Grand Prix Timisoara-Aninoasa Tim 2023

Grand Prix Timișoara-Aninoasa Tim 2023 – Etapa în care am devenit vice-campioni

Cumva speram. Cumva visam la începutul anului că vom ajunge în punctul acesta. Vă spun sincer, nu a fost ușor. Am făcut destule greșeli, dar împreună, am reușit să trecem cu bine peste toate. Dacă anul trecut nu aveam cum să emitem pretenții, în condițiile în care aveam cea mai slabă mașină din campionat, anul acesta, odată cu motorul nou și după o primă etapă când am ratat podiumul la ”mustață”, știam că va urma un an interesant. Au trecut de atunci opt etape extrem de diferite, unde organizatorii ne-au pregătit trasee de viteză, de îndemânare, multe jaloane, multe întoarceri, iar astfel am putut să vedem cum se comportă mașina și implicit noi ca piloți, în diferite scenarii.

Penultima etapă din Campionatul de Automobilism și Karting denumită Grand Prix Timișoara-Aninoasa 2023, ne-a adus pe traseul din parcarea Sun Beach din Calea Buziașului, adică un traseu de viteză, dar și tehnic pe alocuri, frumusețea acestui traseu a fost că este vizibil pentru toți spectatorii. Indiferent unde te așezi pe lungimea lui, ai o perspectivă foarte bună asupra evoluției piloților și mai ales vezi mașinile în acțiune. Cum spuneam, fiecare etapă aduce un alt tip de traseu, iar acesta cumva ne avantaja, deoarece mașina trage foarte bine pe linie dreaptă, iar întoarcerile după jaloane sunt rapide, pentru că dimensiunile micului Peugeot permit acest lucru. Pentru BIR Team și în special pentru coechipierul Adi Ivanici, aceasta a fost o etapă decisivă, deoarece chiar în ziua competiției, am primit clasamentul general, iar Adi era pe locul al doilea al Clasei 1, cu doar 3 puncte în fața lui Adi Lupulescu, care era pe locul 3. Orice greșeală putea însemna inversarea locurilor în clasamentul general.

Am început dimineața cu un soare puternic, dar cu dinți, adică o duminică de octombrie perfectă. În aerul rece, mașinile funcționează chiar mai bine, dar trebuie să ai grijă și la temperatura anvelopelor. Foarte încrezători, ne-am aliniat la start, dar pentru că noi concurăm în clase diferite, nu știam dacă timpul lui Adi Ivanici din prima manșă este suficient de bun pentru un loc pe podium. La ora 10 și un sfert, micul Peugeot galben ”urla” și bolborosea pe țeava de eșapament, și a început întoarcerile. Cu fiecare linie dreaptă și cu fiecare jalon, Adi mergea tot mai agresiv și din dorința de a obține încă din prima manșă un tip satisfăcător, era să rateze traseul, dar s-a corectat rapid, iar la final, cronometrul s-a oprit la 2 minute și 21 de secunde. Cum spuneam, nu știam deocamdată cât de bun e acest timp, dar până la final, nu era suficient pentru locul pe podium pe care și-l dorea. Am profitat și de o greșeală a lui Adi Lupulescu, care în ciuda faptului că a realizat un timp mai bun în prima manșă, a fost penalizat cu 30 de secunde.

La această etapă s-au înscris un număr record de participanți, iar în Clasa 1 au concurat nu mai puțin de 13 mașini, printre care Honda Civic, Opel Tigra, Renault Megane sau Suzuki Swift. Pe lângă susținerea pentru coechipierul meu, Adi Ivanici, i-am făcut galerie și lui Ianăș Petru, care concurează cu un Opel Corsa de doar 90 de cai putere, dar este dovada că ”poți scoate tot performanțele mașinii”. Petru conduce impecabil, iar în doar 3 participări la etapele din Campionatului de Automobilism Timiș, a reușit să urce pe podium de fiecare dată. Eram foarte curios de evoluția fiecăruia.

A urmat Clasa 2. Aici mașinile sunt mult mai performante, iar pentru acest traseu de viteză s-a văzut diferența. Sunt convins că mai am și eu de lucrat ca pilot și la stilul de pilotaj, dar am un respect imens pentru toți piloții din Clasa 2, care participă la competiții, unii de mai bine de un deceniu. Cu toate acestea, am dat ce s-a putut mai bine, iar la final, am scos un timp satisfăcător, de 2:19,04. Puteam mai mult, mașina poate și mai mult, așa că mai aveam o manșă să demonstrăm. Totuși, liderul Clasei 2, Popa Claudiu ”Speedy”, este din punctul meu de vedere unul dintre cei mai buni piloți din Campionat, demonstrând constanță etapă după etapă, indiferent de traseu, fie că e de viteză sau de îndemânare. Podiumul Clasei 2 a fost completat de Marius Curelaru și Mihoc Sorin.

În Clasa 3, lupta dintre Tirla Sergiu GAO, Darius Stepan și Perescu Cristian, a fost decisă și de materialul de concurs. GAO a făcut spectacol la volanului BMW-ului e30 ”Teddy”, câștigând totodată Clasa 3 și obținând cel mai bun timp al etapei.

Dar revenind la bătălia noastră. Începe a doua manșă de concurs. Atât Adi Ivanici, cât și Adi Lupulescu veneau după greșeli în prima manșă, deci totul se decidea în manșa a doua. Primul pe traseu a fost Adi Ivanici, care la prima impresie mi s-a părut că pilotează ceva mai lent. De fapt, era foarte concentrat pe fiecare întoarcere, fiecare schimbare de treaptă, fiecare accelerare. L-am filmat de pe margine și i-am făcut galerie, iar după ce a trecut linia de finiș, cronometrul s-a oprit la 2 minute și 17 secunde și 0.8 miimi. Ultima valoare este foarte importantă, o să vedeți. Adi și-a îmbunătățit timpul cu aproape 5 secunde, ceea ce e incredibil și deocamdată avea cel mai bun timp al manșei 2. Următorii 5 piloți au obținut toți 2 minute și 17 secunde, dar acel 0.8 a lui Adi a făcut diferența. Da, la această etapă, în cea mai competitivă clasă, 5 piloți au fost în aceeași secundă. Incredibil.

La finalul manșei a doua, din 13 piloți, Adi Ivanici și Petru Ianăș, reușesc să urce pe podium alături de Marius Giurisici. A fost cel mai frumos podium din acest an, pentru că toți cei prezenți au dat totul și au scos tot ce se putea putea mai bine. Cu acest rezultat, Adi Ivanici devine matematic vice-campion al Clasei 1, cu o etapă înainte de final. Nici nu mai conta rezultatul meu din manșa a doua, am mers mai mult la distracție, pentru că în ciuda timpului meu bun, eram la 5-7 secunde de podium. Cu toate acestea, am demonstrat încă o dată, de fapt mașina ne-a demonstrat cât de bine se ține. Satisfacția că ai făcut-o cu mâinile tale, că nu am ratat și nu am abandonat în nicio etapă, iar pentru asta, Adi Ivanici merită tot respectul. A muncit, a fost constant, a fost perseverent, iar la final, adună laurii.

Cumva speram. Cumva visam la începutul anului că vom ajunge aici. Titlul de vice-campion este maximul ce se putea obține în acest an. Primul an în care participăm cu o mașină competitivă. Am avut parte de multe satisfacții, multe nopți nedormite, greșeli de strategie, dar și etape perfecte. Aceasta a fost una dintre ele. Una decisă, frumos, competitiv, cu rivalitate sportivă, în care departajarea a fost de mai puțin de o secundă.

Mai există o etapă, în data de 28.10.2023 pe un traseu stradal în localitatea Cenei, unde vom merge să ne bucurăm de mașină și de competiție. Vă așteptăm să ne vedeți și acolo!