Lexus LC500h – Fără compromis

Segmentul caroseriilor GT este limitat doar la producătorii premium sau la cei exotici. Nu vei găsi un coupe mare în ograda celor de la Renault. GT-ul sau Grand Tourer-ul este acea combinație dintre luxul și confortul unei limuzine cu abilitățile dinamice ale unei sportive. Pentru cei mai mulți, această caroserie ar echivala în mașina perfectă. Lexus nu prea îți vine în minte atunci când te gândești la GT-uri, aceste gânduri îți sunt rezervate mai degrabă pentru Aston Martin, Bentley, Mercedes Benz sau chiar Ferrari. Pentru mulți, Lexus reprezintă divizia premium Toyota și nimic mai mult. Totuși, în ultimii ani, am văzut câteva creații venite din Țara Soarelui Răsare, care nu numai că rivalizează companiile enumerate mai sus, a ajuns să fie un reper în această industrie.

Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Pornind relativ de jos și urcând încet, dar sigur în segmentul premium, Lexus a văzut trendul auto cu mult înaintea altor producători. A renunțat de mult la motoarele diesel, iar acum fiecare model japonez are în ofertă o motorizare hybrid. Nivelul calitativ a crescut substanțial de la o generație la alta, iar din punct de vedere al design-ului, japonezii au experimentat și au îmbunătățit oriunde s-a putut, ajungând acum să aibă o identitate de marcă proprie. Acest lucru este din ce în ce mai greu de realizat într-o lume auto în care fiecare mașină nou apărută pare că se aseamănă cu alta, cu rivali sau cu alte modele din trecut. Tocmai din acest motiv, când am văzut prima dată noul coupe LC500h am rămas șocat. Nu se aseamănă cu nimic altceva de pe piață, este clar un produs Lexus, dar unul extrem de spectaculos.

Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Atunci când nu există compromisuri, ies lucruri mărețe. Lexus a mai făcut-o odată cu supercar-ul LFA. O super sportivă cu motor V10 animalic, construit după cele mai exigente standarde nipone. Iar acum au lansat LC500. Nu aș putea să compar aceste două modele, nici măcar să spun că LC500 este succesorul lui LFA, dar ideea de a construi un automobil fără compromis se află în spatele fiecărei mașini.

Cum aș putea să scriu un articol despre coupe-ul LC500h fără să discut despre design? Vă las o imagine reprezentativă să o analizați și voi continua în paragraful următor.

Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Mulți au comparat-o cu o navă spațială. Sau cu un OZN. Este de înțeles, din moment ce design-ul este nemaivăzut în lumea automobilistică. În primul rând, nimeni nu credea că o grilă frontală atât de mare poate funcționa atât de bine. Înconjurată de o bandă cromată și alcătuită din fâșii suprapuse într-un împachetară demnă de un origami, este poate cel mai distinct element de design al părții frontale. Dar apoi îi vezi blocurile optice. Nu pot fi numite ”faruri”. Sunt mult mai mult de atât. Da, blocul optic este mic, triunghiular, compus din trei LED-uri, dar luminile de zi alungite spre grilă ”construiesc” întregul bloc optic. Este din nou un joc al liniilor, plin de unghiuri și tăieturi, temă pe care o regăsim peste tot în design-ul exterior. Absolut fiecare părticică a exteriorul poate fi disecată și dezbătută pentru atenția la detalii. Dar te îndepărtezi, o înconjori și îi vezi profilul. Din punctul meu de vedere, unul dintre cele mai frumoase din industrie.

Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Linia capotei este lungă și se înalță spre parbriz, iar plafonul coboară fluid spre portbagaj, îmbinându-se în dreptul stâlpului al treilea în forma unei săbii. Profilul este mai degrabă elegant și lipsit de agresivitatea părții frontale, doar jantele de 21 de inch, cromate și cu design spectaculos te duc cu gândul la sportivitate. Probabil că posteriorul este un amalgam de linii și muchii, care nu pot fi catalogate nici elegante, dar nici agresive. Este doar spectaculos. Blocurile optice transparente au formă de săgeată, iar în partea inferioară ieșirile evacuării sunt generoase. Totuși, posteriorul este locul unde ”umerii” sunt văzuți cel mai bine. Luneta este îngustă, dar mașina foarte lată, așa că partea din spate îți oferă o priveliște cum regăsești numai la GT-urile exotice de care vorbeam mai sus. LC500h este fără îndoială cel mai spectaculos produs Lexus din ultimii ani, dar și unul dintre cele mai spectaculoase din clasă.

Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Ai crede că japonezii și-au arătat toate cunoștințele doar către exterior, dar te-ai înșela amarnic. Nu doar că interiorul noului LC500h este cel mai frumos din clasă, dar surclasează alți rivali mult mai bine cotați. Dar trebuie să-l configurezi într-o culoare specială, cum e acest interior maroniu. Design-ul este elegant, dar cu artificii sportive, curat, dar modern. Planșa de bord este masivă, iese spre interiorul cabinei, lăsând mai în spate ecranul sistemului de infotainment, ceasul analogic și grafica din fața pasagerului. Da, bordul este acoperit de sticlă, iar în dreapta regăsim un model asemănător cu opțiunea de pe ultimul Rolls Royce Phantom. Oriunde atingi vei găsi totul îmbrăcat în Alcantara sau piele fină, cu mici accente de aluminiu șlefuit. Din nou, vă las să admirați interiorul noului LC500h, echipat corespunzător.

Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Mi-am dat seama că am vorbit destul despre design, care la urma urmei este subiectiv, dar trebuie să știți că din punct de vedere al calității, materialelor și mai ales al asamblării, Lexus este acolo sus cu orice rival, iar din multe puncte de vedere, chiar peste. Încă nu mă împac cu comenzile sistemului de infotainment, mai ales cu touchpad-ul de pe care selectezi diferite funcții, dar oricum acest aspect ține mai mult de obișnuință. Acum că am admirat ceea ce au făcut designerii și că am stabilit de comun acord că Lexus LC500h este spectaculos atât exterior, cât și interior, e timpul să-l pornim.

Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Dar mașina era pornită în tot acest timp. Nu te deranjează cu nimic, în liniște deplină, motorul electric este pregătit pentru a înainta mașina. Poți să mergi destui kilometri și să nu fie nevoie de motorul termic. De fapt poți să atingi viteze ilegale în localitate, fără să consumi niciun pic de combustibil. Dar Lexus LC500h este totuși un GT, deci calitățile dinamice unde sunt?

Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Apeși puternic pedala de accelerație, iar motorul termic se trezește la viață. Sare direct în 4000 de rotații pe minut și simți cum mașina începe să taie aerul cu forță. Complexitatea trenului de rulare este chiar mai spectaculoasă decât aspectul mașinii. Lexus LC500h folosește un motor V6 de 3.5 litri aspirat natural care produce 299 de cai putere, dar este combinat cu un motor electric, ce folosește în premieră pentru Lexus baterii Lithium-ion pentru o putere combinată de 354 cai putere și un cuplu estimat la 500 Nm. Poate că pentru o mașină sportivă de două tone, aceste valori să nu fie foarte mari, dar felul în care Lexus LC500h reușește să pună puterea pe asfalt este impresionant. Sunt nevoie de doar 4.7 secunde pentru a atinge primii 100 km/h, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Prin comparație, un Ford Focus RS, o mașină mai ușoară, cu tracțiune integrală și putere asemănătoare are nevoie tot de 4.7 secunde pentru a atinge 100 km/h.

Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Când accelerezi un Lexus LC500h vezi acul turometrului cum se mișcă extrem de rapid. Sare de la 4000 de rotații la aproape 7000 și stă acolo. Puterea și cuplul sunt constante, liniare, fără pierderi de accelerație. Acest lucru este dat de noua cutie CVT cu 10 rapoarte. Pentru a ajunge aici, niponii au gândit un sistem complex, dar eficient. La cutia CVT cu convertor, au montat o cutie cu patru rapoarte, pentru a face față cuplului, iar în partea superioară a turației treptele să fie imperceptibile. S-ar putea să nu fie cea mai științifică analiză a acestui sistem, dar din spatele volanului, Lexus LC500h se simte foarte bine. Nu neapărat ultra rapid, precum un Porsche 911, de exemplu, dar livrând puterea rapid și eficient. Asta se întâmplă când ești în modul Sport Plus, când răspunsul accelerației, direcția și suspensiile sunt mai precise. După tot ce am scris mai sus, Lexus LC500h a reușit să mă mai surprindă cu ceva. Dinamica unei mașini de aproape cinci metri și aproape două tone.

Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Probabil mi-aș fi dorit să stau ceva mai jos în scaunul șoferului. Eu sunt un tip mare, iar plafonul simțeam că mă apasă. Totuși, bordul este înalt, iar pedalele destul de departe, așa că senzația este relativ sportivă. Scaunele te ”îmbrățișează”, iar volanul are o priză excelentă. Cu toate acestea setate și învățate, am ajuns pe o porțiune de drum virat. Primul viraj larg de dreapta. Îmi plac mai mult virajele la dreapta, îmi dau o încredere mai mare, așa că nu am mai frânat atât de mult și am lăsat mașina să ghideze trasa, forțând direcția. În acel moment mi-am dat seama că acea mașină mare pe care am crezut-o inițial, s-a transformat într-un coupe sportiv în adevăratul sens al cuvântului. Am accelerat din nou la ieșirea din viraj, turația peste medie și am atacat următoarea curbă. O șicană stânga-dreapta și din nou stânga larg, iar Lexus-ul mi-a comunicat exact ceea ce gândeam. A făcut-o prin volan, prin direcție, prin aderența de pe puntea față și prin puterea transmisă liniar către puntea spate. Jucându-mă cu volanul pe acele viraje, nu îmi venea să cred că sunt într-un Lexus. O mașină cu o direcție atât de bună, care îți oferă încredere în curbe, iar la final să te lase cu zâmbetul pe buze. Se poate ca acest LC500h să fie un Lexus-ul distractiv? Fără îndoiala.

Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Întoarcerea a fost la fel de dinamică, dar odată ajunși înapoi pe șoseaua principală, LC-ul a revenit la statutul de GT. Luxos, relaxat, confortabil. Da, costă 115.000 de euro, dar fiecare element constructiv, calitativ sau tehnologic te fac să crezi că nu ar merita mai puțin. E ciudat că această categorie de clienți, dispuși să plătească peste 100.000 de euro pe un coupe, s-ar putea să nu ia în considerare un Lexus. Indiferent cât de bun e. Lexus LC500h arată ca o mașină de 100.000. Are materiale și este construit ca o mașină scumpă. Se conduce mai bine ca mulți rivali și fără îndoială este cel mai distractiv Lexus non-F. E greu să-i găsești ceva de vină. Și credeți-mă, am vrut să fiu imparțial și să spun părți mai puțin bune. Dar atunci când o mașină este construită fără compromis, rămâi fără cuvinte.

Lexus LC500h a fost testat cu ajutorul Toyota Timișoara

Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto Lexus LC500h Test Drive Turatii Scrise // Blog Auto 45231166_248090275863332_5294016640835387392_n 45176646_247430702798870_5038822410095165440_n 45154497_354335731804775_1567379625263235072_n 45137727_680581072323726_1749042306498953216_n 45123589_1972577779709700_5136130009492094976_n 45106119_1056295924530825_4136892652463325184_n 45119629_2223282304357267_295200506777698304_n 45108682_1956817624613204_2587511525740642304_n 45142594_2183294005226545_8642113934930739200_n 45166192_262886711044285_4545587528303902720_n 45175819_364476444122453_8698437315711729664_n 45221926_752569478429187_8263336564323516416_n 45102771_480787332415126_497465080980439040_n 45103392_1924879900928442_3143182463077974016_n 45127809_267698147274062_8647193820384985088_n 45273661_563478417436883_3962637149135699968_n 45055332_305879843475444_4408845145512869888_n 44905816_248577899170899_5275900717888962560_n 45075645_247831702554683_7665645535272894464_n 45079335_1669065996530783_8801268998965559296_n