Mercedes-Benz C-Coupe: Linii dinamice
Mașina asta a apărut pe piață de mai bine de 2 ani. Fiind obișnuit să iau mașini cât mai noi la test, un Mercedes-Benz C-Coupe ar părea deja vechi, dar așa îți dai seama mai bine de măiestria peniței designerului. Chiar dacă deja mulți îl știu, l-au văzut deja în nenumărate cazuri pe șosea sau în imagini, C-Coupe încă arată foarte proaspăt. Poate din acest motiv, facelift-ul aplicat recent, nu a schimbat mare lucru din punct de vedere al aspectului. Este unul dintre cele mai frumoase, dinamice și apreciate coupe-uri premium de pe piață.
Am condus această generație a Clasei C, chiar înainte de lansarea oficială în România și am rămas impresionat de caracterul dinamic al șasiului, dar mai ales de design-ul foarte fresh, complet nou. Noua Clasă C este cu adevărat o revoluție pentru Mercedes-Benz față de generația precedentă. Cumva, Coupe-ul reușește să ducă această impresie și mai departe. Germanii din Stuttgart au un stil aparte de a lansa noi modele. Fiecare generație se inspiră de la un model la altul, fără să fie o legătură clară, de la mare la mic, cum se întâmplă în cazul concurenților. Totuși, în cazul lui C-Coupe, infuențele de design sunt puternic inspirate de la fratele mai mare și mult mai exclusivist S-Coupe. Atunci când au apărut primele imagini cu noul C-Coupe, toți au spus, în unanimitate, că este un S-Coupe ”intrat la apă”, care bineînțeles este mult mult mai ieftin. Asta înseamnă rețetă câștigătoare și atracție față de ambele modele.
Totuși, spre deosebire de S-Coupe, care nu are aproape niciun element de design preluat de la sedanul clasei, C-Coupe vine cu exact aceeași parte frontală ca a fratelui sedan. Numai că vorbind de un model premium, pe Coupe multe lucruri vin standard. În plus, prin definiție, un coupe este mai sportiv decât un sedan, C-Coupe primește bara frontală AMG-Line, cu prize de aer generoase pe laterale, care arată extrem de agresiv. Doar un ochi fin sau cunoscătorii îl pot diferenția de un AMG veritabil. Blocurile optice, chiar și după 3 ani, arată extrem de spectaculos, cu ”bulbii” LED și trăsătura luminoasă pentru luminile de zi. Pe C-Coupe, grila specifică ultimelor modele Mercedes-Benz are look-ul de diamant, străpuns de o lamelă cromată, în mijlocul căreia stă mândră ”steaua în trei colțuri”. Înteaga parte frontală este sportivă, agresivă, dar asemănătoare cu a sedan-ului. Doar când îți muți privirea spre lateral, vezi adevăratul dramatism. Sunt mai multe elemente care îți fură privirea. Aș începe cu linia plafonului. Poate nu la fel de dramatică ca la S-Coupe, din cauza proporțiilor, dar încă de la parbriz, aceasta se alungește spre posterior. Totul se termină cu acel mic ”duck tail” pe capacul portbagajului. Capota lungă și spatele scurt, îi oferă mașinii un look inconfundabil, de GT. Într-un fel, dacă nu vorbim de varianta full AMG, C-Coupe poate fi considerat un grand tourer veritabil. Cele două muchii ce traversează caroseria nu se vor mai regăsii pe viitoarele modele Mercedes Benz, iar din punctul meu de vedere este păcat, deoarece oferă un dinamism aparte. Și apoi ajungem la jante. Pentru echiparea AMG-Line, C-Coupe primește niște jante spițate pe 19 inch, care completează perfect look-ul unui coupe. Chiar și posteriorul este inspirat din cel al lui S-Coupe, dar blocurile optice sunt ceva mai late și, implicit, mai tinerești. Sincer nu pot să găsesc un unghi rău al acestui C-Coupe. Chiar dacă îl întorci pe toate părțile, tot arată bine, mai ales în această vopsea albă și pachetul Night.
Apropo de configurație. În această clasă, o echipare corectă poate face diferența dintre o mașină banală și una cu adevărat spectaculoasă. C-Coupe de la Autoklass Timișoara avea interiorul maroniu, cu inserții de lemn și aluminiu. Mi se pare cea mai potrivită combinație. Îmi plac și interioarele în culori închise, chiar negre, dar acelea arată și destul de tern. Acesta, oferă suficientă culoare cât să pară premium, dar în același timp elegant, pentru grand tourer-ul ce este. Când au apărut aceste generații ale modelelor Mercedes Benz, niciunul nu avea un interior urât. Nici măcar dubița V-Class. Aceastea au rezistat testului timpului și arată în continuare foarte fresh, în ciuda ”tabletei” care încă stă deasupra planșei de bord. C-ul de test era dotat cu tot ce se putea mai bun pentru un coupe, iar scaunele Coupe-ului sunt special gândite pentru această caroserie. Mai late și mai groase decât la sedan, plus că oferă un suport lateral mult mai sportiv. Cam ai nevoie de ele, mai ales că C-Class se conduce atât de bine.
Mi-ar fi plăcut totuși ca pe varianta Coupe să am la test un motor pe benzină, dar în România, coupe-urile și chiar decapotabilele încă se vând cu motoare diesel. Totuși, varianta C250d produce 204 cai putere, iar sprintul până la 100 de km/h se realizează în 6.7 secunde. Pentru drumurile noastre și pentru stilurile de condus, un timp de sub 7 secunde este arhisuficient, mai ales că cuplul de 500 Nm este prezent încă de la 1600 de rotații pe minut. Mie personal îmi place acest motor, dar sunt convins că faceliftul îl va schimba în ceva mai potrivit. Chiar între timp Mercedes Benz a prezentat un agregat de 2 litri, ce produce 245 de cai putere, devenind cel mai puternic diesel de 2 litri. Cu siguranță acel motor își va face loc sub capota unui C-Coupe. Până atunci, un C-Coupe cu motor diesel și transmisie automată cu 9 rapoarte se pretează pentru drumuri lungi, relaxate.
Cu toate acestea, dacă prinzi o porțiune cu viraje, o să te joci și o să zâmbești de fiecare dată când virezi volanul. Direcția noilor modele Mercedes Benz, incluzând C-Coupe este absolut perfectă. Suficient de grea, extrem de precisă și îți oferă informații exacte despre roțile față. Balansul dintre punți este extrem de plăcut, iar asta înseamnă că poți forța pe virajele strânse. Puntea spate se simte vioaie, chiar dacă mașina de test era echipată cu sistemul de tracțiune integrală 4Matic. Sincer, diesel și 4×4 nu prea se împacă cu sportivitate, și, în afara unor cazuri unde am simțit subvirare pe puntea față, C-Coupe are un caracter dinamic excepțional. Poziția la volan, volanul efectiv are o priză excelentă, îți vine până în piept și tu simți pielea perforată la vârful degetelor. Padelele din spate se simt premium, reci, de aluminiu și te îmbie să schimbi tu vitezele. Totuși, cutia este atât de bună, încât la un condus sportiv, intuiește ce vrei să faci și găsește tot timpul treapta potrivită. Din punctul meu de vedere este cel mai dinamic model Mercedes-Benz non-AMG.
Îmi plăcea foarte mult și varianta sedan, numai că C-Coupe îți oferă și acea doză de dramatism. În plus, în marea majoritate a timpului sunt singur în mașină sau cu încă o persoană, așa că cele 5 locuri oferite de sedan nu prea își au rostul acum. C-Coupe este gândit și desenat pentru a poza. Îl poți vedea pe marile bulevarde, în fața cluburilor, dar arată atât de bine și pe un drum de munte sau într-un lan de rapiță.
Mercedes-Benz C250d Coupe 4Matic oferit pentru test drive de Autoklass Timișoara.