A reînceput Top Gear!!

O excursie la izvorul Nilului, un meci de rugby între modelele Kia cee’d, mers de-a latul cu noua Toyota GT-86 şi maşina perfectă pentru vârstnici ne aşteaptă în seria 19 din Top Gear. După perioada de abstineţă auto care a durat mai mult de un AN!! (a trebuit să-mi deschid blogul ca să mai am ceva de făcut), în seara de 27 ianuarie am stat cuminte în canapea să savurez noul episod. Şi nu am fost dezamăgit.

Jeremy Clarkson & co. sunt idolii celor ca mine, celor care urmăresc astfel de bloguri sau a producătorilor de automobile care aşteaptă să vadă cum sunt maşinile pe care chiar ei le construiesc. De aceea o maşină de 800.000 euro poate să facă drifturi fără cea mai mică teamă pe circuitul Top Gear, sau cum e să bagi un Bentley Continental Speed pe o etapă de raliu.

Pagani-Huayra-2012-Rear-SIde-View-800x580

Maşina de 800.000 euro în cauză este Pagani Huayra, succesorul Zondei, copilul minune din lumea supercarurilor. Zonda fiind supercarul preferat al lui Hammond, el conduce noua Huayra şi ne prezintă atenţia la detalii a constructorului, unde aproape fiecare panou sau şurub este făcut manual. Până şi logo-ul de pe capota spate este făcut dintr-o singură bucată de aluminiu şi durează 24 de ore să fie finalizat. Motorul V12 este făcut special pentru Huayra de către AMG şi pune la dispoziţie 740 cp. Cutia de viteze este mai tradiţională, doar cu un disc de ambreiaj, în locul celor cu ambreiaj dublu, din simplul motiv că acesta este cu 100 de kg mai uşor. Se ştie că Pagani nu face compromisuri când vine vorba de calitate sau performanţă. Asta încearcă şi Richard Hammond să sublinieze. Inocenţa specifică supercarurilor care doar Pagani o mai are. Dacă Lamborghini sau Ferrari sunt conduse de corporaţii unde banul contează, Pagani poate încă să facă maşina la care fiecare puşti sau chiar bogătaş visează. Şi o face atât de bine încât Pagani Huayra cu Stig la volan, reuşeşte să parcurgă turul de pista Top Gear în 1m13s şi 18 sutimi. Făcând-o cea mai rapidă maşină de stradă testată vreodată de Top Gear pe circuit.

Pagani_Huayra_live_23 car_photo_532393_25

Mişto că după un tur de forţă cu Pagani, James May, la secţiunea ştiri, pomeneşte că noul Sandero ia cu asalt piaţa din Anglia. Tot James May conduce cel mai puternic Bentley de serie şi ca să-i arate cu adevărata valoare, ca niciun alt test de până acum, Bentley Continental Speed intră pe o etapă de raliu în Ţara Galilor. Pe macadam. Cu jante pe 21 de inch. Cu cauciucuri de stradă. Singurul lucru modificat la maşină este instalarea unor scaune de competiţie. Nebunie curată. O maşină de lux de aproape 200.000 euro zburând pe probele speciale cu James May în calitate de copilot de raliu, care nu se descurcă deloc.

Cel mai interesant era vedeta din maşina cu preţ rezonabil, care a condus pe zăpadă. Şi bineînteles că a scos cel mai slab timp pe circuit, cu 2m09s. Pe bune că asemenea condiţii chiar nu am mai văzut, dar pot să spun că a fost unul dintre cele mai distractive tururi de circuit.

280484_10151103178165678_1260163709_o

 

Pe final Jeremy îşi aduce contribuţia la problema maşinilor de oraş şi creează cea mai mică maşină din lume. Mai mult un scaun cu volan şi motor de scuter. O reinterpretare la modelul Peel P50 care l-a condus pe coridoarele birourilor de la BBC. Ideea cu cea mai mică maşină din lume încearcă să o finanţeze la Dragons Den, versiunea Arena Leilor din România, unde primeşte un singur răspuns. THIS IS SHIT!!

WNy8xdmCam asta s-a întâmplat în primul episod şi deja am început să număr minutele până la următorul episod.