Geneva 2015: Lamborghini Aventador SV
În urmă cu puţin timp am văzut nişte imagini spion care surprindeau un Lamborghini Aventador cu un kit de caroserie mult mai agresiv, care străbătea un deşert. Aşteptările ne-au fost confirmate, astfel, în cadrul Salonului Auto de la Geneva, constructorul italian a prezentat cea mai extremă variantă a supercar-ului său. Botezat cu sufixul SV, denumire pe care au purtat-o doar cele mai importante modele Lamborghini din istorie, noul Aventador SV este cel mai puternic şi cel mai rapid Lamborghini din istorie.
Pentru a confirma spusele de mai sus, noul Aventador SV primeşte un surplus de 50 de cai putere faţă de varianta standard, ajungând la un total de 750 de cai putere, din motorul V12 aspirat, cu cilindreea de 6.5 litri, iar datorită folosirii intense a fibrei de carbon, greutatea totală a scăzut cu 50 de kg. Cel mai rapid Lamborghini de serie atinge primii 100 km/h în doar 2.8 secunde, ajutat de un sistem de tracţiune integrală, iar viteza maximă se plasează în jurul valorii de 350 km/h. Noul Super Veloce primeşte un sistem de evacuare complet nou, despre care oficialii Lamborghini spun că este cel mai gălăgios de până acum. Sincer nu mă deranjează câtuşi de puţin. Lamborghini se încăpăţânează să rămână cei mai conservatori producători de supercar-uri, neapelând la motoare electrice, sisteme hybride sau turbine. Totul este făcut exact cum se făcea odată. Cea mai frumoasă configuraţie de motor pentru un supercar, V12 şi cilindree să dea peste cap orice calcul de acciză. Se pare că la interior, Aventador SV renunţă la radio, dar cine are nevoie de muzică când în spatele tău concertul a 12 cilindri cântă de fiecare dată când apeşi acceleraţia.
Lamborghini a lucrat mult şi pe partea de aerodinamică, iar noul Aventador SV este cel mai precis şi cel mai agil model al lor. Având o bară frontală redesenată, praguri noi, difuzor de aer absolut imens şi un eleron fix în spatele motorului, noul SV este cu 150% la mai aerodinamic decât un Aventador standard şi oferă o forţă de apăsare cu 170% mai bună. Sistemul de suspensii oferă tehnologie magnetică pentru telescoape ceea ce înseamnă că Aventador SV este cel mai dinamic model pentru circuit, dar şi pentru stradă. Pentru o mai bună manevrabilitate, jantele sunt confecţionate dintr-un material ultra uşor, având dimesiunea de 20 de inch pentru puntea faţă şi 21 de inch pentru cea spate.
La interior, noul Aventador SV primeşte noi scaune cu susţinere laterală exemplară, iar ca să fie în spiritul sportivităţii, anumite elemente de confort au fost înlăturate. Instrumentarul de bord este complet digital, ecranul TFT are fundal galben şi este oferit doar pentru modelul Super Veloce.
Cel mai nebun Lamborghini de serie de până acum arată extrem de bine, iar dacă aţi văzut vreodată un Aventador pe stradă, gândiţi-vă cum arată modelul SV pe viu. Este extrem de agresiv, fie că îl priveşti din faţă sau mai ales din spate, unde difuzorul şi ţevile de eşapament sunt de-a dreptul diabolice. Apoi te gândeşti la performanţele de care este capabil. 2.8 secunde până la 100 km/h îl pune umăr la umăr cu cele mai impresionante hypercar-uri actuale, care costă de 3-4 ori mai mult. Cu adevărat impresionantă această creaţie.