Ce ne face fericiți? Cum îi dăm sufletului ceea ce ne cere? De multe ori dorințele noastre se întâmplă pentru că simțim asta din adâncul sufletului. Totuși, chiar și bucuria sufletului necesită o logistică aparte. Un cumul de factori pe care nu îi vezi, dar ei sunt acolo, pentru a-ți duce la îndeplinire ceea ce ai visat. Cam despre asta a fost vorba în septembrie, atunci când mi-am văzut ambele mașini finalizate, așa cum îmi imaginam acum mult timp. Cum s-a ajuns aici însă?
Îmi doream de mult o schimbare, atât pentru Jeep, cât și pentru Peugeot, dar parcă niciodată astrele nu se aliniau, nu găseam fonduri suficiente sau vreun motiv anume. Pentru că feed-ul meu este plin numai cu mașini, fie ele modificare, noi sau clasice, am văzut că se va organiza la Cetatea Oradea, un show caritabil, cu donare de sânge, unde vor fi prezente marea majoritate a mașinilor pe care le urmăresc pe rețelele sociale. Aveam motivul perfect pentru a-mi prezenta ambele mașini. Inițial am vrut să particip doar cu Peugeot-ul, deoarece show-ul se adresa mai mult mașinilor stance, dar avea și o secțiune offroad. Din acel moment aveam mai bine de două luni până când începea show-ul. Mi se părea un timp extrem de lung, mai ales că atunci eram implicat în alte proiecte. Dar încet, încet începeam să-mi fac rost de piese, să vorbesc cu parteneri dispuși să-mi împărtășească ideile. Cum spuneam, odată pus pe foaie ce urma să facem, logistica și timpul total începeau să ne preseze.
Inițial, m-am trezit singur, nu știam cum voi putea să modific două mașini, care erau la 200 de km de mine, pe care le puteam vedea doar în weekend. Acele două luni, nu mai păreau atât de îndelungate, mai ales că vorbeam de câteva weekend-uri efectiv. Am avut noroc că Andrei, cel care urma să-mi vopsească Jeep-ul, a putut să mă programeze foarte repede. I-am spus ce aveam de gând să fac, că voi participa cu mașina la un show caritabil, într-o locație superbă, Cetatea Oradea și că trebuie să facem ceva special, mai ales că se anunțau foarte mulți spectatori. Pe Andrei mi l-a recomandat celelalte lucrări ale lui, mai exact un Mitsubishi L200, o mașină care inițial a fost albă, iar mai apoi a fost vopsită într-un stil complet unic, în negru și gri, imitând trestia. Pentru mine, acea mașină și acele poze, mi-au rămas mult timp întipărite în minte. Trebuia să am așa ceva pe automobilul meu offroad. Totuși, nu voiam să copiez și nu voiam să schimb culoarea verde a mașinii, așa că ce alte frunze și crengi verzi găsim? Brad!
I-am încredințat mașina lui Andrei, știind că va face treabă bună, numai că indicațiile mele, poate nu au fost cele mai fericite. Eram obișnuit cu camuflajul pe care Jeep-ul îl avea inițial, se potrivea foarte bine cu restul detaliilor, dar în timp acesta a fost agățat de crengi și începea să arate urât. I-am spus lui Andrei că vreau o vopsea verde, cu creangă de brad, în stilul lui tipic, dar să nu fie la fel de evident precum acel Mitsubishi. Doar atunci când te apropii, ar trebui să vezi camuflajul de brad. Zis și făcut, numai că una îmi imaginam eu în cap, alta avea să fie. Cum vă spuneam, mașinile erau la Bihor, eu în Timișoara, așa că nu puteam să văd zilnic ce se întâmplă, doar prin intermediul pozelor. Andrei mi-a respectat cerințele întocmai, numai că nuanța de verde nu era bună, iar camuflajul crengilor de brad era abia vizibil. Mașina era vopsită cum am vrut eu, dar mi-am dat seama că mai bine lăsam specialistul să-și facă treaba așa cum știe el. În loc să îmi predea mașina așa cum am cerut-o eu, Andrei a zis că o reface, până când voi fi mulțumit, așa cum mi-am imaginat-o de mult.
A urmat o săptămână de convorbiri telefonice, filmări și poze, cu paletarul de nuanțe, până când am găsit kaki-ul perfect. Camuflajul trebuia să sară în evidență, așa că l-am făcut gri deschis. Asta a însemnat o refacere completă a mașinii, de la caroserie, până la bări, faruri, plus un set de praguri custom, din țeavă pătrată, de care sunt extrem de mulțumit. A trebuit să renunțăm la proiectoarele de pe portbagaj, dar ele vor reveni, așa cum mi-ați sugerat foarte mulți. Noile proiectoare vor fi mult mai potrivite și îmbunătățite. Pentru că am pierdul aproape două săptămâni, deoarece eu nu eram decis pe nuanța de verde, au rămas câteva detalii care nu au apucat să ajungă pe varianta de show. Timpul trecea, și nu mai primeam nimic. Până într-o seară, când Andrei îmi trimite o filmare cu mașina gata. Am început să sar în sus, cu telefonul în mână, îmi vedeam Jeep-ul ca pe unul nou. Nuanța de verde a ieșit superb, crengile de brad vizibile, grila și bările complet negre, nu îmi puteam dori mai mult. În maxim jumătate de oră am ajuns la el la atelier, să-mi iau mașina. A durat mult, dar acum era aproape gata pentru show. Bineînțeles îi mai trebuia un detailing interior, deoarece nu a mai fost curățată înăuntru de aproape doi ani.
În timp ce ne întorceam spre casă, am vrut să fiu în altă mașină, doar pentru a-l admira din mers. Chiar dacă se spune că un Jeep arată mai bine acoperit cu noroi, al meu, cu noul camuflaj, impecabil, cu roțile mari și detaliile negre, arată spectaculos. Am plecat de la atelier spre cealaltă locație. La Epic Wrap.
Pe Ciprian îl știu de mult timp și i-am urmărit evoluția în acest domeniu încă de la început. Când mi-a spus că urmează să se specializeze în colantări, i-am spus că îi voi fi primul client. Câțiva ani după aceea, iată-mă cu Peugeot-ul meu, la Epic Wrap, pentru cea mai importantă schimbare din cei 13 ani de când îl am. E imposibil să nu ai emoții. O schimbare de culoare, după atâta timp în care ai fost obișnuit într-un anumit fel, e ceva important. Voiam să iasă bine, tocmai de aceea am știut că voi apela unde trebuie.
Încă de când mi-am montat jantele OZ Superturismo, am vrut să cobor puțin mașina, pentru că niște jante mari, cer o suspensie sport. Știam că pentru show-ul de la Cetate mașina trebuia să fie cât mai joasă, dar voiam să o duc pe roți cei 60 de km de la Beiuș la Oradea. Nu știam cum se va comporta, dacă va fi prea joasă sau dacă noua suspensie va avea vreun efect vizual. Din cauza bugetului, am ales o suspensie TA-Tehnix dedicată pentru Peugeot 307cc, dar nu una foarte scumpă. Era suficient pentru drop-ul caroseriei și pentru rulat la viteze nu foarte mari. Termenul de livrare pentru suspensie avea să fie două săptămâni, așa că am amânat colantarea, până când era montată noua suspensie. Jumătate de lună a însemnat că timpul ne presa, până vinerea dinaintea show-ului, când trebuia să fiu prezent cu mașinile pentru poziționare.
Pentru mine, acele săptămâni păreau o eternitate, nu credeam că va fii gata la timp, mai ales că totul era programat la oră. Din cele două luni cât erau inițial, am ajuns să ne limităm la câteva ore în care trebuiau fi gata detaliile. Orice greșeală sau amânare însemna neparticiparea mea la show.
Am plecat din nou la Timișoara, lăsând Peugeot-ul în mâinile lui Ciprian de la Epic Wrap, neștiind exact ce va urma. Pe această cale vreau să-i mulțumesc încă o dată, deoarece fără eforturile lui, mai mult ca sigur nu puteam avea mașina gata, nici acest text nu îl redactam. El a făcut posibil și ca jantele OZ Superturismo să fie acum negru metalizat, tot el a transportat mașina după montarea suspensiilor. Toate acestea au durat două zile, dar pentru mine a fost prea mult, așa că am decis să mă întorc la Beiuș, să fiu aproape de ce se întâmplă, iar vineri să pot fi prezent la show. Înainte să plec din Timișoara, am primit poza asta:
Eu îi lăsasem o mașină complet funcțională, întreagă, aproape curată, în fața atelierului, acum o vedeam cum nu am văzut-o vreodată. Dar mi-am dat seama ca pentru a îmbunătăți ceva, mai întâi trebuie să-l ”distrugi”. Dacă Peugeot-ul nu era desfăcut complet, lucrarea de colantare nu ieșea perfect.
După ce aproape doi ani de zile am avut grafica de 307 WRC pe Peugeot-ul meu, știam că pentru un show, trebuia să vin cu ceva total schimbat. Aveam un film cu această culoare, mai ales după ce am văzut ceva asemănător la un 991 GT3, o culoare Porsche Paint to Sample, în combinație cu jante negre. Acum era momentul să-mi demonstrez că se poate. Când am ajuns în atelierul Epic Wrap, Peugeot-ul deja colantat pe o parte. Încă nu îmi venea să cred. Când îți faci o imagine în cap, te gândești numai la ea, iar apoi o vezi în adevărat, mai frumoasă decât ți-o imaginai, e un sentiment aparte. Totuși, accentele roșii ale vopselei originale, se vedeau puternic, și nu puteam să-mi fac o idee clară asupra produsului finit. Epic Wrap au lucrat non stop, trei zile, chiar și până dimineața, pentru a termina mașina la timp. Cu toate acestea, nu a fost o lucrare în grabă. Fiecare linie a fost învelită în Matte Metallic Purple, fără tăieturi inutile, doar atenție extraordinară la detalii. În niciun loc nu se văd îmbinări sau valuri. Mai interesant e că Ciprian e chiar mai exigent decât clienții, iar la cât e el de perfecționist, știi sigur că vei pleca de acolo cu un produs de calitate.
Vineri după masa, trebuia să plecăm spre Oradea, un singur șofer, două mașini. O altă problemă de logistică, pe care nu știam cum să o rezolv. Voiam să conduc eu Peugeot-ul, cu noua suspensie, să văd cât de rigidă e, cât de joasă, iar Jeep-ul să fie în fața mea, deschizător de drum. Nu a trebuit să caut mult, deoarece Andrei de la Friends Coffee Shop s-a oferit să-mi conducă Jeep-ul până la Oradea. Problemele de logistică s-au rezolvat cum nu puteam mai bine. Totuși, cei 60 km de asfalt până la Oradea nu erau cei mai buni, iar eu voiam să menaj suspensia nouă, iar singurul meu gând în acel moment era să-mi văd mașinile poziționate și să mă pot bucura de eveniment.
La Cetate Show and Shine a adunat peste 70 de mașini din țară, unele mai speciale ca celelalte. Nu știu exact număr spectatorilor care au venit în cele două zile de show, dar în orice moment, fiecare mașină era înconjurată de oameni. Pentru mine a fost ceva extraordinar, chiar dacă nu avut un reper de comparație, deoarece participam la primul meu eveniment de acest gen. Eram mulțumit de ambele mașini. Fiecare stătea la locul ei, înconjurate de alte mașini modificate după gusturile și posibilitățile proprietarilor. Am vrut neapărat să îmi modific Peugeot-ul, și pentru sufletul meu, dar și pentru faptul că scena stance din România, nu cred că are multe Peugeot-uri 307 cc. Mă uitam în jur, vedeam BMW-uri, modele VAG și câteva japoneze, dar nicio franțuzoaică. Aveam un rânjet în colțul gurii, deoarece știam că e a mea și că am făcut-o așa cum mi-am imaginat-o de mult.
Poate că sunt puțin egoist, dar mă bucuram când vedeam că lumea își face poze cu mașinile mele, iar copiii mici, cei care nu înțeleg munca din spatele fiecărei mașini, arătau cu degetul către mașina mea și le spuneau părinților că: ”Mami, aia mi-o place!” Vedeam oameni care se apropiau să atingă vopseaua abrazivă a Jeep-ului, iar alții care veneau să mă întrebe dacă Peugeot-ul e vopsit, deoarece nu se vedea nicio îmbinare a foliei. Vremea a ținut cu noi, chiar dacă vântul a prăfuit puțin mașinile, așa că în acel weekend m-am întâlnit cu prieteni, cunoscuți sau doar pasionați care voiau să vadă mașini frumoase. Sunt câteva în Romania care sunt recunoscute de oricine din domeniu, mașini în care s-au investit sume mari, dar mai ales suflet. Fiecare mașină se potrivește proprietarului și nicio mașină nu e urâtă. Au fost mașini de sute de mii de euro, dar și mașini care nemodificate nu valorează mai mult de câteva sute de euro. Totuși, aici se vede pasiunea pentru automobil. Când poți să pui un Golf 2 sau un ”Ursuleț” lângă un Mercedes AMG GTR sau Ferrari F12 și lumea să fie atentă la mașinile ”vechi”, știi că ai ajuns într-o companie aparte. Totul se termina duminică după-masa cu anunțarea câștigătorilor, pe fiecare categorie. De la cea mai bună vopsea, până la jante, interior sau compartimentul motor, erau acoperite fiecare aspecte ale modificării unei mașini. Voiam să plec înainte de evenimentul de premiere, deoarece trebuia să mă întorc la Beiuș, dar am zis să mai rămân. Nu mică mi-a fost mirarea când am auzit la microfon că TM-77-UFC a câștigat un premiu pentru cel mai bun exterior la categoria offroadere. Pe moment nu am putut să mă bucur. Am încercat să merg până la scenă să-mi iau cupa, dar a trebuit să urc pe scenă pentru a-l primi. Nu mai îmi aduc aminte cum a fost și ce am zis. Primul eveniment și primul premiu. Poate că pentru cineva învățat cu astfel de evenimente, un astfel de premiu nu mai reprezintă ceva special, dar pentru mine, a fost semnul că trebuie să merg mai departe. În timpul în care stăteam cu premiul în mână mă gândeam deja la următoarele modificări, pentru ambele mașini. 2019 Bring it On!
Tot am spus în acest articol că ”am modificat” mașinile și ”am lucrat” să le aduc în stadiul acesta, dar realitatea e că nu puteam face nimic fără oameni talentați, devotați, care s-au implicat în aceste proiecte, mai mult decât le-aș fi cerut eu. Atunci am văzut deschiderea către astfel de proiecte, implicarea pe care nu mi-o imaginam atunci când am decis că vreau să particip la un eveniment de genu, iar mulțumirile nu se limitează numai la un articol.
Epic Wrap – pentru tot ce a făcut și pentru că a avut grijă ca Peugeot-ul să fie gata în fiecare etapă
Friends Coffee Shop – pentru că a fost acolo pregătit cu o cafea pentru drum
Andrei – pentru faptul că a făcut o lucrare extraordinară din vopseaua Jeep-ului
Nistoreasca – pentru întreg suportul moral în această călătorie
Bogdan – pentru livrarea și montarea suspensiei
Plus mulți alții care s-au implicat în aceste proiecte.
https://turatiiscrise.ro/wp-content/uploads/2018/10/44730761_302992147191260_4195273528737529856_n.jpg640960batrinuhttps://turatiiscrise.ro/wp-content/uploads/2020/03/turatii-scrise-logo-negativ-enf-01-1.pngbatrinu2018-10-25 15:33:492018-10-25 15:33:49Logistică pentru suflet
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.