Geneva 2016: Aston Martin DB11

Salonul Auto de la Geneva este, aşa cum am mai spus, salonul supercar-urilor. Aici am văzut cea mai puternică maşină din lume, Bugatti Chiron, ca mai apoi să vedem replica, din partea Koenigsegg, prin modelul de serie Regera, am văzut cel mai puternic Lamborghini şi, în general, cam toate maşinile prezente acolo erau cele mai puternice versiuni ale producătorilor. Dar la mai toţi vorbim de giganţi auto, unde banii pentru investiţii nu sunt o problemă, iar firme precum Pagani sau Koenigsegg cer peste 1-2 milioane de euro pentru maşinile lor. Pe cealaltă parte, avem o companie, ce nu aparţie niciunui gigant, dar care reuşeşte să aducă emoţie, personalitate, performanţă şi mai ales dorinţă automobilelor sale, fără să aibă preţuri stratosferice. Vorbim bineînţeles despre Aston Martin care odată cu ediţia din acest an a salonului, ne arată noul capitol din istoria companiei. Aston-DB11-6 Până nu demult, aproape toate modele Aston Martin păreau învechite, chiar dacă erau în continuare frumoase. Tehnologiile disponibile erau de asemenea de pe vremea când erau sub aripa Ford. Totuşi, în ciuda atâtor greutăţi, britanicii au reuşit cumva să se menţină pe linia de plutire, strângând cum au putut mai bine bani, pentru o nouă lansare, printr-un plan denumit “Second Century”. Cum spuneam, mai toate modelele Aston Martin erau construite pe o platformă veche şi foloseau motoare apărute acum mai bine de 10 ani. Odată cu filmul Spectre din seria James Bond, am văzut un Aston Martin denumit DB10. Acesta era mult diferit de un DB9 şi ne arăta direcţia de design a companiei. DB10 va fi pentru totdeauna rezervat lui James Bond, dar cei ce nu sunt agenţi secreţi se vor putea bucura de noul DB11, despre care aş putea spune că este chiar mai frumos şi mai spectaculos decât Aston-ul lui Bond.

Aston-DB11-4 Aston-DB11-7 Aston-DB11-8 Noul DB11 este complet nou. Nu mai are nicio legătură cu vechile modele ale britanicilor. De la design, la şasiu şi motoare, totul este nou. Şi mult, mult mai bun. Totuşi, designerii au lucrat foarte mult şi ne-au prezentat un model ce îl recunoşti în continuare ca fiind un Aston Martin, dar mult mai modern, chiar mai futurist aş putea spune. Cu multe influenţe din maşina lui James Bond, dar cu proporţii mult mai frumoase, noul DB11 are o capotă din aluminiu extrem de lungă şi foarte plonjată spre partea frontală. Aceasta are două nervuri foarte agresive ce se întâlnesc cu celebra grilă a britanicilor, dar care acum este mai mare şi mai agresivă. Blocurile optice sunt noi, mult mai sportive şi mai alungite, iar LED-urile au un design interior distinctiv. Zona inferioară a bării este relativ simplă, având un splitter elegant  Cu toate că partea frontală este mai rotunjită decât la un DB9, acest detaliu se potriveşte perfect pe noua caroserie. Un alt element de noutate este tăietura din aripile faţă. Acestea, împreună cu noua linie a plafonului fac din DB11 un automobil extrem de distinctiv şi foarte modern în comparaţie cu vechile modele. Partea superioară a maşinii este vopsită într-o culoare contrastantă cu restul caroseriei, iar linia lunetei se alungeşte mult spre portbagaj, aproape ai zice că “pluteşte”. Aripile ce acoperă roţile spate sunt extrem de bombate, insipiraţie clară din hypercar-ul One-77. Partea posterioară este mai agresivă decât la celelalte modele, cu blocurile optice mai înguste, ce încadrează un eleron. Difuzorul de aer are dimensiuni generoase, ceea ce nu pot să spun despre ieşirile sistemului de evacuare. Acestea sunt prea mici şi prea simple pentru o maşină cu motor V12 şi două turbine.

Aston-DB11-13 Aston-DB11-10 Aston-DB11-38 Da, noul Aston Martin foloseşte acum tehnologia turbo, pentru motorul dezvoltat chiar de către inginerii companiei de la 0. Acesta are o cilindree de 5.2 litri şi produce 600 de cai putere. Este cel mai puternic Aston Martin produs vreodată în serie mare. Până nu demult, se zvonea că Aston Martin va folosi un motor de provenienţă Mercedes-AMG, dar se pare că e mult mai exclusivist unul făcut chiar de britanici, special pentru această maşină. Cu toate că are o cilindree mai mică decât vechiul V12, noul motor, ajutat de cele două turbine produce şi 700 Nm, suficienţi pentru ca DB11 să atingă primii 100 km/h în doar 3.9 secunde şi să se oprească din accelerat abia după 320 km/h. Dar noul Aston Martin DB11 nu va fi bun doar în linie dreaptă, ci şi pe viraje. Şasiul din aluminiu este mai rigid şi mai uşor, suspensia este nouă, iar cutia de viteze este de provenienţă ZF, ceea ce înseamnă că va fi foarte bună. Sunt disponibile trei moduri de rulare, GT, Sport şi Sport plus, ce modifică răspunsul direcţiei, a motorului şi a suspensiei. Dacă până acum modelele Aston Martin erau considerate mai mult GT-uri, decât sportive, noul DB11 promite să fie supersportiv.

Aston-DB11-9 Aston-DB11-21 Totuşi nu îşi uită caracterul britanic şi îi răsfaţă pe pasageri cu un design nou şi luxos la interior. Avem o nouă consolă centrală, cu butonul de pornire din cristal în mijlocul acesteia şi un nou sistem de infotainment, preluat din parteneriatul cu Daimler. Joystick-ul cu ecran touchsceen este asemănător cu cel regăsit la modelele Mercedes Benz. În stilul tipic Aston Martin, volanul are o formă mai pătrată, dar spiţa verticală arată ciudat. În interiorul noului DB11 totul se bazează pe lux şi calitatea materialelor şi a asamblării.

Mă bucur că Aston Martin şi-a revenit din greutăţile financiare şi au reuşit să producă in-house un model extrem de frumos şi foarte modern. Doar aşteptaţi-vă ca viitoarele modele să arate cel puţin la fel de bine şi să fie chiar mai puternice sau mai exclusiviste. Cred că James Bond se zgârie acum pe ochi că nu a mai aşteptat puţin să pună mâna pe un DB11.

Aston-DB11-5 Aston-DB11-1 Aston-DB11-2 Alte informaţii foarte interesante: