Geneva 2018: Tuning

Nu se putea o ediţie a Salonului Auto de la Geneva fără un articol dedicat tunerilor. Elveţia este oricum ţara în care acest trend este foarte important, iar la nivel global, aproape nimeni nu se mulţumeşte cu un model “de serie”. Chiar şi producătorii oferă din fabrică numeroase modalităţi de personalizare, indiferent de segmentul modelului. Totuşi, atunci când vine vorba despre supercar-uri, hypercar-uri sau limuzine de sute de mii de euro, cerul este limita, când vine vorba despre personalizare. Unii tuneri, cum ar fi Mansory, şi-au făcut o intreagă imagine în a prezenta creaţii atât de nebuneşti, încât pot da în zona kitsch-ului, chiar dacă vorbim de sume de milioane. Acestea fiind zise, să vedem cele mai interesante modele prezentate anul acesta la Geneva:

Brabus

Brabus a devenit sinonim cu Mercedes-uri ultrarapide, mai ales în caroserii pe care, normal, nu le considerăm foarte rapide. Anul acesta am văzut trei limuzine, toate negre şi toate cu puteri mai mari decât a multor supercar-uri. Pornind de la un E63 S, Brabus a ridicat puterea la 800 de cai putere şi viteza maximă la 300 km/h. Asta înseamnă că sedan-ul costă acum peste 250.000 euro. O sumă de neimaginat pentru un E-Class. Tot acelaşi motor îl poţi regăsi în caroseria mai mare a lui S63, bineînţeles pentru un preţ pe măsură. Totuşi, vedeta standului Brabus a fost modelul 900 bazat pe caroseria Mercedes-Maybach, dar care produce, aţi ghicit, 900 de cai putere. Pe lângă aceasta, Brabus a mai personalizat complet interiorul, pentru ca tu să te simţi exact ca într-un avion privat, iar cu 900 de cai putere sub capotă, atinge şi performanţele unui avion la sol.

brabus-geneva-2018-livepics-40 brabus-geneva-2018-livepics-65 brabus-geneva-2018-livepics-73 Kahn Design

Cu toate că au avut un singur model notabil, Kahn Design prin Chelsea Truck Company, au prezentat Flying Huntsman 6×6 Civilian Carrier, iar exact cum îi sugerează numele, este o versiune 6×6 a unui Land Rover Defender. Asta înseamnă că a fost lungit cu 88 cm, pentru a acomoda puntea suplimentară, dar şi pentru a face loc scaunelor suplimentare. Maşina se vrea şi relativ luxoasă, dar fiind bazată pe un Defender, luxul este cât se poate de limitat. În schimb, calităţile offroad au crescut considerabil, iar acum Flying Huntsman 6×6 pare că poate duce toată familia în orice expediţie de pe glob.

chelsea-defender-6x6-7 chelsea-defender-6x6-5

Liberty Walk

Normal nu trebuia să scriu despre creaţiile Liberty Walk, deoarece nu sunt genul de tuneri care să apară la Saloane Auto, dar anul acesta, aceştia au fost excepţia. Cred că este pentru prima dată când un astfel de tuner are stand la un salon de această anvergură, iar japonezii au prezentat un Lamborghini Aventador, un Ford Mustang şi un BMW M4, toate cu kit-ul specific. Aripi evazate puternic, suspensie pe aer şi multe elemente aerodinamice. Nu ştiu câte dintre acestea sunt şi funcţionale, dar cu siguranţă ies în evidenţă.

liberty-walk-ford-mustang-3 liberty-walk-lamborghini-aventador-3

Mansory

Am ajuns şi la Mansory, care anul acesta a adus nu mai puţin de 9 modele, unul mai extrem ca celălalt. Tema din acest an a fost fibra de carbon cu aspect de marmură. Un fel de interpretare a carbonului regăsit pe ultimele modele Lamborghini, dar bineînţeles, dus la extrem. Primul dintre modelele ce a primit acest tratament a fost noul Ferrari 812 Superfast, pe care Mansory l-a botezat Stallone, probabil făcând referire la celebrul actor, deoarece arată extrem de agresiv, dar nu neapărat în sensul bun. Întreaga parte frontală a fost redeseantă, cu şi mai mult carbon şi prize de aer, iar la posterior, au montat ditamai eleronul, care nu se potriveşte deloc cu silueta coupe-ului italian.

mansory_stallone_812_02-1 mansory_stallone_812_04-1

Al doilea model dus la extrem este supercar-ul McLaren 720S. Acesta a primit o mulţime de elemente aerodinamice, pe toate părţile, aproape schimbându-i înfăţişarea. Avem noi ieşiri pentru evacuare, dar şi o creştere a puterii până la 755 de cai putere.

mansory_mclaren720s_02_1-1

Trendul fibrei de carbon a fost desăvârşit cu modelul Bugatti Veyron Vivere Diamond Edition. Aici nu mai regăsim doar elemente din carbon, ci întreaga caroserie este construită din acest material. În plus vedem şi noi jante. Este poate cel mai prost exemplu de personalizare costisitoare.

mansory_vivere_diamond_edition_02

Printre altele, Mansory a prins şi ultimul Rolls Royce Phantom pe care l-au botezat Bushukan Edition. Acesta are caroseria vopsită în două nuanţe, dar şi elemente aerodinamice. Pe un Phantom. Sunt curios cât de mult se chinuie suspensia cu noile jante de 24 de inch.

mansory_phantom_01-1

Lumma Design a găsit cele mai proaste combinaţii de culori pentru noul Mercedes Benz G-Class. Deocamdată doar în stadiu de schiţe, fără vreun model palpabil, Lumma Design încearcă tot felul de artificii stilistice cu noul G. O să fie doar încă un tuner care încearcă să modfice cât mai radical noul G-Class, despre care cred că o să aibă viaţă lungă în mâinile tunerilor.

2019-mercedes-amg-g63-lumma-tuning-2 2019-mercedes-amg-g63-lumma-tuning-3 2019-mercedes-amg-g63-lumma-tuning-6

TechArt

Acum ceva timp îmi plăceau foarte mult creaţiile celor de la TechArt, mai ales pe modelul Porsche 911, dar în timp, am crescut şi eu, dar tuner-ul a rămas la aceleaşi obiceiuri. Scriu azi despre noul Panamera Sport Turismo GrandGT doar pentru că în curând voi posta testul cu modelul “normal”, despre care pot să spun că este unul dintre cele mai frumoase break-uri. În schimb, GrandGT duce totul la extrem. Poate prea de tot, deoarece se pierde esenţa maşinii. Avem aripi foarte evazate, jante cu diametru ridicol, prize de aer şi un posterior cu difuzor de aer generos. Interiorul este de asemenea o combinaţie de materiale, extrem de discutabilă. Culoarea, totuşi, este plăcută, Racing Green.

Techart-Panamera-Sport-Turismo-911-1 Techart-Panamera-Sport-Turismo-911-3 Techart-Panamera-Sport-Turismo-911-6