Concept: Vision Mercedes-Maybach 6

Maybach-Mercedes-6-6 Acum vreo săptămână a apărut pe contul Instagram a celor de la Mercedes Benz o siluetă extrem de interesantă, singurul lucru ce îl dezvăluia era faptul că avem de a face cu un coupe de aproape 6 metri lungime. Acea siluetă a profilului ne trimitea cu gândul la automobilele interbelice, cu capotă lungă, spaţiu pentru pasageri relativ restrâns şi un posterior foarte plonjat. Într-un fel îmi inspira o anumită nostalgie, nu că aş fi crescut cu astfel de caroserii în copilărie. Dar e ceva ce face un astfel de coupe foarte dezirabil, chiar şi la 100 de ani după acea modă.

Maybach-Mercedes-6-15 În cadrul Concursului de Eleganţă Pebble Beach din Statele Unite ale Americii, Mercedes Benz dezvăluie în premieră acest automobil. Botezat Vision Mercedes-Maybach 6, aşa cum îi sugerează numele este viziunea unui viitor Maybach coupe de aproape 6 metri lungime. Dintre care aproape jumătate este numai capota. Este un concept extrem de spectaculos. Atinge absolut toate punctele care sunt necesare unui astfel de coupe concept. În primul rând este spectaculos. De la fiecare linie a profilului, a părţii frontale şi celei posterioare. Este amalgamul perfect între retro şi futurist. Apoi, mai este ostentativ. Exact cum trebuie să fie un coupe de 6 metri. Grila imesă acoperă aproape toată parte frontală, lăsând loc doar pentru micile blocuri optice cu tehnologie LED, care prin faptul că sunt extrem de înguste, arată foarte agresiv. Probabil nu cea mai bună soluţie pentru un coupe retro, dar se potrivesc foarte bine. Nu s-a vrut ca acest concept să fie neapărat sportiv, iar partea inferioară a bării frontale este mai degrabă elegantă, decât agresiv-sportivă. Din punctul meu de vedere, nu partea frontală a maşinii este elementul principal, ci profilul. De foarte mult timp nu s-a mai desenat o astfel de linie. Dar fiind vorba de un concept, imaginaţia designerilor a avut libertate. În primul rând în partea din faţă maşina este perfect verticală. Exact cum trebuie să fie un automobil luxos. Apoi vine capota imensă. Şi acum se construiesc automobile cu capote mari, dar proporţiile acestui concept sunt ridicole. Pe lateralele capotei pornesc două linii cromate ce se întind pe toată lungimea maşinii, până spre portbagaj. Linia geamurilor este foarte joasă, parbrizul extrem de înclinat, iar îmbinarea liniei lunetei se termină în capătul maşinii. Posteriorul are “formă de viespe”. Un alt element cum nu se mai prea găseşte în lumea auto din zilele noastre. De asemenea posteriorul este foarte lung în spatele roţilor cu diametru de 24 de inch. Din punctul meu de vedere, aş fi preferat un design diferit pentru jante. Nu cred că se potrivesc foarte bine cu ideea generală a maşinii.

Maybach-Mercedes-6-16 Maybach-Mercedes-6-17 Maybach-Mercedes-6-18 Privit de sus, Vision Mercedes-Maybach 6 este cu adevărat spectaculos. Se vede linia ce trece prin mijlocul maşinii, despărţind luneta din două bucăţi. Blocurile optice spate sunt în stilul celor faţă, adică extrem de înguste, dar aici arată mai elegant. Din acest unghi, acest concept aduce a barcă, iaht. Cum spuneam, este desenat să fie exact ce trebuie. Mare, lung, armonios, ostentativ, spectaculos, obscen, luxos.

Maybach-Mercedes-6-12 Maybach-Mercedes-6-4 Maybach-Mercedes-6-19 Cred că singurul lucru ce “strică” acest concept este trenul de rulare. Imaginaţi-vă cum ar fi fost dacă sub capota imensă, Mercedes Benz anunţa un motor V12, V16, chiar zicea cineva V24. Cât de regal şi special suna? Dar motoarele nu se află neapărat sub capotă. Sunt patru motoare electrice poziţionate în apropierea roţilor cu o capacitate de 80 kW ce produc aproximativ 750 de cai putere, suficienţi pentru a propulsa acest concept imens până la 100 km/h sub 4 secunde. Dar gândiţi-vă că avem de a face cu unul dintre cele mai spectaculoase concepte din ultimii ani şi mai gândiţi-vă cum ar arăta o potenţială variantă de serie pe străzile din Monaco sau Dubai, iar aceasta să fie propulsat de un banal tren de rulare mai slab decât o Tesla. Sunt convins totuşi, că dacă o să vedem materializat acest concept, acest va beneficia cel puţin de motorizarea V12 diponibilă pe Mercedes-Maybach S600. Altcumva sună. Aaa. şi nu îmi place interiorul ultra tehnologizat, ce nu are pic de lemn sau metal şlefuit.

Maybach-Mercedes-6-8 Maybach-Mercedes-6-7 Maybach-Mercedes-6-9 Maybach-Mercedes-6-10 Maybach-Mercedes-6-11 Maybach-Mercedes-6-13 Maybach-Mercedes-6-14 Maybach-Mercedes-6-5 Maybach-Mercedes-6-1 Maybach-Mercedes-6-2 Maybach-Mercedes-6-3  my