În Statele Unite, un pick-up este caroseria pe care cei mai mulți o aleg. Nu degeaba Ford F-150 este cea mai vândută mașină din America de peste 40 ani. Bineînțeles, nu în toate zonele din Statele Unite, pick-up-ul este popular. De exemplu în Los Angeles sau New York sunt destul de rare, dar în zone vaste precum Texas, unde fermierii și pădurarii sunt foarte mulți, este oarecum normal să ai o astfel de caroserie. Drumurile sunt late, nu sunt foarte multe viraje ca să ai nevoie de susținere laterală, dar ai multe de cărat. În Europa, un astfel de model este destul de dificil de utilizat în viața de zi cu zi, așa că aici aveam Ford Ranger. Un pick-up ceva mai mic, dar tot mare pentru standardele europene, perfect pentru cei care au de transportat în zone mai puțin accesibile.
Chiar înainte de prezentarea ultimului facelift, eu am mers până la Ford West Satu Mare, unde am testat un Ford Ranger axat mai mult pe partea de lux, decât pentru abuzat în teren. Spun asta deoarece în același timp, Ford a anunțat că va apărea în Europa un Ford Ranger Raptor, cumva un frate spiritual al celebrului F-150 Raptor, gândit pentru offroad extrem, cu suspensie înălțată și elemente distictive. Modelul de test avea înfățișarea tipică a unui model pe care un cumpărător american l-ar configura pentru mașina familiei. Culoare neagră, elegantă, chiar dacă vorbim de un pick-up, dar mai ales mult crom. Acesta se găsește pe oglinzile laterale, pe mânere portierelor, la praguri, la bările din benă, dar mai ales în grila frontală. Aceasta este tipic americană, de mari dimensiuni, cu lamele late, iar în lumina puternică a zilei, poate apărea ca o oglindă. Într-un fel e interesant să vezi un pick-up configurat ca o limuzină, mai ales când toți se axează pe plastic negru și look offroad. Mi-aș fi dorit să aibă niște jante mai late sau cauciucuri mai mari, pentru că așa îi stă bine unui pick-up.
Nu aș putea spune că Ford Ranger este cel mai arătos pick-up din segment, mai ales că este la final de carieră, iar concurenții precum Nissan Navara sau Mercedes Benz X-Class au modele complet noi, care mizează mai mult pe aspect. Ford Ranger rămâne acel pick-up capabil, care tace și face.
Același lucru l-aș putea spune și despre interior. Nu excelează nici prin design, nici prin materiale. Acestea sunt tipice pentru un astfel de automobil, ceea ce înseamnă că vedem mult plastic tare, imitație de piele și comenzi mari. Cine spunea că te simți ca într-un Mondeo, sigur nu a mers cu niciuna dintre ele. Sunt convins că cei care optează pentru un pick-up pun pe plan secund calitatea materialelor, fiind atrași mai mult de dotări și ergonomie. Iar aici Ford Ranger se ridică la nivelul așteptărilor. Comenzi mari, plasate exact acolo unde te-ai aștepta. Sunt și grele în utilizare tocmai pentru a fi durabile, iar această variantă era dotată cu tot ce îți poți dori de la un pick-up. Ecranul sistemului de infotainment este mare, foarte lizibil, este cu touch screen, ceea ce îi dă un plus de calitate, iar aici găsești absolut orice funcție vrei. Mi-a plăcut și faptul că instrumentarul de bord are două ecrane digitale, foarte configurabile, care îți dau sentimentul că ”poți schimba mașina”.
Ford Ranger este o mașină mare, așa că spațiul interior este din belșug mai ales pentru pasagerii față, dar nici cei din spate nu se plâng de spațiul la cap sau chiar la genunchi. Pentru un plus de calitate, Ranger-ul de test avea tapițerie din piele și scaune încălzite. Poate pentru un hatchback sau un sedan din 2019, acestea sunt dotări standard, dar pentru o mașină utilitară, sunt foarte binevenite.
Am plecat cu pick-up-ul reprezentanței Ford West în căutarea unui traseu interesant, dar și a unui loc bun pentru poze. În jurul orașului Satu Mare, drumurile sunt destul de bune, așa că am văzut în Ranger un pick-up confortabil, unde vântul nu este prezent decât la viteze de autostradă. Este relaxant să conduci Ford Ranger, iar în multe situații nici nu simți că ești într-un pick-up, ci mai degrabă într-un SUV. Lucrurile se schimbă când ajungi la o porțiune de drum cu denivelări. Chiar dacă suspensia absoarbe imperfecțiunile, fiind un pick-up, resimți în spătarul scaunului vibrațiile. Din păcate este o problemă a acestui tip de caroserie, care nu poate fi remediat, numai prin compromisuri. Totuși, ajungând spre granița cu Ucraina, drumul începea să fie din ce în ce mai rău, dar Ford Ranger îți dă senzația de tanc, care poate trece peste orice, fără efort. După un timp în care nu mi-a păsat de calitatea asfaltului, am ajuns la o porțiune de drum virajat, unde spiritul american al Ford-ului a apărut. Pentru a fi confortabil pe denivelări, suspensia moale a lui Ranger, îl face să se încline destul de mult pe viraje, iar scaunele nu oferă un suport lateral foarte bun. Chiar și pe frânare mașina plonjează în față, și se simte greoaie. La accelerări rapide, cutia răspunde lent, dar este lină, așa că nu simți foarte bine cuplul de 385 Nm. Probabil o cutie manuală ar fi mai eficientă pentru calitățile dinamice, dar pentru confort, cea automată este ideală.
La fel de ideală este și la ieșirile în afara asfaltului. Am găsit un câmp cu baloți de fân unde mi se părea locul perfect pentru niște cadre, numai că trebuia să trec printr-un șant de irigații destul de adânc. Asta însemna că doar cu tracțiunea spate nu aș fi putut ieși. Așa că am cuplat transmisia în 4Low, la mic și am ridicat piciorul de pe frână. Mașina a făcut tot, iar în vârf i-am dat un impuls de accelerație, cât să mă simt mai bine. Cred totuși că puteam urca doar din cuplu. Sunt convins că un Ranger cu anvelope potrivite este foarte capabil în offroad, fiind penalizat doar de ampatamentul ceva mai lung. Este interesant că am văzut foarte multe modele Ranger modificate intens pentru offroad, iar companiile aftermarket oferă o mulțime de accesorii pentru îmbunătățirea performanțelor. Motorul de sub capota modelului de test era un diesel de 2.2 litri și 4 cilindri, ce produce 160 de cai putere și 385 Nm. Sunt valori decente, suficient pentru marea majoritate a utilizatorilor și se încadrează în tendințele clasei. Există un motor de 3.2 litri care produce 200 de cai putere, pe varianta Wildtrack.
Actuala generație Ford Ranger este pe piață de ceva timp, dar în continuare livrează ceea ce cer clienții. Un pick-up robust, capabil, confortabil, chiar dacă materialele nu sunt încă la nivelul de lux. Este perfect pentru drumurile de munte, pentru mersul la pădure, tocmai pentru că îți oferă încrederea că te vei întoarce în siguranță acasă.
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.