Deta Super Rally & Kart

Deta Super Rally & Kart – Primul podium

În weekend s-a desfășurat a treia etapă din Campionatul de Automobilism și Karting Timiș, Deta Super Rally&Kart, iar din titlul acestui articol, poate vă dați seama de ce public textul atât de târziu. Dar haideți să vedem cum am ajuns aici.

După primele două etape ne-am dat seama că avem o mașină competitivă, timpii obțiunți erau foarte apropiați de podiumul mult dorit, dar așa cum se întâmplă în lumea motorsportului, cronometrul nu minte. Orice greșeală este taxată, așa că o secundă poate face diferența între doi sau mai mulți piloți. În serile premergătoare acestei etape, eu și coechipierul BIR Team, analizam încă o dată traseul, comparam timpii obținuți anii trecuți și ne gândeam unde ne-am putea clasa acum cu modificările aduse mașinii. Pentru că între noi, nu este mare diferență, concurând pe aceeași mașină, nu avea rost să ne luptăm amândoi pentru un loc pe podium. Ceilalți piloți din Clasa 1 au mașini foarte performante, așa că era destul de greu să urcăm ambii pe podium în aceeași clasă. Așa că odată cu această etapă, am decis să ne împărțim clasele, tocmai pentru a avea șanse amândoi pentru mult doritul podium.

Etapa de la Deta era una de viteză, având multe linii drepte și doar câteva întoarceri după jaloane, ceea ce clar nu ne avantaja, Peugeot-ul 106 Sport pe care concurăm fiind mult mai potrivit pentru trasee tehnice și de îndemânare. Dar am vrut să vedem cum se comportă mașina și la viteză, atunci când scoatem toți cei 109 cai putere pe care îi dezvoltă noul motor. Ne-am prezentat la start oarecum sceptici, dar după prima intrare pe traseu a lui Adi Ivanici, acesta a obținut un timp mult mai bun decât speram din calculele noastre. Dacă ne luăm după timpii similari de anul trecut, traseul trebuia parcurs în aproximativ 1:44-1:46, iar când s-au anunțat timpii, cronometrul s-a oprit după 1 minut și 36 de secunde și 96 de sutimi. Urmează ceilalți 5 concurenți din Clasa 1, iar după prima manșă de concurs, Adi era pe locul al doilea. Cumva nu ne venea să credem, mai ales că spunea că poate merge chiar mai bine. De pe margine, i-am văzut evoluția și pot să spun că a mers impecabil, a tras foarte tare pe fiecare întoarcere și linie dreaptă, iar timpul obținut era pe deplin meritat.

Pentru mine era prima dată în Clasa 2, care vine și cu avantaje, dar și dezavantaje. Principalul avantaj aș putea spune că intri pe traseu mult mai târziu, așa că poți să vezi evoluția celorlalți participanți, iar traseul se mai curăță. Dezavantajul e că în Clasa 2, mașinile sunt mult mai puternice și mai competitive, iar la această etapă, au fost mulți piloți care au dat tot ceea ce se putea mai bine. Sincer, înainte să intru pe traseu, nu am urmărit timpii piloților din Clasa 2, voiam doar eu să merg cât mai bine. Dar entuziasmul, mai ales după timpul obținut de Adi, m-a costat. La primele întoarceri am forțat, așa că pe frânări, mașina aluneca prea mult, iar stilul de condus nu a fost unul curat, așa cum îmi doream. După prima manșă, cu toate greșelile mele, obținusem 1:40.96. Un timp relativ slab pentru ce îmi doream eu.

În cadrul etapei de la Deta, nu au fost atât de mulți concurenți ca și la alte concursuri, dar am avut o secțiune de drift, ceea ce a fost pe placul spectatorilor. Pentru că acest concurs se desfășoară în centrul orașului, pe margine s-au strâns foarte mulți oameni care s-au bucurat de spectacolul mașinilor de drift, dar nu numai. Tirla Sergiu GAO a venit la Deta cu un BMW e36 botezat ”Motanul Dorin” cu care a făcut spectacol, obținând chiar locul 1 în categorie, dar supriza a venit din partea lui Adi Balosache, cu deja celebrul BMW Police Drift Car, care în a doua manșă a mers foarte bine, urcând pe treapta a doua a podiumului drift.

După ce am văzut ce au făcut și micuții juniori la karting, era timpul să ne concentrăm pe manșa a doua. Adi trebuia să își mențină cel puțin același timp, iar eu voiam să urc cât mai mult în clasamentul Clasei 2. Se pare că toți piloții s-au concentrat mult mai bine, pentru că au fost diferențe și de 7 secunde între cele două manșe. Eu am reușit să-mi îmbunătățesc cu aproximativ 3 secunde timpul din prima manșă, pentru că am abordat traseul mult mai curat, dar la Deta, Clasa 2 a fost cea mai rapidă dintre toate. Popa Claudiu ”Speedy” a mers impecabil, la volanul unui Ford Fiesta, bifând un timp impresionant de 1 minut și 30 de secunde. Locul al doilea i-a revenit lui Zdravco Stoianov pe volanul aceleiași mașini cu 1:31.81. Apoi între următorii 4 clasați, diferența a fost de doar 2 secunde și jumătate. Eu m-am mulțumit cu un loc 6, dar cu un timp destul de bun: 1:37.70.

Fără prea mari speranțe în această etapă, dar cu încrederea specifică fiecărei etape, Adi Ivanici își menține timpul de 1:36.96 și aduce primul podium pentru BIR Team și prima cupă a lui. A fost un rezultat muncit, care vine după două clasări pe locul 4, și a dovedit că poate conduce foarte rapid și pe un traseu de viteză. După ce am ratat la mustață două podiumuri, acum nu ne venea să credem că toate nopțile de muncă, stres, strategii, au adus rezultatul mult dorit. BIR Team este pe podium! Marius Giurisici a câștigat Clasa 1, fiind urmat de Adi Lupulescu la volanul unui Suzuki Swift, îmbunătăținu-și timpul din prima manșă.

Bucuria primului podium a fost cu atât mai intensă, pentru că după afișarea timpilor oficiali, mașina noastră a fost acaparată de mai mulți copii care voiau să facă poze și chiar să experimenteze cum e să accelerezi și să stai în scaunul unui automobil de competiție. Ne-am simțit foarte bine la Deta, atât pentru rezultatul obținut, cât și pentru primirea spectatorilor de acolo. Festivitatea de premiere a fost la Restaurant Parc din Deta, iar după un binemeritat gulaș, s-a strigat numele lui Adi Ivanici, să urce pe podium. Pentru noi urmează acum alte etape, cel puțin la fel de interesante, următoarea fiind tocmai în centrul orașului Lugoj, acolo de unde practic, putem spune că am început această călătorie în lumea motorsportului. Mai avem de muncit la abilitățile noastre de piloți și să cunoaștem tot mai bine mașina, pentru că așa cum am văzut în primele 2 luni de cât a început Campionatul, perseverența și constanța, aduce rezultate. Acum mergem să mai sărbătorim. Ne revedem la sfârșitul lunii.