Concept: Citroen Aircross

Citroen-Aircross-4

După ce ani la rândul design-ul automobilelor Citroen a fost foarte plictisitor, francezii au luat-o pe un drum foarte bun. Cel mai neobişnuit model din clasă, C4 Cactus, tocmai a câştigat un premiu important pentru design. Au început să le refacă ciudate, dar interesante. Ceea ce lipseşte foarte mult pe o piaţă extrem de competitivă. Hatchback-ul crossover C4 Cactus este totuşi un model de clasă mai mică, iar nevoia unui automobil mai impunător este necesară. Mai ales când mai toţi producătorii concurenţi oferă caroserii de SUV de oraş, acum că Citroen şi-a găsit linia de design, au prezentat fratele mai mare a lui C4 Cactus. Deocamdată în stadiu de concept, dar dacă vor păstra aceeaşi idee precum la Cactus, varianta de serie a lui Aircross va arăta foarte asemănător cu acest concept.

Citroen-Aircross-1 Citroen-Aircross-2

În primul rând, conceptul Aircross arată foarte masiv. Bărbătesc şi matur. În mare parte acest aspect se datorează şi roţilor de offroad cu care este echipat conceptul. Apoi întreg design-ul este bine închegat, cu o linie a profilului care păstrează elemente a unor SUV-uri mai vechi, mai drepte, în loc să adopte moda actuală şi făcându-l coupe. Partea frontală este inspirată de C4 Cactus, la nivelul blocurilor optice care sunt despărţite, dar parcă sunt mult mai potrivite pentru astfel de design frontal. Sunt şi mai agresive decât pe un C4 Cactus. Elementul de protecţie din partea inferioară a bării îi oferă conceptului un aer de macho, de offroader adevărat. Aceeaşi impresie este dată şi de pasajele roţilor care sunt din plastic negru, pentru efectul de mărire a roţilor, şi de protecţiile uşilor. Acestea folosesc sistemul Airbump prezentat prima dată pe C4 Cactus, dar pentru Aircross, nu acoperă întreaga portieră. Din nou, jantele ajută foarte mult la imaginea generală, mie mi se par extrem de frumoase. Un element foarte interesant, căruia nu-i văd rostul este rama cromată care înconjoară geamurile spate. Pentru că stâlpul al treilea este vopsit în negru, plafonul pare că pluteşte deasupra caroseriei. Este o găselniţă interesantă şi relativ simplă a producătorilor auto, dar care este de efect. Spatele maşinii este relativ simplu în comparaţie cu partea frontală, dar se încadrează perfect în restul design-ului.

Citroen-Aircross-3 Citroen-Aircross-6 Citroen-Aircross-5

Sunt convins că varianta de serie a acestui concept va renunţa la portierele cu deschidere inversă, sper totuşi ca unele elemente ale interiorului să rămână, deoarece mi se par extrem de interesante. Nu pot să-mi scot din cap ideea ecranului multimedia care culisează de la centrul consolei, până în dreptul pasagerului dreapta. Cât de simplu, dar cât de mişto. La fel şi spaţiul de depozitare dintre scaune. Şi pe acest concept găsim volanul aproape pătrat, un element distinctiv pentru noile Citroen-uri, care arată extrem de bine, dar care nu se simte la fel de bine. Dar ne putem obişnui. Scaunele mi se par extrem de interesante, chiar au un aer de fotolii retro.

Citroen-Aircross-13 Citroen-Aircross-14 Citroen-Aircross-15

Pentru că avem în faţă un concept, francezii şi-au dat frâu imaginaţiei şi cât vine vorba de partea tehnică. Astfel, Citroen Aircross Concept este propulsat de un sistem hybrid compus dintr-un motor turbo pe benzină cu cilindreea de 1.6 litri care produce 218 cai putere şi care acţionează puntea faţă plus un motor electric care furnizează 95 de cai putere pentru puntea spate. Un total de peste 300 de cai putere sunt suficienţi ca Aircross să accelereze până la 100 de km/h în doar 4.5 secunde, totul la un consum de 1.7L/100 km. Probabil mai multe informaţii vom primi în 22 aprilie, atunci când Aircross îşi va face debutul în cadrul Salonului Auto de la Shanghai.

Citroen-Aircross-7 Citroen-Aircross-8 Citroen-Aircross-11 Citroen-Aircross-10

Citroen era acea marcă franceză nebună, care făcea regulile, erau inovatori, noncorformişti, care făceau maşini cu pasiune. Am condus noul C4 Cactus şi m-am declarat plăcut impresionat de întreg pachetul. Acum ne prezintă un concurent pentru Nissan Qashqai, care arată extrem de bine şi foarte diferit de orice alt model din segment, iar dacă varianta de serie va arăta cel puţin pe jumătate cum e acest concept, pot să spun că vom avea un nou lider în segment. Bravo Citroen, ţine-o tot aşa.

UPDATE: Tocmai Citroen Aircross mi-a devenit şi mai atrăgător, pentru că am aflat dimensiunile de 4,8 m lungime, 2,1 metri lăţime şi 1,8 înalţime, ceea ce înseamnă că Aircross va concura cu modele mai mari precum Land Rover Discovery Sport şi Hyundai Santa Fe. Va arăta cu atât mai bine într-o caroserie aşa impunătoare.