Geneva 2020: Skoda Octavia RS iV

Chiar dacă în principal suntem atrași de automobile de performanță pe care nu ni le permitem, în cadul Salonului Auto de la Geneva, putem avea și visuri realizabile. După ce facelift-ul generației precedente a împărțit lumea în două, din cauza design-ului controversat, noua Skoda Octavia a revenit la un design exterior mult mai plăcut ochiului. Acum era timpul pentru modelul RS. Și cât de frumos arată? 

Fiecare generație Octavia RS a avut un design plăcut, mult mai sportiv față de modelele de bază, dar și o motorizare foarte potentă, indiferent că vorbim de benzină sau diesel. Cu această generație, Skoda păstrează toate elementele pe care le apreciem pentru compacta RS, dar plusează cu un tren de rulare nou, modern, mai eficient și mai curat. Cu toții știm că Skoda Octavia RS poate fi considerat Golf-ul GTI mai practic, așa că era normal să vedem aceleași motorizări și pe versiunea sportivă a cehilor. Pentru lansare, a fost ales trenul de rulare al lui Golf GTE, devenind astfel prima Octavia RS iV. Sub capotă se află un motor TSI de 1.4 litri combinat cu unul electric, care împreună produc 245 cai putere și 400 Nm. Poate că cilindreea mică nu este pe placul tuturor când vine vorba de performanțe sau sunet, dar acest sistem hybrid poate propulsa mașina exclusiv electric aproximativ 60 km. În plus, este mult mai prietenoasă cu mediul. 

Totuși, pentru cei care nu sunt interesați de salvarea planetei, Skoda anunță că această motorizare nu este singura ce se va afla sub capota Octaviei RS. Este foarte probabil să vedem în viitor și motorizarea clasică de 2 litri pe benzină, dar care nu produce mai mult de 245 cai putere. Ca și în cazul generațiilor precedente, vom avea și RS diesel, atât de apreciat pe piața second hand din România. Asta va consta într-un 2.0 TDI de 200 cai putere, care va avea un consum redus. 

Cel mai mult mi-a plăcut versiunea non-facelift a generației precedente. Avea linii clare, dar agresive, proporții aproape perfecte pentru această clasă, dar și un design suficient de agresiv, dar subtil. Totuși, noua generație, arată chiar mai bine. Este modernă, are o grilă nouă, de culoare neagră, flancată de blocurile optice, din nou unite, care au iluminare LED. Bara frontală este exact pe gustul meu, cu prize de aer pe laterale și o buză generoasă în partea inferioară. Să știți că mi-au plăcut mai mult caroseriile break al Octaviei RS, dar pentru noul model nu mă deranjează sedan-ul. Chiar arată a un model sportiv, sincer, mai sportiv decât noul Golf 8 GTI.