Designer-ul Walter de Silva părăseşte Volkswagen
În articolele mele vorbesc mult despre design-ul maşinilor pe care le conduc. Ador să privesc fiecare linie în parte, fiecare îmbinare, fiecare artificiu. Design-ul exterior atrage prima dată. Fie că este agresiv, ciudat, urât, neobişnuit sau pur şi simplu atrăgător, acesta este unul, probabil primul criteriu când ne uităm la o maşină. Sunt mulţi designeri foarte talentaţi care au făcut istorie cu automobilele desenate. Din creionul acestora au ieşit opere de artă, maşini ce încă după mulţi ani arată noi şi în continuare sunt foarte apreciate.
Walter Maria de Silva este probabil unul dintre designerii mei preferaţi. Asta din simplul motiv că a desenat unele dintre maşinile mele preferate. Acesta şi-a început cariera la Fiat, continuând cu Alfa Romeo, ca mai apoi să ajungă şef de design pentru grupul VAG, prima dată la Audi, iar în final pentru Volkswagen. Este foarte interesant cum din ideea unui om, noi acum apreciem sau displacem anumite maşini.
Walter de Silva a fost omul care a desenat celebra grilă trapezoidală ce se regăseşte acum pe toate modelele Audi. Acum ceva timp am postat un articol în care ne imaginam cum ar arăta Audi-urile moderne fără celebra grilă. Marea majoritate nu mai arată bine, motiv pentru care decizia lui de Silva a fost una atât de bună. Italianul a desenat prima generaţie Audi R8, care şi acum, la aproape un deceniu de când a apărut încă arată extrem de nou şi foarte exotic. Probabil de aceea noua generaţie nu s-a îndepărtat atât de mult de design-ul original. de Silva a reuşit să interpreteze foarte frumos şi modern modelul Volkswagen Scirocco. Acesta este considerat de mulţi unul dintre cele mai frumoase VW produse vreodată. Dar Walter de Silva spune că cea mai frumoasă maşină desenată de el este Audi A5. Îl poţi contrazice? Audi A5 a fost la momentul lansării o maşină atât de frumoasă şi atât de specială, încât acum, nu văd cum noua generaţie poate arăta mai bine. A desenat acel profil superb şi chiar dacă nu este “într-o arcuire” precum la Mercedes Benz, de exemplu, este foarte original şi arată foarte bine. Cum am mai spus mai demult, sunt anumiţi designeri care atunci când desenează un nou model şi-l imaginează cum ar arăta peste câţiva ani, nu doar atunci pe moment, cum se întâmplă cu marea majoritate a maşinilor asiatice. Toate maşinile desenate de designeri de renume, trec peste testul timpului.
Acum, italianul ce şi-a pus amprenta pe unele dintre maşinile ce eu le apreciez cel mai mult, a ajuns la vârsta de 65 de ani, ceea ce înseamnă că va intra la pensie. Acesta va părăsi locul de şef de design în cadrul Volkswagen, dar să sperăm că nu va pune “creionul în cui”.