Pe această pagină veți găsi multe teste cu modele BMW. Poate și de ce bavarezii încearcă să umple absolut toate nișele posibile sau din simplul motiv că în fiecare an vin cu ceva nou sau schimbat. Dar atunci când ți se dau cheile celui mai puternic și cel mai rapid BMW de până acum, nu te mai gândești la nimic. Efectiv te bucuri de oportunitate. Am condus anul trecut noul BMW M5. Sedan-ul despre care se spune că este un supercar-killer. Gândul cu care am rămas după experiența de câteva zile la volanul acelui monstru, a fost că de acum încolo, dacă voi vrea să experimentez o accelerație mai brutală, trebuie să mă aflu într-un supercar. BMW M5 mi-a stricat orice concepție despre viteză și despre puterea pusă pe asfalt. Nicio altă mașină care a venit după, nu mi s-a părut mai rapidă. Și probabil nici nu a fost. Până acum.
Același M5 incredibil este ridicat la puterea 11. Bavarezii i-au spus Competition. Tocmai pentru că distruge competiția. Nu știu dacă era nevoie, dar puterea maximă a crescut cu 25 de cai putere, ajungând acum la un impresionant 625 de cai putere și 750 Nm. La fel ca și varianta standard, M5 Competition este un festin al numerelor. Este mai rapid cam cu 0.1 secunde decât un M5, în orice test măsurabil. Proporțional, la această putere, diferențele nu se simt atât de mari, dar pentru mine a fost un moment de amintire, oarecum nostalgie, atunci când am accelerat din nou un BMW M5 Competition. Mi-au adus aminte despre mașina pentru care viteza este complet relativă, pentru că îți este imposibil să realizezi cât de rapidă e.
Dar BMW M5 Competition nu vine doar cu câțiva cai în plus. Modificările față de modelul standard includ o suspensie mai joasă cu 7 mm, care este totodată și mai rigidă, un nou sistem de evacuare, dar și bări antiruliu întărite. Inginerii au vrut să facă din varianta Competition, acel M5 pe care îl poți scoate pe circuit, iar marele sedan să se simtă în largul lui. Am condus un M5 pe circuitul din Slovacia și pot să vă spun că poate fi extrem de rapid, dar niciun proprietar nu-și va duce sedanul de 2 tone pe circuit. Nu vreau să spun că suspensia este inutilizabilă pe drumuri proaste, dar este o idee mai fermă, iar pentru mulți cumpărători de o limuzină de lux, dar cu performanțe de supercar, s-ar putea să nu fie pe placul tuturor.
BMW M5 Competition nu vine să înlocuiască modelul standard, așa cum a fost în cazul lui M2 Competition, ci mai degrabă să fie un concurent de la egal la egal cu rivalul din Stuttgart Mercedes AMG E63S. Totuși, pentru a se distinge și pentru un plus de imagine, Competition are jante cu design diferit, evacuare nouă, cu tipsuri negre, dar și un nou logo, inspirat parcă din motorsport. De la distanță este destul de dificil să faci diferența între cele două variante, dar asta a fost ”problema” și anul trecut când a apărut M5. Am denumit articolul de atunci ”Fascinație discretă”, tocmai pentru că un M5, fie el și Competition, nu vine cu multe muchii agresive sau spoilere inutile. Aproape nimic nu îl dă de gol că este la fel de rapid ca un supercar. În condițiile în care pe porțiuni de drum drept sau chiar pe viraje lungi, nimic nu poate sta în fața unui M5, dar din interior nu auzi gălăgie, nu ți-e cald, ci te bucuri de scaunele cu masaj sau de confortul interior. Pentru mulți aceste lucruri sunt de bun augur, pentru alții lipsa acestora este un minus. Pentru a fi confortabil ca o limuzină, sunetul evacuării nu este atât de prezent în interior. Din exterior este cu totul altă poveste, dar nici nu poți să conduci doar cu geamurile deschise. Atunci ai putea spune că este păcat că ai un V8 de 4.4 litri sub capotă, iar tu abia să-l auzi. Numai că M5 încă de la primele generații a fost gândit ca un automobil ultra rapid pentru autostradă. Și nu cred că ai vrea să mergi ore în șir în sunet puternic. Deci să înțelegem această decizie de diminuare a sunetului. Apoi, pentru că M5 este un sedan business, înseamnă că se va conduce destul de mult și în oraș. Iar pentru a fi confortabil în traficul urban, direcția este ceva mai ușoară și implicit mai vagă. Doar în modul Sport Plus, aceasta se întărește, dar este o duritate articificală, tot nu prea îți dai seama unde se află roțile față. Din punctul meu de vedere, ar trebui să lași direcția și suspensia în modul Confort și doar răspunsul motorului și al cutiei în cea mai agresivă opțiune.
Cu aceste dotări setate, BMW M5 Competition devine unul dintre cele mai rapide și capabile automobile de pe piață. Cum spuneam, exceptând supercar-urile, care s-ar putea să nu fie atât de capabile, mai ales de un drum secundar. În schimb un M5 Competition distruge orice noțiune de viteză. Pe aceeași porțiune de drum poți atinge viteze duble față de o mașină ”normală”, iar totul să ți se pară făcut într-o clipită. Atunci când intri într-o depășire, mașinile din fața ta efectiv dispar în momentul în care tragi de semnalizare. Cutia automată cu un singur ambreiaj schimbă atât de repede, iar caii putere sunt prezenți exact când vrei. Chiar dacă vorbim de o mașină lungă de peste 5 metri și cu o masă de aproape 2 tone, țâșnește efectiv. Urcările în treaptă sunt brutale. Atunci auzi din interior cum pocnește evacuarea. Iar la plecările de pe loc, trebuie să te ții cu mâinile de volan și gâtul strâns tare, pentru a nu te izbi de tetieră. BMW M5 Competition este o mașină brutală din acest punct de vedere, care reușește să pună puterea pe asfalt, rescriind legile fizicii. Pe viraje este foarte dinamică, în ciuda gabaritului, chiar dacă direcția este ceva mai necomunicativă. Trebuie să ai încredere în mașină, să alegi o trasă, să fixezi botul mașinii spre ieșirea din viraj și să îți îngropi piciorul drept în accelerație. Vei simți cum toate cele patru roți se învârt căutând tracțiune, iar mașina efectiv se lipește de asfalt. Fără subvirare, fără supravirare, fără dramă. Doar viteză. Ai putea avea parte de dramă dacă decuplezi sistemele de asistență, iar atunci BMW M5 Competition devine un monstru care mănâncă roțile spate. În modul 2WD, toată puterea este transmisă doar către puntea spate, iar pentru un neexperimentat, poate deveni periculoasă. În schimb, dacă ai loc, dacă știi cum să o controlezi, sunt convins că nu există în clasă o mașină mai distractivă.
Avea nevoie BMW M5 de o variantă mai specială? Din punctul meu de vedere nu. Varianta standard este în continuare extrem de rapidă și specială. Diferențele dintre cele două versiuni sunt minime ca feeling. Dar înțeleg piața auto și ceea ce caută clienții. La fel cum pe baza lui M2 vor exista și alte versiuni după Competition, la fel cum Porsche oferă GT3 și GT3 RS, Mercedes cu ale lor versiuni S sau Audi cu modelele Plus, cumpărătorii vor tot timpul ceva peste. Ceva mai special. Nu mai vor versiunea standard, iar atunci diferențele trebuie să fie mai mici, tocmai pentru a veni cu noi și noi versiuni. La urma urmei, trebuie să înțelegeți, când faci versiuni mai puternice la cea mai puternică și rapidă mașină din Munchen, eu nu o să mă plâng.
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.