Geneva 2015: Tuning
Când vine vorba de saloane auto, cele mai importante premiere le au, bineînţeles, producătorii, aceştia ne arată ideile lor, dar mai ales ne prezintă viziunea despre automobilele pe care le vom vedea pe străzi în viitor. Avem parte de concepte, facelift-uri, premiere sau automobile de serie. Dacă fiecare salon auto îşi are “câştigătorii”, de exemplu, salonul auto de la Paris este un tur de forţă al producătorilor francezi sau cel de la Frankfurt al celor germani, salonul elveţian de la Geneva este unul special pentru tuneri. Pe lângă toate modelele constructorilor cunoscuţi, tunerii specializaţi ne oferă posibilitatea de personalizare excesivă a modelelor deja existente. Tunerul german Mansory este cunoscut pentru extrevaganţă, care de cele mai multe ori dă în ridicol, fără niciun simţ estetic. Dar folosesc materiale de cea mai bună calitate, iar fiind extrem de scumpe personalizările acestora, sunt mulţi clienţi care să opteze pentru un automobil Mansory. Iată câteva dintre cele mai extreme/ridicole automobile ale acestora:
Mansory Sahara Edition G-Class
Pentru unii, modelul legendar G-Class al celor de la Mercedes Benz nu prea iese în evidenţă. Aşa că Mansory prezintă personalizarea Sahara Edition, care iese în evidenţă mai ales prin camuflajul exterior, iar apoi, aproape toate elementele de caroserie sunt redesenate. Avem o bară frontală mult mai agresivă, noi aripi realizate din fibră de carbon, care sunt cu 40 de mm mai late decât în cazul unui G-Class normal, fantă de aer proeminentă pentru capotă, blocuri optice special gândite de către Mansory, iar în cazul în care tot nu-l observi în oglinda retrovizoare, Sahara Edition are montat pe plafon un sistem de iluminare excesivă. Chiar dacă se vrea un off-roader, jantele acestui model au dimensiunea de 22 de inch. Trebuie să fi bling-bling şi prin deşert! Design-ul exteriorului este completat de un eleron, care sincer habar nu am ce rol are, plus că arată urât. Interiorul continuă aceeaşi linie a exteriorului, astfel avem piele de cea mai bună calitate în stilul camuflajului, accente din Alcantara de culoare deschisă, iar întreg bordul este redesenat. Acum, ecranul sistemului media este integrat în aceeaşi linie a instrumentarului de bord. Oricât de calitativ ar părea, mi se pare că aşa se modificau interioarele în anul 2001. Pe bancheta din spate pot lua loc doar doi pasageri, iar cotiera centrală pare a fi o cutie pusă acolo. Bineînţeles îmbrăcată în Alcantara.
Mansory nu modifică doar partea estetică, ci şi motorul. Începând cu un motor V8 de pe modelul G63 AMG, tunerul german a urcat puterea la 828 de cai putere, iar cuplul este limitat la 1000 Nm. Suficient pentru ca G-Class Sahara Edition să te scoată din orice încurcătură.
Mansory S63 AMG Coupe Diamond Edition
Un alt model prezentat de către Mansory la Geneva a fost tot un Mercedes Benz. De această dată, frumosul şi elegantul coupe S-Class, care în mâna Mansory a ajuns să fie urâtul şi agresivul coupe S-Class. Am condus modelul S-Class Coupe şi am fost absolut fascinat de liniile sale, dar Mansory a văzut necesar ca acest aspect să se schimbe. Noul Diamond Edition primeşte o nouă bară frontală, care sincer aminteşte de modelele AMG ale mijlocului anilor 2000, care incorporează LED-uri regăsite şi în benzinării. Doar priviţi cum arată blocurile optice standard, realizate de către însuşi Mercedes Benz, apoi uitaţi-vă la cele din bară. Oribil. S-Class Coupe se vrea un model elegant, fără artificii inutile, cum ar fi cele două fante din capotă. Linia profilului era una dintre cele mai frumoase din toată industria, dar Mansory a decis să o schimbe, prin lăţirea maşinii la nivelul aripilor faţă şi cele spate. Aripile adăpostesc jante la fel de ridicole, cu dimensiunea de 23 de inch, cu un design total neinspirat şi destul de banal. În spate găsim gurile de evacuare duble şi eleron pe capacul portbagajului. Nu-mi place nici culoarea exterioară. Dacă nu am găsit absolut nimic care să mă atragă la exterior, când am privit interiorul am avut un şoc. Unul dintre cele mai frumoase şi spectaculoase interioare din lume, a fost batjocorit în ultimul hal. Dacă nu găsim diferenţe de design precum la G-Class-ul de mai sus, combinaţia de culori folosită de Mansory la interior este foarte neinspirată. Mie mi se pare că arată foarte kitch-os! Din nou, pielea este cea mai fină piele disponibilă, dar rezultatul final lasă de dorit. Un alt element pe care nu-l înţeleg este decizia de îmbrăca în piele şi podeaua maşinii. Cred că se simte foarte ciudat, odată urcat la bord. Poate, doar poate, sunt puţin atras de acel material care înlocuieşte lemnul de pe volan şi de pe consola centrală. De fapt, m-am uitat mai atent, nu-mi place. Nici acest S-Class Coupe nu a fost uitat când vine vorba despre performanţe. Folosindu-se de acelaşi motor V8 de 5.5 litri care echipează G-Class-ul Sahara Edition, acum Mansory au stors 985 de cai putere şi un cuplu impresionant de 1400 Nm. Ciudat că viteza maximă este limitată la 300 km/h. Mansory S-Class Coupe Diamond Edition este un sacrilegiu adus unui automobil impresionant, în plus, nu are nicio legătură cu diamantele, în ciuda numelui.
Mansory Torofeo
Tunerul german nu modifică doar Mercedes Benz, dovată stă exemplarul Lamborghini Huracan prezent în standul acestora. Denumit Torofeo, după “toro” care înseamnă taur în spaniolă şi modelele Lamborghini de circut Super Trofeo, acest Huracan este ceva mai cumpătat când vine vorba despre modificările estetice. Totuşi Lamborghini Huracan Torofeo primeşte o bară frontală mai agresivă care este realizată din fibră de carbon, lumini de zi cu aspect de cristal, fante de aerisire pe aripile faţă, difuzor de aer imens pentru posterior şi un eleron uriaş. Capacul care acoperă motorul este de asemenea fabricat din carbon. La interior, nu sunt mari diferenţe faţă de un Huracan standard, totuşi scaunele şi bordul sunt îmbrăcate în Alcantara, cu accente de culoare albastru deschis, precum exteriorul. Pentru exemplarul Torofeo, Mansory a mizat mai mult pentru performanţe extreme. Echipat cu un motor V10 de 5.2 litri, Mansory Torofeo produce 1000 de cai putere şi 1000 de Nm, cu 390 de cai putere mai mult decât în variantă standard. Astfel performanţele sunt pe măsură. 2.7 secunde până la 100 km/h fac Huracan Torofeo să fie cel mai rapid Lamborghini, depăşind chiar şi nou lansatul Aventador SV.
În cadrul salonul auto de la Geneva şi-au făcut apariţia şi alţi tuneri, dar niciunul care să şocheze atât de mult precum Mansory. Totuşi, AC Schnitzer oferă anumite elemente de personalizare pentru noul BMW X6 care sunt de-a dreptul ridicole. În cel mai prost sens. Ştiu că toate aceste elemente sunt imaginea AC Schnitzer, dar arată atât de vechi şi atât de demodate, încât tunerul ar trebui să-şi revizuiască oferta. Acele fante pentru capotă sunt absolut oribile, numai pe Dacia 1300 mai găseşti aşa ceva, termanţiile ţevilor de eşapament le găseşti în orice târg auto, iar jantele modelelor AC Schnitzer nu mai sunt de actualitate.
Despre tunerul Hamman nu sunt multe de spus, mai ales că pentru salonul auto de la Geneva au venit doar cu un Porsche Macan S Diesel, care oferă un kit de caroserie urâţel, dar cea mai neinspirată este culoarea exterioară. Aceasta vrea să facă trimitere către celebrele maşini de curse care foloseau culorile exterioare ale fimei de uleiuri Gulf. Nu se pretează pentru un SUV, deloc!
Project Kahn este un tuner specializat mai ales în personalizarea automobilelor Land Rover şi Range Rover, dar modelul prezentat la Geneva este ceva mai special. Având la bază un Land Rover Defender, Kahn au montat un al treilea set de roţi, făcându-l acum 6×6, mărit întreaga caroserie. Exemplarul prezent poartă denumirea “Flying Huntsman”, tradus “Vânătorul Zburător” şi este cu 1200 de mm mai lung şi cu 150 de mm mai lat decât un Defender standard. Project Kahn spune despre această creaţie că este doar un concept, producţia de serie va fi determinată de reacţiile clienţilor.
sursa foto: Carscoops.com