La dreapta puterii

Nu e aşa uşor să găseşti disponibil la test drive, cel puţin în România, cel mai puternic şi cel mai rapid Jaguar fabricat vreodată. Dar sunt oameni care s-au plictisit deja de el şi-l scot la vânzare. Un astfel de exempar se găseşte în Timişoara, iar din câte am aflat sunt doar două înmatriculate în România. Aşa că pun mâna pe telefon, iar un domn foarte amabil îmi spune că pot să-l văd când doresc. Îi spun că ajung în 15 minute. Voiam să ajung şi mai repede, dar eram în partea opusă a oraşului.

IMG_1862

Ajung la adresă şi dau peste cel mai frumos Jaguar din ultima perioadă. Chiar dacă la data  apariţiei, XK-ul nu avea cele mai frumoase faruri desenate, totul s-a schimbat odată cu facelift-ul din 2011. Tot atunci au prezentat şi cea mai puternică variantă a lui XK. XKR-S. A trebuit să dau o privire în jurul maşinii de un albastru electric superb, cu jantele vopsite în negru, să observ că este mult mai agrsiv decât un XKR. De la spoilerul frontal până la eleronul de pe capacul portbagajului, ambele de fibră de carbon, XKR-S este un racer pentru getlemani. O maşină care arată la fel de spectaculos şi în faţa unei opere, unui hotel de 5 stele, dar şi pe circuit. Asta pentru că interiorul este îmbrăcat în piele neagră cu cusătură albastră, în culoarea exterioară, inserţiile de piano black pe consola centrală, dau nota maximă de eleganţă, la fel şi schimbătorul specific Jaguar-Range Rover, care iese din consolă, la Jaguar având şi modul S. Toată eleganţa este spartă în cel mai fericit mod de scaunele scoică, perfecte pentru când vrei să dezlănţui herghelia de sub capotă.

IMG_1860 IMG_1861

Şi ce herghelie! 550 de cai putere, 680 Nm din motorul V8 de 5 litri supraalimentat, iar acceleraţia până la 100 km/h în doar 4,2 secunde! De înţeles că nu am fost eu cel de la volan, dar parcă din drepta am putut să simt mai bine ce înseamnă 550 de cai care trag ca mâncând pământul. A fost una dintre cele mai scurte, dar totodată una dintre cele mai intense experienţe pe care le-am simţit într-o maşină. După 4500 de rotaţii, motorul efectiv explodează de putere, care pare interminabilă, în fracţiuni de secundă am depăşit cu mult viteza maximă admisă în localitate, iar rezerva de putere era nelimitată. Cred că pe o autostradă din vestul Europei, înghite kilometri întregi fără să “transpire”. La fiecare accelerare întreg interiorul era umplut de un zgomot tulburător de frumos, specific V8. Nu mai aveam timp să fiu atent la alte detalii, doar la feţele oamenilor care întorceau capul să privească de unde vine sunetul. Acesta era şi unul dintre motivele pentru care maşina a fost cumpărată de la bun început.

IMG_1863 IMG_1864

Îmi pare rău că nu am putut să fiu şi mai atent la interior sau la ţinuta de drum, dar puterea şi zgomotul produs de gloriosul V8 au fost punctul de atracţie, Şi cel care l-am simţit cel mai intens.