față de generația precedentă.
Același lucru l-aș putea spune și despre profil. Botul mașinii plonjează și este mai îngust, în schimb linia mediană urcă în dreptul portierelor spate, creând masivitate. Linia geamurilor laterale este de asemenea mai îngustă spre posterior, ceea ce îl face mai elegant. Totul este constrastat în schimb, de dimensiunea jantelor. Măsurând un ridicol 22 inch, acestea sunt cele mai mari jante montate vreodată pe un BMW. Trebuie să recunosc că arată extrem de bine, plus că au un design spectaculos. Probabil cel mai nou aspect de design al noului X5 este design-ul stopurilor. Bavarezii renunță la blocurile optice în forma literei L, în favoarea unora cu design atipic, dar care îi oferă mașinii un look proaspăt. Sincer mi-aș fi dorit ca noul X5 să se inspire din stopurile noului X3, dar așa ”The Boss” poate fi recunoscut mai ușor. În plus, acestea și ieșirile imense ale evacuării, le vei vedea cel mai des la un X5. Da, este un SUV, este diesel, dar nu povestea nu se termină aici.
Pe lângă design-ul nou, acest X5 are câteva elemente ce îl disting de restul gamei, dar și îl fac mai dezirabil în fața concurenței. Înainte să te urci înapoi în habitaclu, vezi grila, elementele din bări și oglinzile în culoarea bronzului, ceea ce înseamnă un singur lucru. Acest X5 este construit sub atenta îndrumare a M Performance.
Pe capacul portbagajului scrie destul de mare M50d, iar acest lucru înseamnă 4 turbine, 400 de cai putere, 760 Nm și un sprint până la 100 km/h în doar 5.2 secunde. Acest motor este apogeul motorizărilor diesel venite din partea bavarezilor, perfecționând alimentarea cu diesel până în punctul în care nu mai au ce demonstra. Urmează un traseu plin de viraje, linii drepte și decelerări, toate într-un decor tomnatic cum rar am mai văzut.
Ai admirat mașina din exterior, i-ai văzut toate detaliile noi, futuriste, moderne, dar vrei să-i vezi și interiorul. Din păcate pentru tine, atunci când pornești motorul, acesta sare la 2000 de rotații, într-un răget animalic, ce te face să tremuri, deoarece încă de când apeși butonul de start, știi că ai de a face cu un monstru sub capotă. Abia ce reușești să-ți ajustezi scaunul în poziția preferată, că odată ce ridici piciorul de pe frână și înfigi accelerația în podea, turațiile cresc, iar forța de împingere nu ai mai simțit-o niciodată într-o caroserie așa înaltă. Turometrul poziționat acum în sens invers, urcă și ajunge la zona roșie, iar cutia cu 8 rapoarte schimbă treptele inimaginabil de rapid. Primele două viteze se suprapun și trec repede, iar odată ce ai prins viteză, setările cutiei țin turațiile mult mai mult. Ți se pare că mașina nu s-ar putea opri din accelerat. Totuși, stai sus, ai vizibilitate excelentă, ai citit că mașina are peste 2 tone, iar tu ca șofer mai adaugi 100 kg, dar accelerațiile sunt demne de o mașină sport.
Chiar dacă ceafa îți lovește tetiera, aceasta e moale, la fel ca într-o limuzină Seria 7. La fel și scaunele. Sunt foarte confortabile și îmbrăcate în cea mai fină piele. Parcă nu îți vine să crezi că puterea pe care ai simțit-o vine dintr-o astfel de caroserie. Contemplând la aceste lucruri, te trezești în fața ta cu un șarpe de bitum, o succesiune stânga-dreapta, dar unde ai vizibilitate și poți forța lățimea anvelopelor. Suprafața asfaltul îți este transmisă perfect prin volan, pe care tu îl rotești precis, urmând trasa pe care o vrei. BMW X5 este unul dintre cele mai dinamice SUV-uri de pe piață, iar asta o simți. Fiecare viraj este o plăcere, chiar în ciuda gabaritului mare. Suspensia pneumatică disponbilă opțional pe mașina de test, absoarbe foarte bine imperfecțiunile drumului, dar în același timp ține mașina lipită de asfalt. Aceasta se apropie și mai mult de asfalt, în modul Sport, pentru ca ruliul și înclinațiile mașinii să fie minime. Tragi levierul cutiei în stânga, iar turațiile sunt exact unde vrei atunci când apeși pedala de accelerație. Fără întârzieri, fără retrogradări bruște, doar cu putere brută când ai nevoie. Traseul din pădure, unde ai fost doar tu cu o mașină nou-nouță, necunoscută până atunci, m-a făcut să o respect. Un monstru rafinat, agil, luxos, confortabil.
Trebuia să opresc. Parcă am simțit că anvelopele au fost stresate prea mult. Chiar și după această tură, motorul abia dacă îl auzeam. Cum spuneam și mai sus, bavarezii au perfecționat motorul diesel și l-au făcut la fel de rafinat precum unul pe benzină. Insonorizarea la interior este perfectă, dar în versiunea M50d, evacuarea sună mai puternic și mai plăcut, față de un alt diesel. Aș putea spune chiar ca un model de performanță. Baritonal, cu o frecvență joasă, dar puternică. În liniștea de după, am privit noul interior. Același pe care l-am văzut prima dată acum cinci luni, dar care acum era dezvăluit complet la vârful degetelor mele.
Prima dată simți și îți sare în ochi levierul schimbătorului de viteze. Realizat din cristale Swarovski, acesta are în interior X-ul luminat. Din același cristal este realizată și rotița sistemului de infotainment, dar și butonul Start/Stop. Acesta este poziționat acum lângă schimbător, ceea ce înseamnă că de fiecare dată când te urci în mașină vei căuta butonul de pornire în spatele volanului. Ce face obișnuința? Din punctul meu de vedere, calitatea interiorului, materiale și îmbinări, sunt mult superioare generației precedente. Scaunele sunt parcă împrumutate de la Seria 7, de un comfort incredibil, iar pielea are cusături spectaculoase. Întreg design-ul bordului este nou, masiv, dar elegant. Ergonomia este diferită față de celelalte modele bavareze cu care ne-am obișnuit, dar din punctul meu de vedere, îi oferă mașinii un look proaspăt, care va arăta la fel de bine și peste câțiva ani. Comenzile climatizării sunt acum poziționate sub aeratoare și sunt touch screen. Noaptea au o iluminare spectaculoasă. Mai jos pe consola centrală vedem un buton complet nou pentru X5. Comenzile pentru suspensia pneumatică care poate înălța mașina pentru offroad ușor. Îți ridici din nou privirea și vezi ecranul navigației mult mai mare și cu comandă tactilă, plus nou instrumentar de bord. Sincer, nu mi s-a părut deloc deplasat, ci doar o noutate în trend cu restul interiorului. Noul X5 renunță la ceasurile rotunde, tipice până nu demult bavarezilor, în favoarea unui instrumentar digital cu grafică futuristă, unii spunând că se aseamănă cu ceasurile unui avion. Da, turometrul urcă în sens invers, dar este ușor de citit. Cam tot ce știați despre spațiul din spatele volanului la un BMW este diferit la noul X5. În plus noul sistem de infotainment înglobează toate tehnologiile disponibile în acest moment în clasă, iar dacă nu găsiți ceva, tot ce trebuie să faceți e să spuneți ”Hey, BMW” iar un asistent vocal poate accesa aproape orice comandă vrei. Totuși, aceste sisteme de asistență sunt încă la început, așa că trebuie să avem răbdare cu acționarea comenzilor. Dar am reușit să pornesc încălzirea auxiliară, să pornesc și să selectez un post de radio, să accesez o adresă pe navigație, fără să iau mâinile de pe volan.
Noul BMW X5 mi s-a părut un model extrem de tehnologizat și avansat. Ar putea liniștit să fie cu două generații peste vechea generație. Poate din acest motiv s-a renunțat la un facelift pe vechiul X5. În acest moment este cel mai complet model bavarez, mai ales în varianta M50d. Este comfortabil precum un Seria 7, sportiv aproape ca un Seria 5, mai tehnologizat decât amândouă, iar design-ul, chiar dacă este subiectiv, îl face dezirabil doar din acest motiv, al noutății.
După un weekend plin, am vrut să conduc noul X5 pe drumuri cunoscute mie, într-un stil mai relaxat, adică mergând spre casă, de exemplu. Cu suspensia pneumatică în modul Confort și asistentul la rulare care îmi ținea volanul, accelerația și frâna, X5 era silențios și relaxant. Plutești peste denivelări, cu toate că anvelopele cu talon mic, lovesc destul de tare în gropi, dar cred că ai putea face acest compromis, pentru design-ul pe care îl oferă. Oricât de relaxat ai vrea să conduci, îți vine în minte accelerația fulminantă, așa că semnalizezi stânga să depășești ce ai în față. Și vei depăși orice. Când apeși accelerația sunetul se intensifică, de parcă se apropie un cutremur și mașina începe să tragă. Forța cuplului imens trebuia să o mai scriu odată, deoarece este incredibilă.
Am folosit noul BMW X5 două zile, în care am experimentat cum se conduce în oraș, cum e să mergi la mall, cum înghite kilometri de asfalt și cum își forțează anvelopele pe viraje. Este manevrabil, cu toate că îl simți mare, este un magnet pentru trecători, mai ales noaptea, unde jocul luminilor exterioare, dar și interioare este spectaculos, este confortabil, spațios, luxos, dar și un monstru de 2 tone care nu se sperie când vede viraje. BMW îi spune ”The Boss”. Ar putea fi definiția unui șef, numai că în țara noastră, această denumire vine după sine cu diverse apelative la apariția unui SUV BMW alb. Totuși, renumele, marca, feeling-ul și performanțele îl pun în fruntea topului SUV-urilor premium.
Mulțumiri speciale BMW Grup West Premium Oradea, care au adus înaintea tuturor noul X5 M50d pentru test drive. Din 24 noiembrie, puteti să mergeți să-l vedeți la showroom-ul din Calea Clujului 300 Oradea
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.