Cu un pas înainte

Nu vreau să intru în detalii istorice, dar atunci când eşti primul producător de automobile care face un SUV în adevăratul sens al cuvântului, adică Sport Utility Vehicle, mă aştept ca a treia generaţie a ta să fie în vârf. Nu contează că alţii te-au copiat, poate au făcut ceva mai bun sau au deviat spre alte genuri ca SAV sau SUC, tu trebuie să le araţi că tu eşti primul.

IMG_1959

Mercedes a făcut exact ceea ce am descris eu mai sus. Iar a treia generaţie de ML este foarte bună. Este exact cum trebuie să evolueze un model. Nu prea tare de la început, dar nici prea lent. Evoluţia noului ML mă face să cred că Mercedes îşi lasă concurenţa cu ale lor, să devieze de la ideea generală de SUV, iar o dată la 6-7 ani, BAMM! aici se termină pentru ceilalţi. Dar nu vorbesc aici de maşini precum Range Rover, sau chiar maşini din ograda Mercedes, cum ar fi GL sau chiar clasa G. Eu vorbesc strict de clasa SUV-ului mid-size premium. Dar să vedem cum e noul ML.

IMG_1958

IMG_1950 IMG_1951 IMG_1953 IMG_1957

Mă gândeam ca azi, pentru blog, să fac un comparativ. Nu ştiam însă ce modele voiam să le compar, aşa că m-am gândit, cel mai bine ar fi să încep cu începutul. La reprezentanţa RMB Casa Auto Timisoara, o mai veche “prietenă” a blogului am găsit un ML brun care stătea doar în parcare. Mişto model, chiar dacă nu era dotat cu pachetul AMG, dar avea noile faruri cu bandă LED care arată atât de bine pe ML. Nu mă înţelegeţi greşit, iniţial îmi plăceau cele doar cu xenon, dar după ceva timp, îţi dai seama că arată destul de ieftin pe o maşină cum e ML-ul. Spuneam că maşina nu era dotată cu pachetul AMG, dar în testul de azi, asta a însemnat ceva bun.

Eu sunt absolut înnebunit după interiorul noului ML. Chiar şi după un an şi ceva de la apariţie, arată atât de actual, atât de bine desenat, iar materialele folosite sunt de vis. Cred că am spus asta de prea multe ori în cadrul testului. Volanul masiv de SUV, scaunele cu piele perforată şi ventilate, sistemul COMMAND, consola centrală cu butoane mari şi ergonomice, totul este perfect. Dar se poate să nu fie perfect tot timpul. Să vă explic. Mie îmi plac sandwich-urile. Mai ales dintr-un loc din Timişoara. Dacă se prepară cum vreau eu, e cel mai bun sandwich, dar dacă cumva las angajatele de acolo să mi-l prepare cum cred ele, iese unul dintre cele mai rele. Deci oameni buni, dacă interiorul ML-ului este echipat cum trebuie, este cel mai mişto, cel mai frumos, cel mai bun. Singura diferenţă e că la ML, “cu de toate” e un lucru bun. Şi Mercedes vă oferă o grămadă de chestii, prin care interiorul ML-ului dumneavoastră să fie cel mai bun. Eu vă recomand pachetul Designo. Nu dă greş niciodată.

2012-Mercedes-Benz-ML-wheelIMG_1960Am condus multe SUV-uri, care au uitat partea de “U” din SUV. Şi aici nu mă refer neapărat la cărat lucruri. Utilitatea din “U” poate să vină şi din calităţile care le are în teren accidentat. E la urma urmei un jeep, cum le mai spunem noi. ML este unul dintre puţinele SUV-uri care îţi mai oferă pachete off-road. Adică, un diferenţial şi gardă la sol reglabilă semnificativ, nu doar de trecere peste nişte obsacole.

IMG_1954 IMG_1955 IMG_1956

Mă gândeam că în testul cu ML, o să văd cum e pe asfalt, o curbă şi atât. Dar RMB Casa Auto Timişoara mi-au pregătit ceva la care nu mă aşteptam. Când credeam că testul se apropie de final, am ieşit de pe asfalt şi am intrat pe un drum de pământ. Zic, bine, dar atât. Dar am continuat până am ieşit de pe acel drum şi am intrat exact pe un câmp, unde am inceput să ne facem noi drumul. Garda la sol era în nivelul maxim şi blanăăă. Şanţuri mici, altele lungi, urcări pe deal de iarbă sau bălţi de noroi, nimic nu oprea ML-ul de 258 cp şi mai ales 600 Nm!! Câteva zdruncituri în maşină, dar SUV-ul nostru nici că obosea. Chiar dacă era echipat cu anvelope de vară. După baia de noroi, ne-am întors la un PECO, să discutăm performanţele şi capabilităţile maşinii. Dar să aflu şi de un forum dedicat pasionaţilor de Mercedes. Club Mercedes. La final, fără nici cea mai mică ezitare, ML-ul a depăşit viteza admisă pe autostradă, într-un confort de nedescris. Cutia 7G-tronic plus, e absolut senzaţională în orice trafic, iar suspensia pneumatică AIRMATIC face toţi cei 1710 euro. Acestea sunt ingredientele, sosurile, dacă vreţi, care face un ML atât de gustos. 

Iar eu am rămas cu gândul că azi trebuia să fac un comparativ între două modele. ML-ul mi-a arătat că atât de bun poate să fie, încât chiar nu îmi aduc aminte care era celălalt SUV.