Duminica la Ţiriac Collection
Duminica ce tocmai a trecut, mi-am petrecut-o cum nu se putea mai frumos. Pentru un pasionat de maşini, acest mod este cu adevărat special. Înconjurat de automobile, iar pe fundal să se audă ultimele episoade din emisiunea Top Gear, când Jeremy Clarkson, Richard Hammond şi James May încă erau prezentatori.
Duminică s-a îmbunătăţit vremea în Bucureşti, temperatura a crescut până la un nivel perfect pentru organism, iar precipitaţiile erau inexistente. Orice om sănătos la cap s-ar fi dus în parc, pe o terasă sau chiar la mare. Ei bine, eu am ales să merg într-un spaţiu închis, aş putea spune chiar întunecat. Dar pentru românii pasionaţi de maşini, acest loc este un fel de Mecca. Un loc unde îşi pot delecta ochii la creaţii uimitoare, opere de artă. Bineînţeles, vorbesc despre Ţiriac Collection, din Otopeni. Am fost prezent acolo încă din prima săptămână de când s-a deschis, dar aşa cum domnul Ţiriac a promis, odată la o perioadă de timp, maşinile din imensa colecţie se schimbă sau aduc modele noi. A fost un prilej foarte bun şi pentru mărirea spaţiului colecţiei, pentru că în portofoliul colecţie a apărut cel mai nou hypercar ce poartă cu mândrie “căluţul cabrat”.
Vedetă incontestabilă a colecţiei şi pusă la loc de cinste în mijlocul halei, exemplarul de peste 1 milion de euro, Ferrari LaFerrari îmbogăţeşte colecţia deja impresionantă. A fost pentru prima dată când am văzut un hypercar. Sunt extrem de puţine. Nu neapărat puţine maşini, ci puţine exemplare. Doar alţi 5-6 producători auto mai oferă automobile cu calitate de hypercar. Iar aceasta fiind un Ferrari, cel mai avansat Ferrari de până acum, este probabil cel mai important hypercar din lume. LaFerrari este într-adevăr spectaculos. Nu este un automobil mic, este foarte lung şi extrem de jos, ca să nu mai vorbesc de lăţimea impresionantă. Deoarece biletul de intrare este de doar 15 lei/persoană, cam oricine poate intra în hala colecţiei, motiv pentru care fiecare automobil este îngrădit cu o funie roşie, iar asta limitează cumva unghiurile din care poţi să priveşti maşinile. Dar până la urmă este de înţeles, şi nici nu aş vrea să fie altcumva.
Maşinile expuse sunt aliniate în cerc, iar tu ai vizibilitate către fiecare. Colecţia regândită cuprinde o mulţime de modele Rolls Royce din toate generaţiile. Pe bune, nici nu credeam că sunt atâtea modele Rolls Royce în existenţă. Se pare că domnul Ţiriac le are pe toate. Cel puţin toate modelele limuzină Phantom. Faţă de data trecută, în colecţia actuală şi-au făcut apariţia mult mai multe modele Mercedes Benz. Bineînţeles ediţii limitate şi modele exclusiviste. Apoi găsim secţiunea de modele americane, dintre care fiecare generaţie Cadillac Eldorado, dar şi producători de care nici eu nu am auzit până acum. O colecţie impresionantă nu ar fi completă fără automobile de competiţie. De la Lancia Delta Integrale la Ford RS200, acestea sunt doar câteva dintre automobilele care au făcut istorie în probele de raliu. Mai găsim alte modele Ferrari, atât noi cât şi clasice, dar şi dubiţe VW T1 sau trăsură de carnaval. O achiziţie interesantă a fost un scuter Piaggio Vespa. Sunt atât de multe automobile prezente acum în colecţia din Otopeni, încât orice pasionat ce are drum pe acolo ar trebui să le vadă. Şi vă gândiţi câte mai sunt, dacă un Rolls-Royce Phantom IV Hooper Sedanca de Ville din 1952 a câştigat un trofeu important anul acesta în cadrul concursului de eleganţă Pebble Beach. Vă las cu câteva imagini ale automobilelor care mi-au atras atenţia duminica aceasta.