Bestseller

Untitled2421

Ne plac SUV-urile. Cel puţin mie. De aceea scriu mult despre ele. E ceva la un SUV care te face să te simţi într-un anumit fel. Poate poziţia la volan, senzaţia de siguranţă pe care ţi-o oferă o maşină mare, poate spaţiul oferit pentru tine şi pasageri, pentru bagaje. Sunt multe motive pentru care ţi-ai lua un SUV. Eu când caut o maşină pe autovit.ro am doar setările de “offroad” şi “SUV”. Dar o maşină mare implică costuri mai mari, manevrabilitate în oraş mai puţin bună sau consum ridicat. De aceea vă aduc azi în faţă două dintre modele de SUV-uri cel mai bine vândute în România. Să le vedem plusurile şi minusurile.

Cu toate că aparent Volkswagen Touareg şi BMW X5 sunt două SUV-uri cu target de clienţi diferit, voi încerca să aleg un câştigător. De ce spun target diferit, pentru că pe de o parte BMW X5 este SUV preponderent de şosea, Touareg poate fi scos mai uşor în afara asfaltului.

BMW X5 a devenit un fel de cult, mai ales prin România, unde a fost un mare succes încă de la început, iar acest facelift pe final de carieră vine doar cu o împrospătare până la modelul viitor, probabil pe finalul acestui an. Dar BMW X5 a fost bine făcut de la bun început, trecerea anilor făcându-l doar mai dezirabil. A fost lăudat de toate publicaţiile de specialitate pentru calităţile lui pe şosea, pentru motoarele de ultimă generaţie şi pentru cutia de viteză orientată spre consum redus. Eu am observat totuşi la X5 o poziţie la volan, neobişnuit de înaltă. Adică credeam că e doar un seria 5 înălţat. Să zicem că acest aspect îl trecem cu vederea, că ne-am putea obişnui cu poziţia, dar cutia cu 8 rapoarte nu mi s-a părut extrem de bună, mă aşteptam să reacţioneze mai rapid la un condus sportiv, se vede clar că este setată spre consum. Dar nu este consumul la care mă aşteptam. Dacă valorile din carte spun un consum de 7,4 l/100km în regim mixt, eu am obţinut o valoare de 10,1 l/100km. Dar vorba aceea pune 2 litri la consumul din carte şi ai consumul real. Cred totuşi că această valoare de 10% poate să fie mai mică. Cu toate că e bine având în vedere gabaritul maşinii şi motorul de 3 litri şi 245 cp.

x5

x51

BMW este marca de automobile care face maşini sportive, maşini pentru şosea, chiar dacă este vorba de un SUV. Am înteles că X6, cu diferenţialul pe puntea spate setat sportiv este şi mai bun pe şosea, dar cred că la preţul unui X5 este la fel de bun ca oricare alt SUV pentru stradă. Stă foarte bine pe curbe, dar peste denivelările scurte e cam rigid. Direcţia este precisă, dar din cauza poziţiei înalte, volanul nu “cade” bine şi asta afectează condusul. Probabil cu sistemul DriveSelect BMW X5 şterge toate aceste imperfecţiuni.

Păcat de interior. Vărsta maşinii îşi spune cuvântul, interiorul fiind destul de anost şi prea simplu. Nu-mi place nici că aproape toate modele BMW vin, în mare, cu acelaşi interior. Sper ca generaţia viitoare să se detaşeze de restul modelelor şi să fie mai special. Poate şi de ce varianta testată de mine nu venea cu navigaţia “mare” care arată mult mai bine, cea standard părând a fi spartană cumva. Iar tapiţeria era acel bej prea deschis pentru un BMW, eventual albă, dacă tot mergem pe ceva deschis la culoare.

x52

În schimb Volkswagen Touareg are un interior frumos, destul de masiv, mai orientat spre maşină mare, cu navigaţia poziţionată pe mijlocul consolei centrale, iar butoanele de control curgând până la schimbătorul de viteze. Întotdeauna am apreciat scaunele dintr-un Volkswagen de generaţie nouă, taică-meu având un Passat am stat destul de mult în ele şi pot să spun că sunt un compromis foarte bun între confort şi sportivitate, susţinerea laterală este foarte bună, fără însă a fi dure. Deci nici Touareg-ul nu dezamăgeşte la acest aspect. Plus că pare mai bine închegat decât BMW X5 la senzaţia de la volan. Te simţi mai în siguranţă. Ceea ce e bine dacă vrei să-ţi duci copii la şcoală sau să rulezi relaxat pe un drum secundar.

wv

Dar cam atât. Motorul de 3 litri şi 204 cai putere este destul de eficient să-i spunem, dar nu este foarte economic, iar reprizele de acelerare sunt lente. Poate cel de 245 cp să rezolve aceste aspecte. Totuşi nu îmi dau seama de ce Volkswagen a ales un motor cu aceeaşi cilindree de 3 litri în două variante de putere? Pe fosta generaţie, motorul mai slab avea cilindreea de 2.5 litri. Poate doar în România unde impozitul ţine de cilindree, acest motor să nu fie chiar cel mai vândut. Diferenţa dintre cele două variante fiind cam de 7000 de euro. Dar cred că dacă vrei performanţă de la Touareg, mergi pe varianta cu 245 cp.

wv2

wv3

Volkswagen Touareg reuşeşte la unele aspecte să ia faţa lui BMW X5, dar nu cred că sunt aspectele care contează cel mai mult. Ca să-ţi configurezi un VW Touareg echitabil unui X5 te costă, pe când in BMW multe dintre dotări sunt standard. Plus că pentru “maşina poporului” opţionalele unui Touareg costă chiar mai mult decât la Mercedes. Nu aşa se face Volkswagen! Singurul lucru care mă face să aleg un Touareg în faţa unui X5 este calităţile în teren accidentat, iar modelele de Touareg care sunt acceptabile la preţ nu vin în standard cu pachete offroad sau suspensie reglabilă. Iar aşa Touareg pierde singurul avantaj care îl avea în faţa lui BMW X5.

IMG_1905 IMG_1907

În acest comparativ trebuie să merg cu BMW, pentru calităţile pe şosea foarte bune, renumele maşinii, care la o revânzare cântăreşte foarte mult dar şi pentru motorul mult mai bun. Chiar dacă din poziţia şoferului Touareg e mai bun, dotările prea puţine în standard şi calităţile mai slabe pe şosea sunt decisive în pierderea comparativului cu BMW X5.