Aristocraţie modernă
Bun venit doamnelor şi domnilor la cea mai scumpă, cea mai luxoasă, cea mai puternică şi cea mai mare maşină testată de turatiiscrise! Faceţi cunoştinţă cu Noul Range Rover.
Nu este o maşină în care te urci şi conduci pur şi simplu. Trebuie să o priveşti, să-ţi dai seama de grandoarea testului pe care îl vei face. Am dat o privire în jurul ei să-i analizez unghiurile mai rotunjite decât la modelul precedent, să-mi dau seama că e mai lungă şi o idee mai joasă, dar la fel de bine proporţionată. Nu mai pare un SUV masiv, cum erau fostele modele, pare zveltă, o limuzină pentru şosea care poţi să o murdăreşti în off-road fără cea mai mică reţinere. După ce te familiarizezi cu exteriorul aristocratic chiar, deschizi uşa şoferului, iar un miros de piele, lemn şi metal te îmbie. Stai doar să simţi. Nu ai mai simţit aşa ceva până acum. Te urci la volan şi scaunele din cele mai fine piei te îmbrăţişează, trapa panoramică îţi oferă strălucirea soarelui direct în maşină şi începi să simţi toate materialele atât de bine făcute la vârful degetelor tale. Şi stai. Şi te gândeşti că mai bine de atât nu se poate. Volanul electric îţi vine direct în braţe, scanul se aşează exact unde vrei, iar schimbătorul iese discret din consolă. Uşa vine în urma ta şi nu trebuie trântită. Sunt detalii care fac să simţi luxul şi aristocraţia maşinii. Până şi mânerele centurilor de siguranţă sunt în aşa fel realizate încât nu se pot încurca. Observi noua consolă centrală care la noul model are cu 50% mai puţine butoane, decât fostul model, iar totul este acum aranjat pe un ecran tactil cu dual-view. În timp ce şoferul vede doar informaţiile navigaţiei sau computerul de bord, pasagerul se poate uita liniştit la un program tv, de exemplu. Atenţia excepţională la detalii dă o atmosferă de calm şi bunăstare. Sunt puţine lucruri care să distragă. Spaţiile de depozitare sunt practic imposibil de văzut până nu sunt deschise. Totul este atât de bine făcut şi se simte atât de excepţional încât la preţul de peste 130.000 euro ţi se pare chilipir.
Când am ajuns la showroom-ul Land Rover din Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, mă întâmpină un superb Range negru şi văd pe capacul portbagajului inscripţia SDV8. Yey!! Asta înseamnă un motor de 4.4 litri V8 şi 339 cai putere. Diesel. La momentul lansării acestui motor era cel mai puternic diesel existent pe piaţă. Nu că acum ar fi slab. Este cel mai potrivit motor pentru marele Range. Cât timp nu trăieşti într-o ţară din Golful arab, nu are rost motorul pe benzină. Deoarece motorul diesel de 4.4 este atât de rafinat, atât de puternic pentru o maşină totuşi de peste 2 tone, accelerarea până la 100 km/h se realizează în doar 6,5 secunde, iar cutia automată cu 8 rapoarte este cea mai lină şi intuitivă dintre cele pe care le-am testat. Deloc bruscantă, iar treptele se pot schimba şi cu ajutorul padelelor de pe volan. Dar de ce să te complici? Mai bine dai drumul la masajul în scaune, care vine cu cinci tipuri de masaj diferite şi doar să te bucuri de experienţa unui mastodon de calitate. Iar nimic nu o să te deranjeze pentru că este atât de bine izolată fonic, iar suspensia pneumatică revizuită, te face să nu ai nici o legătură neplăcută cu exteriorul.
Nu contează ce maşină ai mai condus, nu contează în ce scaune ai mai stat, nu contează ce lux ai văzut până acum, Noul Range Rover este mai bun decât toate celelalte. Este lux, nu opulență. Astea sunt două chestii diametral opuse.
Chiar dacă unii producători se laudă că pot face un concurent la Range Rover, pot să spun că Range Rover este într-o clasă doar a sa. Credeam că Range Rover Sport este doar un Range Rover mai mic, dar m-am înşelat. Şi chiar cu un preţ de două ori mai mare, Noul Range Rover este de 3 ori maşina mai bună. Condu una şi te va uimi. Odată cu acest test mi-am dat seama că ce am scris aici este justificat, că Regele s-a întors la tron.