Festival alb-albastru
În ultimele săptămâni am văzut doar două culori. Alb-albastru. Şi nu, nu am fost la Craiova, ci am fost numai în compania automobilelor BMW. Iar logo-ul de pe capotă, care pentru unii simbolizează elicele unui avion, pentru alţii sunt culorile landului bavarez, mi-au sărit în ochi, fie că am testat un Seria 1 facelift, fie că a fost prezentat noul X1 sau în cadrul Concursului de Eleganţă Villa dEste am văzut superbul 3.0 CSL Hommage, dar mai ales că la sfârşitul lunii mai, la Romexpo, BMW Blog România, a organizat prima ediţie BMWfest!
Am primit prima dată invitaţia la festival pe facebook. Este normal. Suntem în secolul vitezei şi a tehnologiei, era normal ca prima dată să fiu invitat prin această cale. Am primit chiar şi invitaţii de nuntă pe facebook, deci sunt obişnuit. Am acceptat printr-un click “Join”, dar nu ştiam exact dacă voi fi în acea perioadă în Bucureşti. Apoi am văzut că în cadrul BMWfest, vor fi sesiuni de taxi-drift în compania celor de la EvL Drift Team şi Rampage Drift. Pentru că niciodată nu am mai fost într-un automobil care să “drifteze”, în afară de un drift realizat prost, sfârşit într-un stâlp, am zis că aceasta este o experienţă ce nu trebuie ratată. Ce m-a convins şi mai tare a fost faptul că Sabrina, care face parte din echipa BMW Blog Romania, mi-a scris spunându-mi că: “Să nu te prind că nu vii!” OK! După ce mi-au ajuns biletele complete cu drift-taxi, era stabilit. Trebuia să ajung în Bucureşti în 30 mai şi să stau până în 31. Am amânat absolut toate celelalte treburi pe care le aveam, pentru ca acel weekend să pot să stau în soare, pe o căldură insuportabilă, cu praf de pneri aruncat pe faţă şi multă transpiraţie. Dar a meritat fiecare secundă. Cam aşa am văzut eu ce a fost acolo:
Bineînţeles, ideea venirii mele la Bucureşti a fost de a ajunge la eveniment, de a vedea fiecare model BMW şi de a asista la demonstraţii de stunt bike ale lui Chis Pfeiffer, campion mondial de nu ştiu câte ori. Eu nu am mai condus vreun BMW de prin martie, când am luat un Seria 2 Active Tourer, primul bavarez cu tracţiune faţă, într-un scurt test. Nu am rămas foarte impresionat, aşa că înainte de a ajunge la un festival dedicat firmei germane, a trebuit să gust puţin din ce înseamnă Bayerische Motor Werke. Alex Şeremet mi-a pregătit un Seria 1 nou-nouţ, de vreo 56.000 de euro!! să mă bucur de un BMW până începe festivalul. Ce am facut cu el aţi putut citi deja săptămâna trecută. Pot să spun că a fost preludiul perfect, am stat trei zile în compania unui BMW, doar ca mai apoi să stau în compania a altor zeci de BMW-uri, de la “pisicute” la futuristul i8.
Pentru că eu veneam “din provincie”, nu ştiam foarte multă lume de pe acolo, doar aşa, din vedere, de pe facebook, dar până la urmă am avut o companie foarte plăcută, când m-am întâlnit cu Francisca, o cititoare a blogului şi cu Todor Todorov, bulgarul care deţine pagina de facebook BMW X5. Pagină care la momentul actual are undeva peste 2.2 milioane de like-uri!! Trebuie să recunosc că a durat ceva până să ajungem în cadrul Romexpo, mai ales că traficul bucureştean este cum îl ştim, dar cu exact 10 minute înainte ca demonstraţiile lui Chris Pfeiffer şi Claudiu David, am ajuns şi noi. Nu sunt cel mai mare fan al motocicletelor, dar îmi place să le privesc, fie la Moto GP, dar mai ales când un profesionist face cascadorii. De la celebrele “wheelie”, fie pe roata din spate, dar şi pe cea faţă, până la cerculeţe, drifturi, urcat cu picioarele pe ghidon, Chris Pfeiffer dădea impresia că putea stăpâni orice cu două roţi. Bineînţeles, acesta foloseşte o motocicletă BMW pentru cascadoriile sale, iar pentru că la acest festival a fost prezentă şi divizia moto BMW Motorrad, motociclistul german a încercat câteva scamatorii şi pe un BMW K1600 de croazieră, care are o greutate de aproximativ 350 kg. Ditamai motocicleta părea un simplu BMX sub picioarele lui Chris Pfeiffer. Dar acesta nu a fost singur pe platoul de beton de la Romexpo. Pilotul oficial BMW, Claudiu David, a venit însoţit de un magnific BMW M6 într-o culoare mai mult decât spectaculoasă, iar împreună au ridicat un nor de fum de cauciuc, prin drifturi şi burnout-uri. Este greu de descris în cuvinte cât de bine a arătat tot ceea ce au făcut cei doi pentru publicul prezent, aşa că pe facebook.com/turatiiscrise voi pune filmuleţe cu reprezentaţia lor.
După o oră şi ceva în care toţi ne-am umplut de praf de cauciuc, în mare parte şi de la vântul făcut de drona care filma, am intrat în pavilionul E1 pentru a vedea modelele reprezentative pentru istoria BMW. Gândiţi-vă că am văzut maşini mult mai bătrâne decât mine, care arătau a fotomodele. Da, se poate ca o maşină să arate mai bine decât o persoană. Printre preferatele mele au fost BMW E9, două chiar, restaurate absolut perfect, unul păstrat ca ieşit de pe linia de producţie, iar altul cu jante pe 18 şi suspensie lăsată. Apoi a treia generaţie Seria 7, de culoare roşie şi jante Alpina, care m-a făcut să mă gândesc dacă vreodată Seria 7 va mai arăta atât de bine, aşteptăm noul model, am mai văzut “şesarul” original, vopsit elegant în cafeniu, iar pentru cei mai mulţi, vedeta show-ului interior a fost un BMW Seria 8 cu motor V12, impecabil. Pe lângă “bătrânele doamne” am putut admira unele dintre cele mai spectaculoase automobile de curse, proiecte realizate în România. De la e30 şi e36 de drift la un “ursuleţ” care în locul bachetei spate avea un motor. Nu ştiu câţi cai dezvolta, dar m-a făcut să exclam: “aceasta nu este o maşină care are un motor, ci este un motor care are ataşată o caroserie.”
Tot în pavilionul expoziţiei, era parcat în mijloc cel mai futurist şi cel mai tehnologizat BMW realizat vreodată. i8. Alex Şeremet a ţinut o prezentare a modelului şi a răspuns tuturor întrebărilor oamenilor prezenţi. Mai lipsea o bere sau o cafea şi era ca o întâlnire între prieteni. Trebuie să precizez că am mai văzut un Seria 3 “ursuleţ”, o maşină la care i-am urmărit întreg procesul de recondiţionare, CIP-ul lui Ciprian Mihai. Văzut pe viu arată exemplar. Detaliile caroseriei şi jantelor sunt perfecte.
Nu mai era mult şi începeau sesiunile de drift-taxi. Organizarea a fost foarte bună, mi-a plăcut că te lua după biletele cumpărate în avans. Un fel de primul venit, primul servit. M-am mai perindat printre maşinile de afară, mai un suc, mai un burger, până când mi-am auzit numele în boxe. Eram chemat la maşină. La e36-le lui Radu Văduva. Superb. Nu ştiu de ce, dar aveam emoţii. În primul rând că nu o să intru în scaunul de curse. Apoi că o să dau cu capul de roll-cage şi nu o să mai ştiu cum a fost un drift realizat de un profesionist. Chestii de astea. Până la urmă a fost mai nasol. Vedeţi voi, ştiam că o să fiu într-o maşină de drift, tocmai de aceea, am zis că trebuie să mă filmez, dar ca să nu scap telefonul şi să prind cel mai bun unghi, mi-am achiziţionat un selfie-stick, care din nefericire era roz. Doar că atunci când mi-am pus telefonul în acel suport, am oprit cumva filmarea, doar ca să constat când m-am dat jos din maşină că am pornit-o iar. Deci eu acum am o filmare cum intru în maşină şi una cum ies din maşina de drift. Nimic din timpul demonstraţiei. Plus că nu am putut fi foarte atent la ce face Radu Văduva, pentru că eu căutam cele mai bune unghiuri pentru filmare. Da, râdeţi, nu a fost cel mai deştept moment al meu. Totuşi, am simţit cum e să te învârţi controlat cu maşina, să simţi numai miros de cauciuc încins, iar tot habitaclul să fie numai fum, am văzut din dreapta cum arată un sincron cu două maşini de drift, iar la sfârşit, după atâţia zeci, sute de oameni, Radu Văduva să-mi zică “sper că ţi-a plăcut şi că te-ai simţit bine.”
BMW Blog România este un blog independent, un proiect unde scriu şi filmează oameni simpli pasionaţi de această marcă, iar faptul că au reuşit să realizeze un astfel de eveniment mă bucură enorm. În mijlocul lor m-am simţit precum un prieten, nu precum un spectator care a plătit bilet şi gata, nici bine nu am ajuns acolo şi deja aveam la gât ecusonul de presă, am apreciat că mă cunoaşteau şi îmi cunoşteau blogul. A fost prima ediţie de acest fel, iar din punctul meu de vedere a fost una extrem de reuşită. Fără multă implicare din exterior, BMW Blog România a reuşit să strângă destui oameni care doreau să vadă un spectacol, iar asta au primit. Am avut o discuţie cu Todor Todorov care îmi spunea că în Bulgaria, acest eveniment a ajuns la ediţia a 15-a, iar numărul oamenilor şi a maşinilor prezente va creşte de la an la an, poate chiar organizat şi în alte locuri, care să-ţi ofere altă libertate de organizare. Gen competiţii de drag sau de drift pe un circuit. A fost un festival al pasionaţilor, un eveniment unde am reuşit să ne cunoaştem mai bine, oameni dar şi maşini cu logo alb-albastru. La cât mai multe ediţii, BMW Blog România!