Suprem

7

DSC-0313

Când m-am născut, părinţii mei m-au adus acasă într-o Dacie 1310. Era ceva în anul 1988. Bineînţeles nu îmi mai aduc aminte deloc acel moment. Crescând, nu am avut legătură cu lumea automobilistică cum au avut alţii, tatăl sau bunicul meu nu erau mecanici, nu erau piloţi, de fapt pentru niciunul dintre membri familiei maşina nu reprezintă altceva decât vehiculul care te duce din punctul A în punctul B. Prima maşină “străină” avută era un umil Daewoo Cielo. Dar chiar şi aşa pasiunea pentru aceste minuni tehnologice a crescut de la un an la altul. Am început conducând pe câmp, făcând plecări de pe loc în curte, chiar riscându-mi dreptul de a-mi lua carnetul atunci când am condus dimineaţa la 5 un Logan pe drumuri publice. Dar dorinţa de a fi în controlul unei maşini era mai presus de frică. Eram tânăr şi prost. Am început să citesc tot mai multe reviste de specialitate, să privesc filmuleţe despre tot soiul de maşini, chiar am aplicat la un curs de mecanic. Voiam cu orice preţ să fiu în preajma maşinilor. Mi-am început blogul din timpul studenţiei, din dragoste pentru automobil. Voiam să experimentez tot ce e mai bun. Până în momentul în care am condus “cea mai bună maşină din lume”.

Ceea ce veţi citi mai jos nu este un simplu test-drive, nu este un articol făcut în grabă din dorinţa de a avea ceva de scris. Este întins pe mai multe zile, după mai multe trăiri, după ce realizezi exact ce ai condus, ce ai simţit. Nu puteam doar să merg, să iau maşina şi să o duc într-un loc oarecare. Trebuia să se ridice la nivelul impus de o maşină de clasă. Trebuia un castel! Trebuia un covor roşu.

DSC-0320

Întâlnirea cu noul Mercedes Benz S-Class a fost extrem de specială. O ştiam de mai demult, ştiam ce poate, dar acum era doar a mea. Sincer vă spun că am stat câteva minute doar să o privesc. Am făcut înconjurul maşinii de vreo 3 ori. Fără să vorbesc, doar să privesc. Nu este acea frumuseţe frapantă, e mult mai elegantă. Mai stilată. De clasă. Poate să-mi spună oricine că noile Mercedes-uri seamănă între ele, dar un S nu îl vei confunda cu nimic altceva. De acolo şi litera “S” – “Special”. De fapt este abrevierea cuvântului german “Sonderklasse” care tradus înseamnă Clasa Specială în sensul “o clasă doar a sa”. Frumos.

DSC-0316

De peste 40 ani Mercedes Benz clasa S reprezintă nava amiral a firmei, piscul tehnologiei, a inovaţiei şi a designului. Este farul călăuzitor, cel ce impune regulile şi face jocurile pentru restul. O fac rar, o dată cam la 8-10 ani, dar ştii că atunci când apare un nou S-Class aşteptările sunt imense. Ceea ce găseşti astăzi pe un S-Class vei găsi la rivali abia peste 4 ani. Cam atât de avansată este limuzina germană. Lansându-se atât de rar, nu am prea apucat să experimentez ceea ce însemnă ziua când vedeai pentru prima dată un S nou. Până în 2013. Eram deja în priză cu ceea ce se va întâmpla, dar nu mă aşteptam să fie atât de special. Ultimul S “nou” apărea în 2005. Eram de-abia clasa a 10-a.

Au trecut 9 ani de atunci, iar acum mă aflu în faţa dvs pentru a vă împărtăşi experienţa de a conduce şi de a simţi noul S-Class. Este pentru prima dată când, în dezvoltarea unui Mercedes Benz S-Class, s-a pornit de la varianta cu ampatament lung. Asta spune multe despre direcţia pe care Mercedes vrea să meargă. Dacă fosta generaţie părea masivă datorită pasajelor bombate ale roţilor, noul S este mult mai elegant, mai suplu, dar nu mai îngust, cu linii mai armonioase, făcându-l parcă mai sobru. Totuşi păstrează profilul caracteristic pentru limuzina S, având o formă şi o arcuire a plafonului pe care ai putea să o recunoşti chiar sub un cearceaf pe care scrie BMW. Noul Mercedes Benz S-Class trebuie să umple golul lăsat de defunctul Maybach, asta însemnând rivalitate nu doar cu rivalii consacraţi Seria 7 şi A8, dar şi cu lorzii Rolls Royce şi Bentley. Pentru un strop de nostalgie, noul S-Class aminteşte în partea posterioară de Maybach.

DSC-0340DSC-0422DSC-0387

Singurul lucru care îţi vine în minte atunci când priveşti un Mercedes Benz clasa S este eleganţă. Aproape niciun element nu este ţipător sau sportiv, dar nici nu trebuie să fie. La clasa S nu vei găsi “steaua” supradimensionată în grilă, nici briz-briz-uri inutile. Sigla Mercedes rămâne acolo unde a fost dintodeauna, pe capotă. Acesta impresionează prin caracter şi puterea pe care o emană. La fel cum un CEO al unei companii intră în sala de şedinţă. Nu este genul de tip masiv şi musculos, dar felul în care poartă costumul, poziţia sa şi prestanţa, denotă o putere mai mare decât orice muşchi. Probabil cea mai impunătoare caracteristică a noului S este grila din aluminiu, care acoperă aproape toată partea frontală, iar blocurile optice sunt perfect integrate. Noul S-Class este prima maşină din lume care renunţă complet la becurile cu filament. Pe noul S veţi găsi numai LED-uri. Fapt pentru care imaginaţia designerilor a fost la înălţime. În fiecare bloc optic se găsesc două LED-uri mari care sunt pe post de fază lungă şi scurtă şi o bandă LED care compune iluminarea pe timp de zi. Chiar dacă aceasta este pe verticală, este imposibil să nu recunoşti noua clasă S atunci când se apropie. Este o plăcere să o vezi mai ales noaptea. Este singura maşina pentru care te dai jos de la volan noaptea, doar ca să priveşti spectacolul luminilor. Într-un fel m-am bucurat că S-ul condus nu era în variantă AMG, pentru că spoilerul faţă este extrem de elegant şi se potriveşte perfect cu jantele de 19 inch cu 20 de spiţe. Aş putea să vorbesc într-una despre cum arată noul S-Class, dar credeţi-mă nu acesta este punctul său forte. Ci interiorul.

DSC-0359

Să păşeşti într-un decor baroc al secolului 21 este dovadă supremă că Mercedes Benz S-Class reprezintă vârful rafinamentului şi tehnologiei auto. M-am aşezat la volanul multor maşini, maşini dotate cu tapiţerie din piele, maşini care aveau inserţii de lemn, dar felul în care se simte pielea şi lemnul într-un S-Class este sublim. În Mercedes Benz S-Class nu vei găsi plastic, nu sunt materiale “rezistente”, găseşti doar cea mai fină piele, cel mai rafinat lemn şi cel mai bun aluminiu. Dar felul în care sunt aşezate aceste materiale este de-a dreptul special. Este atât de original şi de frumos. Toate îmbinările sunt perfecte, dar acesta este tipic pentru clasa S. Când toţi producătorii auto încearcă o identitate de marcă, iar toate interioarele claselor se aseamănă intre ele, Mercedes clasa S vine şi anulează acest trend şi propune un interior cu un design nemaivăzut, nici chiar în gama Mercedes. Este unic. Iar acest aspect mă bucură enorm. La început, când am văzut volanul de lemn şi piele cu doar două spiţe am strâmbat puţin din nas. Dar acum când ştiu că doar pe clasa S găsesc acest tip de volan, mi se pare extrem de interesant. Nu aş vrea să fie altcumva. Un detaliu de efect al volanului reprezintă inscripţia “Mercedes-Benz” din partea inferioară, scrisă cu litere “de mână”. Din poziţia şoferului vezi în faţa ta două display-uri imense, iar când spun imense mă refer la diagonala fiecăruia care depăşeşte 30 de cm! Pe ecranul din spatele volanului sunt afişate toate informaţiile necesare, de la vitezometru şi turometru, până la night vision şi caracteristicile maşinii. Cel de-al doilea display preia rolul de infotainment şi de navigaţie. Chiar dacă avem în faţă două ecrane uriaşe, ochii ni se îndreaptă spre consola centrală. Cele patru guri de ventilaţie par sculptate în consolă, iar în mijlocul lor găsim un ceas analogic. Felul în care liniile curg de la o portieră la alta, acoperind cu mult lemn consola îţi oferă un sentiment de lux, dar şi de siguranţă. Doar priviţi felul în care sunt integrate boxele sistemului de sunet Burmester. Sunt din aluminiu slefuit.

DSC-0347

Experienţa vizuală, tactilă şi olfactivă este desăvârşită într-un Mercedes clasa S, mai ales după ce ţi-ai aşezat scaunul în poziţia dorită, ai dat drumul la sistemul de ventilaţie şi ionizare a cabine pe funcţia “Difuse” şi porneşti masajul în scaune. Pentru ca atunci când ajungi la castelul tău, să fii ca şi scos din spa. Pornim motorul, dar sunetul care ajunge în habitaclu este minim. Izolarea fonică a unui S-Class este aprope de perfecţiune. Chiar dacă stai la semafor şi ai un camion lângă tine, nimic nu se aude din exterior în interior. Este un sentiment plăcut. Eşti doar tu în fotoliul tău. Nimic nu îţi va strica ziua. Trenul de rulare a noului S-Class este mult îmbunătăţit faţă de generaţia precedentă, orice denivelare este calculată printr-un senzor care monitorizează suprafaţa drumului pentru a ajusta suspensia individual pe fiecare roată. Sistemul MAGIC Body Control poate detecta o denivelare în asfalt, chiar dacă acesta este doar 2 cm! Atunci când treci peste limitatoarele de viteză suspensia nu te scutură şi te face să “pluteşti”, întărindu-se sau înmoindu-se pentru un confort suprem. Cum spuneam, Mercedes Benz S-Class se vrea o maşină confortabilă şi chiar dacă acţionezi butonul Sport, suspensia rămâne destul de moale. Doar direcţia şi răspunsul motorului se intensifică. Iar agregatul diesel din S-ul nostru te scoate din orice depăşire, orice repriză cu un rafinament impresionant. Cei 258 de cai putere şi imensul cuplu de 620 Nm sunt puşi pe şosea prin intermediul unei cutii cu 7 rapoarte, care este setată special pentru S-Class pentru a oferi reprize rapide, fără a smuci sau deranja ocupanţii. Se poate să mergi sportiv cu un S-Class, dar maşina nu se simte în elementul său. Ruliul este destul de prezent pe virajele largi, iar gabaritul maşinii nu ajută la un sentiment sportiv. Mercedes S-Class este făcut să te ducă din castel la birou, de la avion la hotel în confort şi lux suprem. De aceea….

DSC-0323-2

DSC-0352

Voi coborî din locul şoferului pentru a mă aşeza pe locul din dreapta spate. Acesta este dezvoltat de Mercedes împreună cu fizioterapeuţi pentru a oferi cel mai ridicat nivel de confort şi ergonomie. Aici se vede cel mai bine faptul că noul S-Class este dezvoltat începând cu versiunea cu ampatament lung. Clientul tipic de S va sta aici. Chiar dacă nu ai volanul în faţă, panorama asupra bordului şi a interiorului este desăvârşită. Pentru că este cel mai important loc dintr-un S-Class, pasagerul din spate are control asupra scaunului din faţa sa, putând regla cât de mult să se deplaseze spre faţă pentru un spatiu suplimentar la genunchi, poate acţiona toate perdeluţele geamurilor, dar şi intensitatea aerului din habitaclu sau a comenzilor sistemului audio. Pe locul din dreapta spate ai parte de intimitate, masaj cu pietre încinse şi ventilaţie. Îţi poţi înclina spătarul scaunului până la 42 de grade, aproape că stai întins. Ceea ce mai rămâne de făcut este să îţi aşezi capul pe o pernă!!! extrem de moale şi să deschizi oglinda din plafon. Oglinda e pusă în aşa fel încât atunci când te priveşti să îţi dai seama că ai reuşit în viaţă.

DSC-0329

Sunt multe maşini mai rapide, mai sportive, maşini în care găseşti mai mult carbon, dar acum după ce am condus şi am luat loc în spatele un S-Class, pot mărturisi un lucru. Forţa motorului nu o poţi folosi tot timpul, de sportivitate te vei plictisi la un moment dat, de viraje rapide te saturi, dar un lucru e cert: nu te vei sătura niciodată de confort!

Pentru prima dată de când fac teste cu maşini, am simţit nevoia puternică de a sta în spate. Nicio altă maşină testată de mine nu mi-a oferit acest sentiment. Aşa că l-am rugat pe reprezentantul Autoklass Timişoara să conducă el, iar eu să mă bucur de experienţa de a ocupa locul din dreapta spate. Oricât de spectaculos era interiorul în lumina zilei, atunci când se lasă întunericul, începe adevăratul spectacol al luminilor. Pentru un sentiment de extravaganţă, dar şi de linişte, noul Mercedes Benz S-Class oferă o iluminare interioară de înaltă calitate. De sub bord, la picioare şi în spatele tetierelor spate, apare o bandă de lumină care desăvârşeşte interiorul. Dacă vrei să te relaxezi după o zi de muncă, alegi un albastru, dacă în spate nu eşti singur ci cu o persoană de sex opus, poţi să aduci puţin romantism de culoare roşie, dar mai ai încă 5 nuanţe din care să alegi. Poate roz.

DSC-0414 DSC-0415 DSC-0424 DSC-0425

Mercedes a ridicat încă o dată ştacheta cu noul S-Class. Dar asta o face de peste 40 de ani. Noul S-Class este cel mai confortabil, cel mai rafinat şi cu siguranţă cel mai tehnologizat S-Class din toate timpurile. Mi-ar trebui cel puţin 3 articole, doar să enumăr premierele tehnologice disponibile, acum m-am rezumat doar la felul în care te face să te simţi. Noul Mercedes Benz S-Class îşi păstrează locul în segmentul limuzinelor de lux, dominându-l chiar, iar acum cu această generaţie vrea o bucăţică din segmentul ultralux, unde doar Rolls Royce şi Bentley mai joacă. Probabil că numele S-Class nu se ridică chiar la numele lorzilor englezi, dar este acolo, iar când stai să te gândeşti că e la jumătate de preţ faţă de ei, începi să te gândeşti ce puteau să facă Mercedes dacă preţul unui S-Class se învârtea în jurul sumei rivalilor englezi?

Voiam ca acest articol să se numească “Business Class”, apoi “Maşina CEO-ului” dar şi “Clasa Regală” sau “Nava amiral”, în final parcă niciun titlu nu era suficient. Până am citit definiţia cuvântului Suprem: “SUPRÉM, -Ă, supremi, -e, adj. Care există în cel mai înalt grad, care este cel mai bun, cel mai mare; mai presus de toate”. Nu există cuvânt mai bun pentru a descrie noul S-Class.

Nu credeam că în prima mea zi de viaţă când am mers acasă într-o Dacie 1310 voi ajunge vreodată să simt “cea mai bună maşină din lume”. Iar aceasta să mă aştepte în faţa unui castel la capătul unui covor roşu.

DSC-0384

 

 

Share.

7 Comments

    • Pretul e mai putin relevant pentru o astfel de clasa! Clientul tipic pentru S-Class isi va permite masina cu toate optionalele aferente!

Leave a Reply