Prezentare: BMW Z4 Concept

0

Unul dintre cele mai vechi modele actuale ale bavarezilor, este încă frumosul roadster Z4. Am avut ocazia să conduc compacta decapotabilă acum aproape 3 ani. Din punctul meu de vedere este probabil cel mai bun design al unui roadster, poate chiar cel mai bun design al unui produs bavarez din ultimul timp. Dar Z4, chiar dacă îmbătrâneşte foarte frumos, începe să îşi arate vârsta. Atât la exterior, cât mai ales la interior. Totul se va schimba de anul viitor când vom avea pe piaţă noua generaţie, care, surprinzător, nu se va numi Z5, păstrând nomenclatura actuală. Până atunci, BMW a decis să prezinte conceptul noului Z4 în cadrul Concursului de Eleganţă de la Pebble Beach, făcând astfel o tradiţie din a prezenta concepte futuriste printre maşini clasice.

bmw-z4-concept-unveiled-officially-24Conceptul Z4 vine cu câteva elemente stilistice ce nu par a fi specifice bavarezilor, şi ar putea fi confundat cu un model al altei mărci. Probabil acest lucru este normal, deoarece pe platfoma noului Z4 se va construi şi viitoarea generaţie Toyota Supra. Spre deosebire de conceptul prezentat astăzi, Supra va avea strict caroserie coupe.

bmw-z4-concept-unveiled-officially-12Printre cele mai importante deosebiri faţă de alte concepte BMW, Z4 vine cu blocuri optice alungite pe verticală, ce se întind spre capotă. Cineva spunea că este un omagiu adus roadster-ului Z8. Nu pot să spun că nu sunt frumoase, dar parcă nu sunt “de BMW”, mai ales că celebrele “angel-eyes” sunt acum dispuse una deasupra celeilalte. E bine că jocul proporţiilor este suficient de plăcut, mai ales că noua grilă este mult lăţită şi oferă o grafică cu lamele pe verticală, amintind de clasicele 328 Mille Miglia. Mie mi se pare că aduce puţin cu “diamond grille” de la Mercedes Benz. Capota este lungă şi agresivă, exact aşa cum ar trebui să fie un roadster. Pentru că vorbim de un automobil cu pretenţii sportive, bara frontală incorporează prize de aer generoase, chiar imense aş putea spune, plus un splitter din fibră de carbon în partea din jos a bării.

bmw-z4-concept-unveiled-officially-3bmw-z4-concept-unveiled-officially-15Actualul BMW Z4 are unul dintre cele mai frumoase profiluluri atunci când vorbim de roadstere. Suficient de clasic, dar şi modern, cu trăsături tipice unui automobil sportiv. Acelaşi lucru am putea spune şi despre acest concept, cu toate că proporţiile îl fac să pară mai compact. Capota este în continuare lungă, spatele scurt, dar parcă portiera nu este suficient de lungă, iar jantele destul de mari, de unde şi imaginea mai compactă. Profilul este dominat de muchii agresive “tăiate” în portieră. Parbrizul mic şi “cocoaşele” din spatele tetierelor, construiesc profilul spectaculos al acestui concept. Chiar dacă vorbim de un studiu de design, foarte aproape de o posibilă construcţie în serie, posteriorul este în continuare de domeniul SF. Dacă partea frontală şi profilul ar putea fi “transplantate” în producţie largă, spatele este foarte agresiv, uneori minimalist, cu o mulţime de elemente spectaculoase, cum ar fi blocurile optice extrem de alungite şi înguste. Spoilerul de pe capacul portbagajului se întinde chiar până spre pasajele roţilor spate, bara posterioară are de asemenea prize de aer, iar un difuzor din fibră de carbon integrează ieşirile evacuării.

bmw-z4-concept-unveiled-officially-23 bmw-z4-concept-unveiled-officially-20 Cu siguranţă Z4 Concept este spectaculos şi futurist, la urma urmei vorbim de un studiu, o idee a unui automobil de serie. Dar dacă viitorul Z4 va prelua anumite elemente de la acest concept, putem spune că nu va exista un roadster mai frumos pe piaţă.

bmw-z4-concept-unveiled-officially-18 Interiorul este suficient de spectaculos pentru un concept, dar pare mai aproape de producţia de serie, decât exteriorul. Într-un fel, design-ul este tipic actualelor modele bavareze, doar că Z4 are o puternică latură sportivă. Avem în continuare un ecran al navigaţiei poziţionat deasupra consolei centrale, un instrumentar de bord complet digital, elementele sportive fiind prezente în designul volanului şi a schimbătorului de viteze. Un artificiu de design destul de interesant reprezinta interiorul bicolor. Dacă pe partea şoferului, bordul şi scaunul sunt de culoare neagră, inducând impresia de cockpit, de un post de conducere de sine stătător, partea pasagerului este în aceeaşi culoare portocalie a exteriorului. Este prima dată când BMW prezintă un concept în care scaunele sunt diferite.

bmw-z4-concept-unveiled-officially-25Săptămâna aceasta este foarte importantă pentru fanii auto. În Statele Unite au loc o mulţime de evenimente, iar faptul că BMW a ales să prezinte aici al doilea concept al anului, nu face decât să ne bucure. Deocamdată informaţiile despre tren de rulare, motorizări, platforma nouă în colaborare cu Toyota, lipsesc cu desăvârşire. Dar în curând vom afla mai multe informaţii despre acel BMW ce vrea să păstreze viu spiritul tânăr BMW.

Share.

Leave a Reply