Concepte pe stradă

Untitled

Ştii momentul acela când un producător de automobile prezintă un concept şi speri ca şi modelul de serie să se apropie măcar de acesta? Şi apoi tot cerul se prăbuşeşte peste tine. Te gândeşti: unde e frumuseţea de maşină, parcă era joasă, parcă era futuristă, parcă avea jante mai mari, unde sunt? Nu şi Clio 4. Mie mi se pare că arată mai bine varianta de serie, decât conceptul DeZir, pe care se bazează.

Varianta de serie a lui Clio 4, se îndepărtează atât de mult de fostele modele şi atât de bine, încât puteau să-i spună şi Clio 6 că nimeni nu îşi dădea seama. Ceea ce observi la Noul Clio este logoul Renault. Ditamai semnul cromat pe un fundal lucios. Interesant la Noul Clio este lipsa unei grile mai mari, în ton cu moda actuală, unde toţi producătorii pun accent pe grilă. Este o maşină în cel mai pur spirit latin, cu forme senzuale, linii fluide şi jocuri de umbre (nu, nu citez broşura). Mi se pare că este singura maşină nou lansata care arată foarte bine în orice culoare. Am apreciat în mod deosebit că Renault a ales ca şi culoare de prezentare, roşul Rouge Flamme, exact culoarea de pe conceptul DeZir. Poate să fie strategie de marketing, mie mi se pare genial.

IMG_1610De la partea frontală, care aduce încă a concept, cu blocurile optice mari, luminile de zi omniprezente, cu toate că la Renault arată ca şi cum ar fi aftermarket, cu spoilerul frontal jos şi destul de dramatic desenat, până la “umerii” spate cu alură sportivă şi stopurile de mici dimensiuni, Noul Clio respiră tinereţe, noutate şi chiar sportivitate. Această senzaţie să contiună şi la interior, unde Noul Clio se poate personaliza în mai toate culorile şi dotările.

IMG_1608Ceea ce caut la interiorul unui autoturism este senzaţia de “ca acasă”. Dacă stai comod sau sportiv, după preferinţe, dacă ai totul la îndemână şi în mod special volanul este frumos şi cu priză bună, interiorul este e reuşit. Clio îndeplineşte toate aceste condiţii. Spre bucuria unui tip de 1,85 m care mi-am găsit foarte rapid locul la volan, volan de dimensiuni destul de generoase, dar atât de plăcut la atingere, cu accentele de plastic negru lucios, iar schimbătorul exact la înălţimea potrivitită. Fie vorba între noi, designul schimbătorul este singurul lucru de criticat la interior. Materiale interiorului sunt foarte bine alese, cu plastice moi şi plăcute, pe alocuri piele şi inserţii cromate.

Nu sunt cel mai mare fan al tehnologiei infotainment din automobil, dar mă bucur că în clasa mică, o clasă în care se pune mai mult accent pe preţ de achiziţie mai mic, Renault vine cu un arsenal de tehnologii pentru Clio. Pe consola centrală găsim ceea ce Renault numeşte tabletă multimedia integrată – R-Link, cu navigaţie TomTom şi conectivitate la internet, dar şi sistemul Bass-Reflex. Per total, cel mai bun interior din clasa mică. Iar dacă optezi pentru colori deschise sau vesele, poate fi şi unul dintre cele mai funky.

Ca să iasă o maşină frumoasă, designerii au trebuit să facă compromisuri la interior, iar dacă în faţă se stă foarte bine, nu acelaşi lucru se întâmplă în spate. Locurile destul de înghesuite, spaţiu limitat la cap la intrare, iar vizibilitate destul de slabă prin luneta mică.

Untitled2Noul Clio este prima maşină care am avut ocazia să o conduc în ambele variante de motorizare. Una de 1.5 dCi şi 90 de cai putere şi varianta cu motorul de 3 cilindri de 0.9 TCe tot de 90 de cai putere. Dacă motorul diesel de 1.5 l-am simţit mai bine închegat pentru Clio, motorul pe benzină, chiar dacă era turbo, parcă, parcă nu este ceea ce aşteptam. Poate din cauză că testul cu Renault Auto Cobălcescu nu a fost foarte lung, încât să-mi fac o părere despre micul motor pe benzină, plus că motorul era rece şi nu mi-a fost permisă forţarea nejustificată. :) Dar cutia de viteze, foarte precisă m-a făcut să trec cu vederea aceste inconveniente. Totuşi trebuie să remarc, că, motorul de 0.9 litri este destul de vibrant la rece, chiar şi zgomotos. Un minus măricel pentru Renault este echiparea modelelor cu frâne pe tamburi pe puntea spate.

Dar dacă ne uităm la Noul Clio, din punctul de vedere a ceea ce a fost gândit să fie, putem spune că este cea mai reuşită citadină la ora actuală.

În primul rând are numele, cel puţin în România este mai tare decât un Fiesta, Clio a fost vândut din 1990 până în prezent în lume în 1,8 milioane de exemplare, are designul atât de important pentru clienţii tineri şi are preţul, puţin peste 14.000 euro varianta 1.5 dCi şi la 13.000 euro varianta 0.9 TCe este cam cea mai iefină din clasa mică, factor decisiv pentru bătălia francezo-germană din Europa.

IMG_1606 IMG_1607 noul-renault-clio-informatii-oficiale-renault-clio-4