Mercedes Benz C-Class – Test Drive

Mercedes Benz C-Class – Evoluție tehnologică

Aș fi putut începe acest articol folosind toate clișeele de la baby-S, la Clasa S intrată la apă, dar trebuie să mărturisesc că nu e așa. Noua clasă C nu este un Clasa S mai mic, nu pentru că nu ar fi un automobil foarte bun, ci pentru simplul motiv că limuzina navă-amiral nu poate fi comparată cu nimic. Este într-o altă ligă, iar comparația cu o Clasă C mai mare, oricât de flatantă pentru C, nu se aplică în acest caz. Din acest motiv, orice comparație între cele două modele se va opri aici. Am condus noua limuzină de clasă medie, cu gândul încă proaspăt de la testele cu generația precedentă. Deci am putut să analizez mult mai bine noutățile și asemănările.

Spre deosebire de generațiile precedente, cu acest nou model, designerii germani au mers mai mult pe linia evoluției, decât a revoluției, deoarece din multe unghiuri, noul model încă seamănă cu cel vechi. Nu e neapărat un lucru rău, deoarece generația W205 a fost considerată una dintre cele mai frumoase caroserii C-Class, așa că noul model doar duce mai departe linia modernă. Dacă până nu demult, limuzina medie a germanilor era considerată cea sobră, cu noua generație ne-a demonstrat că poate avea un design chiar mai dinamic decât al rivalilor, păstrând doza de eleganță. Oriunde ai privi vezi doar suprafețe de metal atent sculptate, cu linii fluide, fără muchii agresive, unde nu e nevoie. Vopsită în această culoare argintiu mat, noul Mercedes Benz C-Class devine fără îndoială cel mai frumos reprezentant din acest segment.

Noua grilă ”întoarsă” face mașina să pară mai lată și mai joasă, iar elementele de ”diamant” au fost înlocuite cu niște steluțe asemeni siglei. În test am avut varianta echipată cu pachetul AMG. Este o opțiune ce o recomand din tot sufletul, deoarece efectiv accentuează foarte bine proporțiile mașinii. Prizele de aer generoase și banda cromată din partea inferioară sunt elemente perfecte ce combină sportivitatea cu eleganța. Blocurile optice sunt acum mai aplatizate, dar suficient de agresive și de futuriste. Partea frontală este completată de o capotă lungă ce are nervuri agresive, dar care se potrivesc.

Spuneam că sunt unghiuri unde generațiile abia dacă se disting. Când îți muți privirea spre lateralul mașinii vei vedea acest lucru. Linia plafonului este identică cu cea a modelului precedent, la fel și proporțiile spatelui. Totuși, noul model are niște praguri mult mai late, în echiparea AMG, iar jantele cu diamentru maxim pe 19 inch au design nou. Posteriorul în schimb pe cât este de potrivit, pe atât este de controversat. Blocurile optice sunt acum poziționate pe orizontală și un pic se pierde din personalitatea generației precedente, care era singurul sedan din clasă cu stopurile verticale. Noua generație arată mult mai sportiv, mai dinamic, mai ales datorită bării posterioare cu difuzor de aer și evacuări false generoase, dar are și un design prea ”generalist”. Acum toate modelele din segment au același layout pentru posterior, doar liniile diferă puțin. În realitate, acest design a noului model i se potrivește, se împacă bine cu cel frontal, așa că trebuie să vedeți mașina și pe viu, pentru a vă face o părere.

Mercedes Benz C-Class nu a fost niciodată un automobil urât. De fapt primele generații, care încă nu purtau această nomenclatură, încep să devină din ce în ce mai căutate și mai apreciate de colecționari și fani. Nu știu cum va rezista testului timpului această generație, dar premisele sunt foarte bune, deoarece mi se pare că e un design atemporal, o evoluție firească a unui model extrem de apreciat.

Dacă la exterior s-a produs evoluția, odată ce pășești în interior se vede adevărata revoluție. Mercedes Benz C-Class este cea mai tehnologizată limuzină din acest segment. Nu ai cum să nu remarci consola centrală. Și mai ales imensul ecran vertical, de 11.9 inch. Da, mulți l-au comparat cu Tesla sau cu diferite alte modele sau s-a spus că e dificil de utilizat, fiind atât de mare, dar din scaunul șoferului a fost o adevărată plăcere să navighez prin acest sistem. În primul rând, orientarea acestuia este foarte propice pentru șofer. Parcă totul e la îndemână, toate comenzile obișnuite de la un Mercedes Benz sunt acolo unde te-ai aștepta, doar că acum sunt touch screen. Acest ecran este împărțit în două secțiuni. În partea superioară este cel al sistemului de infotainment, plus navigația, cu grafica obișnuită de la generația precedentă, iar în partea inferioară este climatizarea. Aceasta este tot timpul acolo, deci orice comandă dai sistemului, comenzile climatizării nu vor dispărea. Este nevoie de un minim de obișnuiță, ca să te acomodezi cu acest layout. Eu de exemplu, am stat 10 minute în mașină înainte să plec la drum și am găsit imediat toate comenzile pe care le utilizam frecvent.

Da, totul se întâmplă pe acest ecran imens cu design spectaculos, dar habitaclul lui C-Class nu este doar atât. Ai zice că în rest design-ul este simplist, dar atenția la detalii este incredibilă. Îmi plac foarte mult cum se văd aeratoarele, îmi place materialul ce ”îmbracă” planșa de bord. Acesta nu este nici o imitație de fibră de carbon, nici de plastic, dar arată foarte interesant. Panourile portierelor sunt de asemenea foarte luxoase, mai ales că modelul de test era echipat cu superbul sistem de sonorizare de la Burmester. Acesta are boxele integrate perfect și au acoperitori metalice. Dar design-ul portierei nu se oprește aici. Comenzile scaunelor și mânerul ușii sunt într-un panou care pare că plutește, mai ales noaptea, când este înconjurat de lumini ambientale. De fapt acesta pare să fie un alt ”artificiu” la care apelează C-Class pentru a fi și mai futurist. De fiecare dată când crești sau scazi temperatura interioară, aeratoarele se colorează roșu sau albastru, consola centrală este înconjurată de lumini ambientale, până și picioarele sunt iluminate. Întreg habitaclul este un spectacol vizual și tactil și chiar dacă nu este o clasă superioară, materialele sunt incredibile. Piele fină și metal rece oriunde privești și atingi.

Se spune că dacă interioarele sunt foarte futuriste, nu vor rezista atât de bine în timp, deoarece vor părea repede învechite, dar pe moment, interiorul lui C-Class este o operă de artă, atât vizual, tehnologic și chiar ergonomic. În plus, scaunele-fotolii din față sunt extrem de confortabile, cu susținere laterală bună și culisează mult în jos, tocmai pentru a avea o poziție mai sportivă. Asta împreună cu volanul gros, dar sculptat anatomic după palme, îmi dă încredere în mașină. Parcă mă simt într-un automobil sport și abia aștept să văd doar viraje prin parbriz.

Poate că pare că laud noul Mercedes Benz C-Class, dar nici măcar nu m-am apucat. Deoarece pe lângă noutățile tehnologice, acesta vine cu un tren de rulare perfect pentru fanii condusului. Autoklass Timișoara mi-a pus la dispoziție un model C300, iar pentru că au fost printre primii care au comandat noul C-Class în România, C300 vine doar cu tracțiune spate. O opțiune din ce în ce mai rară, deoarece majoritatea clienților optează pentru 4Matic. Dar eu mă bucur că am sub pedala dreaptă o motorizare pe benzină și doar punte motoare spate. Nu vă gândiți la drifturi, ci la direcție mai precisă și cu mai mult feeling. Deoarece acum roțile față doar trebuie să vireze, nu mai există sarcina de a și pune puterea jos. Astfel, ținuta de drum din acest C300 este impecabilă.

Arată-i un viraj și vei simți cum prin volan, parcă pui cu mâna unde să fie roțile față. Setarea suspensiei este totuși spre partea confortabilă, deci prezintă un mic ruliu, dar odată așezat pe viraj, se lipește de asfalt. Este o plăcere să rotești de volan, și să simți că puntea față este ușoară. La ieșirile rapide din viraj, trebuie să gestionezi tu cutia de viteze, deoarece are unele întârzieri pe retrogradare. Astfel se răpește din dinamică. Sau poți să lași setările în modul Sport Plus, unde turația stă mai mult spre zona roșie, tot timpul ești cu o treaptă mai jos, dar suspensia nu îți rupe spatele. De mult nu am mai condus un Mercedes Benz care să se simtă atât de bine în modul Sport Plus. De obicei le preferat în Confort, dar C300 cu al său motor de 2 litri și 258 de cai putere este perfect pentru escapade pe drumuri virajate sau atunci când vrei să mergi ceva mai sportiv. Cuplul se simte de la mijlocul plajei de turație, deci tot timpul va trebui să mergi ceva mai turat. Dar partea frumoasă la Clasa C, este că atunci când vrei să domolești lucrurile, nu pare plictisitor. Dintr-o sedan dinamic, ce poate ține piept oricărui concurent, devine o limuzină confortabilă care balansează peste denivelări. Da, un C300 te îmbie la condus dinamic, dar și livrează ceea ce ți-a promis. Motorizarea nu este neapărat una specială, 2 litri și 4 cilindri nu sunt foarte spectaculoși indiferent de putere, dar când sunt zvonuri că viitorul C63 AMG va avea tot această configurație, dar combinat cu un motor electric, îți cam este dor de o cilindree mare.

Nu ar trebui să ne speriem foarte tare, deoarece specialiștii AMG au reușit să facă minuni cu motoarele de 2 litri de pe A45, dar sunetul este greu de replicat, iar pe C300, motorul sau evacuarea sunt aproape imperceptibile.

Într-o eră a electrificării, a SUV-urilor și a mașinilor anoste, e plăcut să vezi că încă se face un sedan ”ca la carte”. Efectiv nu am ce să-i reproșez noului C-Class. Cu fiecare generație devine din ce în ce mai bun, dar și din ce în ce mai scump. Exemplarul de test, configurat exact cum l-aș lua acasă, costă 68.000 de euro. Această sumă este enormă pentru un sedan mediu, dar este comparativ cu ceilalți concurenți din clasă. Nu mai e mult până o să vedem un C-Class-ul de 100.000 euro. Tehnologia și luxul se plătesc. Când sunt asociate cu o stea pe capotă, prețul devine irelevant. Se cere cel mai bun din segment, iar în momentul acesta, avem un nou rege!

Mercedes Benz C300 oferit pentru test drive de Autoklass Timișoara