Popor tehnologizat

0

”Volkswagen”. Mașina poporului. O mașină pentru fiecare om. Ultimul Volkswagen are un preț ce poate ajunge până la 80.000 euro. Sunt convins că acest ”popor” nu este cel român. Cu toate acestea, românii sunt înnebuniți după SUV-ul german. De fapt, România este a treia piață din Europa ca număr de vânzări. Aproape 1 milion de exemplare Volkswagen Touareg au fost comercializate de la apariția acestuia din 2002. Nici nu mă mir. Este un SUV solid, bine gândit, ceva mai ieftin decât alte modele premium, dar gândit să fie la limita dintre un model de volum și unul premiu. Cu noul model însă, germanii trec acest prag și ne oferă un model atât de tehnologizat, încât se ia la luptă cu rivali precum BMW X5, Volvo XC90 sau chiar frați de gamă precum Audi Q7.

47115849_197301937821533_1502463350657777664_nNu a fost ușor să găsesc un Volkswagen Touareg pentru test drive, în ciuda dorinței românilor să-l cumpere. Se pare că pentru reprezentanțe acest lucru e de ajuns. Dacă lumea deja îl vrea, nu mai are rost să-l promovăm. Dar iată-mă la volanul Volkswagen-ului de 80.000 euro. A mai existat unul de 100.000 euro, poate vă mai aduceți aminte de vechiul Phaeton, dar acel model s-a dovedit a fi un eșec tocmai din cauza prețului care era premium, dar sigla nu. Totuși, noul Touareg este ceva mai bine gândit, atât tehnologic, cât și comercial.

47095318_304435527073100_4367495060107821056_nEste construit pe aceeași platformă cu Lamborghini Urus, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne sau Audi Q8. Le-am enumerat din punctul de vedere al prețului. Dar în niciun caz să nu confundați noul Touareg cu un Urus, nici măcar cu un Cayenne. Cum spuneam, poziționarea noului SUV german în gama grupului VAG este cât se poate de potrivită. Un fel de entry level premium, dar care oferă absolut toate dotările fraților mai titrați. Pentru clienții VW, faptul că împarte platforma cu un Urus este un motiv de laudă, pe când un client de Cayenne se bucură de cel mai dinamic SUV din clasa sa, fără să-și pună problema ce fac clienții de VW.

47040491_2194141900829708_5607657924705910784_nNoul Volkswagen Touareg reprezintă un salt imens, față de generația precedentă. Poate că exteriorul este mai mult evolutiv, singura diferență majoră se regăsește la noua grilă, acum îmbinată cu blocurile optice. Privit din față, vezi doar crom. Lamele peste lamele, atât în grilă, cât și în fantele de aerisire din bara frontală. Se poate opta pentru pachetul R-Line Black, dar acesta arată bine doar pe o culoare deschisă. Partea frontală a noului Touareg este cât se poate de sobră, nu aș putea spune agresivă, dar nici foarte elegantă. Este clar un produs distinct Volkswagen și demn de un vârf de gamă. Toate modele pe care le-am descris mai sus, cu care Touareg împarte platforma au un profil diferit. Din nou, Touareg își menține imaginea clasică, de SUV, un ”U-ul” este bine definit. Profilul este elegant, mai ales în această culoare crem a exteriorului. Mi-au plăcut și jantele de un gri cu un ton mai închis și chiar dacă nu sunt cele mai mari care pot fi comandate pe noul Touareg, acestea arată foarte bine și proporționat, oferindu-i mașinii un aspect mai robust. Nu știu de ce, dar dacă privești noul Touareg din spate îmi amintește de un Audi. Dar nu știu care model. Q5? În fine, este cel mai plăcut posterior dintre toate generațiile Touareg. Iar dacă privești atent, Touareg are țevi de eșapament reale. Pe acolo ies gazele (fără nicio referire la Dieselgate). De ce pe un model mai scump, precum Q8, au ales să le facă false din plastic?

47075012_277284312930683_557232518726680576_nDupă o tură a exteriorul, unde îți dai seama de dimensiunile exterioare, mai ales cu suspensia pneumatică ridicată în cea mai înaltă poziție, îți dai seama de ce nemții vor să plaseze noul Touareg în clasa premium. Din orice unghi l-ai privi arată bine, bine construit, chiar futurist, datorită iluminării cu LED a blocurilor optice. Totuși, nu este revoluția pe care o vrei de la un model premium. Dar stai, că trebuie să te urci în habitaclu.

46970553_2172311199487237_4512888769753382912_nAici totul se schimbă. Trebuie să îți regândești cunoștințele despre interioare. Nu neapărat din punct de vedere al design-ului, dar din cel al ecranelor. Audi Q8 avea două ecrane bine integrate în consola centrală, la fel și Cayenne. Touareg are doar unul, dar au zis ”fuck it” și au pus unul de 15 inch. Întreg ecranul central este mai mare decât laptopul de pe care scriu acest articol. Tesla are display-ul central de 17 inch, dar este poziționat pe verticală și cam acolo se termină ecranele. La Touareg, pe lângă display-ul din mijloc, mai regăsim Discover Premium, un fel de Virtual Cockpit de la Audi. Acestea sunt unite și acoperite de o sticlă, iar atunci când sunt stinse, pare că ai o gaură imensă în bord. Priviți imaginea de mai jos.

46990550_339288809960306_4559215695757312000_nAceastă soluție este extrem de practică, deoarece pe un ecran atât de mare se pot integra o mulțime de funcții care ar fi avut nevoie de butoane fizice, care probabil ar fi îngreunat utilizarea. Totuși, să pui un ecran de 15 inch într-un bord, fie el și de SUV mare, este destul de greu, tocmai din acest motiv, poziționarea este destul de ciudată. Cumva orientată spre șofer și parcă strâmbă. În plus, linia bordului care înconjoară display-ul este din aluminiu, iar faptul că nu vine drept cu restul bordului este deranjant. Cu toate că acest lucru l-am observat doar în poze. Cât eram la volan, nu mi-am dat seama. Grafica acestui display este impresionantă. Exact ca pe un laptop. Navigația se vede excelent, iar atunci când îți apropii mâna să schimbi o funcție, acestea apar mărite, pentru un acces mai ușor. Dacă la Audi, Virtual Cockpit este configurabil, în sensul că poți să vezi harta mărită, totuși, indicatoarele de viteză și turație, rămân în colțuri, la Touareg dispar complet. Harta devine dreptunghiulară, iar informațiile despre condus sunt pe maginile negre. Prima dată a fost o imagine complet nouă și ciudată pentru mine, dar după un timp m-am obișnuit, și nu aș fi vrut să trec înapoi la ceasurile de VW. Din acest punct de vedere, noul Toareg mi se pare cel mai tehnologizat dintre toți frații de gamă. Multitudinea de funcții și dimensiunile ecranelor sunt peste ceea ce oferă frații premium. Totuși, spre deosebire de un Cayenne sau Q8, Touareg face rabat de la calitatea materialelor. Nu mă înțelegi greșit, regăsești piele inclusiv pe bord, iar micile detalii precum rotița volumului este dintr-un material foarte plăcut la atingere, restul materialelor se simt destul de ieftin. Tunelul median are un schimbător spectaculos și rotițele pentru modurile de condus și suspensia pneumatică. În părțile inferioare ale acesteia și pe uși se simte acel plastic de care spuneam. Aș putea trece peste aceste lucruri, deoarece nu le atingi des, dar nu pot să trec peste volanul cu design de acum câteva generații. Discrepanța dintre ecranele imense, desenul bordului și volan este incredibiă. Nu știu, pare prea mic, prea învechit, tot timpul cât am condus noul Touareg mă simțeam ca în Passat-ul lui taică-meu, dar cu un laptop în dreapta. Sper să-l schimbe cât de curând cu cel prezent pe noul T-Cross.

47133402_2202003473151665_4638582473729507328_nÎncă din primele momente, îți dai seama că ești într-o mașină mare. Poate mai mare decât este de fapt. Scaunele față sunt mai degrabă niște fotolii extrem de confortabile, iar poziția la volan este undeva la mijloc între podea și plafon. Mi-aș fi dorit ca scaunul să coboare ceva mai mult, pentru o senzație mai sportivă, dar după câțiva kilometri, mi-am dat seama că nu este necesar. De la volan, vezi capota lungă și înaltă, plus faptul că mai ai o mulțime de mașină în spatele tău. Suspensia pneumatică face față cu brio testului confortului. Noul Touareg este extrem de confortabil. Jantele mai mici, cu anvelope cu talon înalt ajută și mai mult la această senzație. Orice denivelare este absorbită complet, tu ca șofer nu simți absolut nimic în spătarul scaunului. Dar acest lucru duce la o ținută de drum de ”barcă”.

47151742_900282313508409_3703274704174317568_nO direcție ușoară, nu prea comunicativă cu ceea ce fac roțile față, plus un ruliu pronunțat, care nu îți dă încredere pe viraje. Mașină mare plus direcție vagă nu este cea mai dinamică combinație. Dintre Audi Q7, Q8, Cayenne și Touareg, ultimul este cel mai puțin sportiv. Dar nici nu cred că și-au pus vreodată această problemă. Atâta timp cât există alte cinci variante pentru aceeași mașină, Toaregul trebuia să fie așa. Nici propulsat de motorul diesel de 286 de cai putere și 600 Nm, prezent și pe Q8, Touareg-ul nu vrea să fie sportiv. Îți oferă o putere liniară, cu resurse suficiente, dar cam atât. Nu este brutal, nu țâșnește mașina, ci doar este foarte puternic. Este limitat și de cutia cu aceleași setări ca la Q8. Retrogradări lente, indecisă în trepte și când vrei un kickdown, prea agresivă. Cel mai bine e să mergi un Touareg pe un drum național, fără prea multe viraje, fără să te intereseze de suprafața asfaltului. Cam cum sunt drumurile din România. Acum am înțeles de ce acest model este atât de apreciat aici. Sincer m-aș vedea să fac naveta dintre Timișoara și Oradea într-un astfel de model. Cele 2-3 ore de condus nici nu le-aș simți. În plus, are un sistem de conducere autonomă care îți preia volanul și comenzile pedalelor, așa că nu mai trebuie să fii foarte concentrat la rulare.

47207787_271894900342914_4222925434427277312_nEste noul Touareg cel mai bun Volkswagen? În 2018 da. Acum că nu mai există Phaeton, Touareg devine vârful de gamă și unul care merită deplin. Pentru siglă, este un SUV extrem de capabil. Din toate punctele de vedere. Până chiar și în offroad. Saltul făcut de germani prin acest model ar trebui să dea gândit. Nu prea există motive să nu te intereseze un Toareg atunci când te gândești la un SUV mare și confortabil. Nu este cel mai bun produs pe această platformă, dar este, poate cel mai complet.

Volkswagen Toareg 3.0 TDI Elegance oferit pentru test drive de Autoclub Timișoara – dealer Volkswagen

47229049_355680514990541_138961205845819392_n 47295522_1122488581244409_5914256351269224448_n 47322947_345291919629355_8560368818818383872_n 47305784_523469184836984_3509060389037932544_n 47209157_1981252921922207_4603162196266975232_n 47200713_348473389044302_3098321035750014976_n 47177794_2068819813140556_3218523151591800832_n 47175958_2078428815803388_2094919587668688896_n 47167379_1146803678813090_8048354978504376320_n 47157243_526247344519918_5525585914337689600_n 47143349_508204286256428_388024680008646656_n 47146766_474791086261973_4653952237536542720_n 47127696_494194928029895_4378567000465604608_n 47106578_1923408621084099_1463432169635446784_n 47069830_2294777090834477_4440173916870148096_n 47054530_363775140863106_840356749994098688_n 47010882_1015936541941874_8408483390658969600_n 47084549_2250405861951683_3295838824982118400_n 47036265_2317882321559286_3351150440317190144_n 47024060_2112475385462313_1226869644464226304_n 46968809_2180385485553464_9192761439863963648_n 46930126_2300942500192209_245193609844883456_n

Share.

Leave a Reply