Chiar dacă în principal suntem atrași de automobile de performanță pe care nu ni le permitem, în cadul Salonului Auto de la Geneva, putem avea și visuri realizabile. După ce facelift-ul generației precedente a împărțit lumea în două, din cauza design-ului controversat, noua Skoda Octavia a revenit la un design exterior mult mai plăcut ochiului. Acum era timpul pentru modelul RS. Și cât de frumos arată?
Fiecare generație Octavia RS a avut un design plăcut, mult mai sportiv față de modelele de bază, dar și o motorizare foarte potentă, indiferent că vorbim de benzină sau diesel. Cu această generație, Skoda păstrează toate elementele pe care le apreciem pentru compacta RS, dar plusează cu un tren de rulare nou, modern, mai eficient și mai curat. Cu toții știm că Skoda Octavia RS poate fi considerat Golf-ul GTI mai practic, așa că era normal să vedem aceleași motorizări și pe versiunea sportivă a cehilor. Pentru lansare, a fost ales trenul de rulare al lui Golf GTE, devenind astfel prima Octavia RS iV. Sub capotă se află un motor TSI de 1.4 litri combinat cu unul electric, care împreună produc 245 cai putere și 400 Nm. Poate că cilindreea mică nu este pe placul tuturor când vine vorba de performanțe sau sunet, dar acest sistem hybrid poate propulsa mașina exclusiv electric aproximativ 60 km. În plus, este mult mai prietenoasă cu mediul.
Totuși, pentru cei care nu sunt interesați de salvarea planetei, Skoda anunță că această motorizare nu este singura ce se va afla sub capota Octaviei RS. Este foarte probabil să vedem în viitor și motorizarea clasică de 2 litri pe benzină, dar care nu produce mai mult de 245 cai putere. Ca și în cazul generațiilor precedente, vom avea și RS diesel, atât de apreciat pe piața second hand din România. Asta va consta într-un 2.0 TDI de 200 cai putere, care va avea un consum redus.
Cel mai mult mi-a plăcut versiunea non-facelift a generației precedente. Avea linii clare, dar agresive, proporții aproape perfecte pentru această clasă, dar și un design suficient de agresiv, dar subtil. Totuși, noua generație, arată chiar mai bine. Este modernă, are o grilă nouă, de culoare neagră, flancată de blocurile optice, din nou unite, care au iluminare LED. Bara frontală este exact pe gustul meu, cu prize de aer pe laterale și o buză generoasă în partea inferioară. Să știți că mi-au plăcut mai mult caroseriile break al Octaviei RS, dar pentru noul model nu mă deranjează sedan-ul. Chiar arată a un model sportiv, sincer, mai sportiv decât noul Golf 8 GTI.
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.