Prima impresie – Ford Mustang GT

2

Sincer, atunci când conduc mașini pentru scurt timp și nu apuc să îmi fac o impresie clară despre respectivul model, prefer să nu scriu. Numai că această dată, chiar dacă au fost doar 30 de minute la volan, senzația a rămas foarte puternică. Nu putea fi altfel, deoarece am condus noul Ford Mustang, în varianta care trebuie. Adevăratul Mustang, cel cu motorul V8 sub capotă.

37409364_10212660657813768_2215994299131101184_nAcum doi ani, am avut ocazia să testez un Mustang care promitea multe. Cu toate acestea sub capota americanului se afla un motor Ecoboost de doar 2.3 litri, 4 cilindri, dar care producea 320 de cai putere. Pe foaie, Mustang-ul Ecoboost accelerează până la 100 km/h în doar 5.8 secunde, având performanțe demne de orice coupe sportiv. În plus vine cu un look demențial, această generație Mustang este una dintre cele mai dezirabile. Mi-a plăcut mult experiența mea cu acel Mustang, iar prețul de sub 40.000 de euro îl făceau un candidat perfect pentru ”a doua mașină”. Suficient de puternic, rapid, dar și relativ economic. Între timp a apărut un facelift care, din părerea fanilor, a stricat puțin formula câștigătoare.

37395437_10212660655693715_8284469950903484416_nPartea frontală a modelului facelift, primește niște blocuri optice cu design cel puțin controversat și chiar dacă sunt mai ”încruntate” decât la varianta pre-facelift, sunt poziționate în jos, oferindu-i un look ciudat. Sincer, după ce am privit mașina de aproape și am analizat diferite unghiuri, acesta este singurul element ”ciudat”. În rest bara frontală este mult mai agresivă, splitterul frontal este imens și se potrivește de minune pe o astfel de caroserie, iar posteriorul este mai modern. Mustang este în continuare un model cu puternice influențe retro, dar fiecare element este gândit modern. Îmi place foarte mult cum pragurile sunt extrem de profilate, iar difuzorul spate se ”înalță” spre bară, incorporând evacuările duble și luminile de ceață. Blocurile optice spate nu mai sunt roșii, ci au o sticlă albă, dar arată foarte bine în continuare.

37570591_10212660657413758_4816813527635329024_n 37368515_10212660658333781_8272083497150054400_nFord Mustang este un model cu personalitate. În orice trafic, îl recunoști. Știi că este un model special, chiar dacă acum este mai ”europenizat” ca niciodată. Principalele schimbări la interior sunt apariția unui instrumentar de bord complet digital, dar care poate lua locul cadranelor clasice. Doar atunci când treci prin modurile de condus, își schimbă grafica oferind un turometru imens, asemănător cu cel al dragsterelor americane. Într-un fel este și normal, pentru că o să ai nevoie de el, dar despre asta discutăm în paragraful următor. Până atunci, cealaltă noutate este reprezentată de noua cutie automată cu 10 rapoarte. DA. Sunt 10 (zece) trepte prin care trece transmisia noului Ford Mustang. Ai spune că sunt multe și poate că ți-aș da dreptate, dar în utilizarea zilnică, nu te încurcă. Dimpotrivă.

37382638_10212660654253679_1449237397211447296_nPentru facelift-ul 2018, Ford Mustang GT produce 460 de cai putere și accelerează până la 100 km/h în 4.3 secunde. Dar multe mașini fac asta. În schimb, modul în care este livrată puterea este unic modelului Mustang. Acum doi ani, când am postat articolul cu Mustang Ecoboost, am primit un comentariu care spunea că nu am condus un Mustang, ci un catâr. Atunci mașina mi s-a părut destul de rapidă, iar diferența de o secundă în sprintul până la 100 km/h nu e atât de mare. Poate nici puterea mai mare a GT-ului față de Ecoboost nu mi se părea că contează, așa că am susținut că și Ecoboost e un Mustang adevărat. Ooo, cât m-am înșelat

37333611_10212660655213703_7850194962812502016_nÎn momentul în care m-am dat jos după tura în noul GT, am realizat că orice alt Mustang, daca nu este cu motorul V8, nu își mai are rostul. Este doar un coupe, frumos, interesant și ieftin. Nu este un Mustang. De ce spun asta? Pentru că în momentul în care eram în fața unei linii drepte, cu noua transmisie cuplată în modul sport, cu piciorul stâng pe frână și dreptul ”îngropat” în accelerație, un sunet brutal, extrem de puternic se auzea din spate. Nu era bolborositul unui V8 AMG, de exemplu, ci un sunet, iar acum nu exagerez, ca a unui avion înainte de decolare. O rezonanță joasă, intensă, iar mai apoi, când am ridicat piciorul de pe frână, tot iadul s-a dezlănțuit. O forță imensă te împinge în scaun, botul mașinii se ridică atât de mult, încât aproape că nu mai vezi șoseaua. De aceea e bine să accelerezi un Mustang GT în linie dreaptă. După sunetul inițial gros, odată ce motorul urcă în ture, începe să urle. Dar urlă ca un animal legat. Tu l-ai dezlănțuit acum, iar senzația de la volan este incredibilă. Abia când te apropii de primii 100 de km, botul mașinii începe să coboare, dar viteza crește constant, tot mai repede. Noua transmisie nu este brutală. Aș putea spune că este chiar în antiteză cu motorul. Nu simți schimbările de treaptă, ci doar vezi cum parcurge fiecare treaptă.

37332324_10212660654613688_6002276590694694912_nMotorul îți livrează lovitura plecării de pe loc, cum nu prea mai simți în alte mașini. Pentru că Mustang GT este oldschool. Motorul are cilindreea de 5 litri, V8-ul ”Coyote” mișcă mașina stânga-dreapta la fiecare accelerare. Este gândit pentru dramatism și chiar dacă este vechea rețetă a motorului american, cuplat la o cutie modernă, totul funcționează. Nu credeam că o să mă distrez atât de tare cu o mașină, în linie dreaptă. Noul Mustang vine cu mai multe moduri pentru rulare, inclusiv unul pentru circuit, unde aproape toată electronica este decuplată, numai că având în vedere brutalitatea puterii, nu am vrut să rup aderența punții spate. A urmat apoi o porțiune de drum virajat, unde se simțea gabaritul mașinii, mai ales că direcția este relativ ușoară și nu prea îți dai seama unde se află roțile față. Din punct de vedere dinamic, un BMW M4 este mult superior, dar nu la fel de dramatic pe accelerări. Mustang este mai mult un cruiser. Asta îi spune și numele. Un GT ce îți oferă senzații unice atunci când apeși pedala de accelerație. În urma scurtei întâlniri cu Mustang GT, rămâi cu sunetul evacuării, care nu poate fi reprodus de niciun Ecoboost, indiferent ce evacuare îi pui, dar și experiența de la pleca de pe loc, cu un avion de vânătoare, de doar patru locuri. Acum că am condus ambele variante de motorizare, am realizat de ce un Mustang adevărat TREBUIE să aibă motorul V8. Pentru că asta îl transformă dintr-un coupe cu pretenții sportive, într-un Mustang.

37348115_10212660659933821_3795391504881549312_n 37342707_10212660653893670_6370449437939990528_n 37597163_10212660656533736_9102985593901547520_n 37596898_10212660654533686_6775907373023232000_n 37517908_10212660655933721_5623278750826233856_n 37387656_10212660655093700_4463794110989336576_n 37370419_10212660655533711_1833598001965170688_n

Share.

2 Comments

  1. Ai dreptate.. asta e motorul potrivit pentru un Mustang.. Eu am avut ocazia sa conduc doar varianta 2.3..Ecoboost :))
    Spor,

Leave a Reply to batrinu Cancel reply