Peisaje noi

0

Absolut orice e mainstream începe să devină plictisitor după un timp. Te obişnuieşti cu o idee sau un concept şi începi să vrei altceva. Din acest motiv există clasele nişate, dar până şi acestea au atras atât de mulţi simpatizanţi, încât trebuia să apară ceva nou. Acum avem coupe-uri cu patru uşi. Maşini sport cu tracţiune integrală. SUV-uri coupe, ce se pretează mai bine în mediul urban decât în cel offroad. După ce BMW X6 a dat tonul acestor caroserii, Mercedes Benz a stat foarte mult “pe bară” până să vină cu un concurent. Totuşi, în noua clasă a SUV-urilor coupe compacte, la nici 2 ani de la apariţia lui X4, germanii din Stuttgart vin cu replica. Iar din punctul meu de vedere, intră în topuri, direct pe primul loc.

16358834_10208797968488949_1650761411_nDacă maşina pe care se bazează, GLC, nu este foarte spectaculoasă, chiar banală, aş putea spune, GLC Coupe este cel mai potrivit SUV coupe de pe piaţă în acest moment. Pentru că au avut timp să preia informaţiile şi dorinţele clienţilor, Mercedes Benz a desenat un SUV coupe ce se aseamănă izbitor cu prima lor tentativă, GLE Coupe, dar fiind mai mic, jocul proporţiilor este mult mai potrivit. Este un model nou, nişat într-o clasă de nişă. Am încercat să-i găsesc rostul printr-un shooting de poveste, într-o pădure îngheţată.

16296107_10208797968848958_410967686_nMercedes Benz cataloghează noul GLC Coupe ca fiind maşina sport a SUV-urilor. Dacă e să ne raportăm la ceea ce ştim, am putea spune că germanii nu ştiu ce vorbesc. O maşină sport nu are tracţiune integrală. Nu are patru uşi şi nu este SUV. Totuşi, după ce am condus-o, impresiile mele s-au schimbat dramatic. Au reuşit să transpună un spirit extrem de sportiv şi dinamic, într-o maşină care la bază este doar un SUV de familie. Ciudat că, în ultimul timp, le cam iese faza cu sportivitatea. GLC Coupe nu este doar un GLC mai puţin practic, ci este într-adevăr un SUV Coupe. De la setările direcţiei, şasiului şi a sistemului de tracţiune, GLC Coupe se simte diferit faţă de modelul normal.

16344002_10208797968088939_2131428160_nDacă îl priveşti din faţă, asemănările sunt evidente. Totuşi, variantele conduse de mine, erau cât se poate de diferite. GLC-ul venea cu un pachet mai elegant, mai axat spre condusul în teren accidentat, în schimb GLC Coupe vine cu o bară frontală mult mai agresivă, cu prize de aer mai ample specifice kit-ului AMG, iar opţional avea şi pachetul Night, ceea ce înseamnă că în afară de “diamantele” din grilă şi lamelele ce înconjoară imensul logo, nu mai există niciun element cromat la exterior. Din punctul meu de vedere acestea sunt cele două opţiuni absolut indispensabile pe un GLC Coupe, deoarece îl face să arate extrem de agresiv, sportiv, chiar indimidant câteodată. Blocurile optice cu LED au fundal negru, ce aduce un sentiment şi mai puternic de agresivitate. Probabil nu ar trebui să insist atât de mult cu aspectul noului GLC Coupe, dar din punctul meu de vedere este cel mai frumos SUV coupe indiferent de clasă. Pentru că este un model din clasa compactă, linia plafonului este mai joasă, chiar începând de la parbriz şi se alungeşte foarte frumos spre posterior. Acolo lucrurile se complică puţin, dar niciun alt designer nu a reuşit să perfecteze acest capăt. Din profil, GLC Coupe este atletic, iar împreună cu jantele AMG pe 19 inch, arată foarte bine. Privit din spate, doar un cunoscător şi-ar da seama că are de a face cu GLC Coupe, nu cu un GLE Coupe, pentru că blocurile optice, bara posterioară cu ale sale evacuări, este trasă la indigo după fratele mai mare. Dar cum spuneam, proporţiile sunt mult mai potrivite pentru GLC Coupe.

16358634_10208797968048938_2122364931_nGLC Coupe nu este un SUV masiv. Aş putea spune că este mai degrabă compact, dar odată intrat în habitaclu, acest sentiment dispare. Consola centrală este preluată direct de la GLC, care la rândul său a preluat-o de la noul C-Class. Este unul dintre cele mai frumoase interioare din gama Mercedes Benz, iar pentru că GLC-ul Coupe de la Autoklass Timişoara avea pachetul AMG şi pentru interior, pot spune că dacă aş avea un GLC Coupe, aşa l-aş configura. Volan superb, teşit în partea inferioară. Lemn de culoare închisă cu aspect mat pe bord, scaune îmbrăcate atât în piele cât şi în Alcantara, iar ecranul sistemului de infotaiment chiar arată foarte calitativ. În GLC Coupe stai mai jos decât în GLC-ul normal, sentimentul de la volan este de un automobil sedan. Nu stai deloc deasupra bordului precum în alte SUV-uri. În faţă este loc suficient indiferent câte shaorma ai mâncat, în schimb în spate, sunt doar două locuri, limitate în zona capului. Pentru aspectul exterior aproape perfect, era normal ca locurile din spate şi portbagajul să fie sacrificate. Dar pentru că vobim de un SUV sportiv, cel mai important este locul şoferului, iar de acolo totul se simte foarte bine.

Pe lângă faptul că noul GLC Coupe m-a impresionat printr-un design şi o calitate foarte bună a interiorului, am vrut să văd ce poate atunci când este echipat cu un motor de 204 cai putere, o cutie cu 9 rapoarte, un sistem de tracţiune integrală 4Matic, dar şi anvelope de iarnă de la Continental. Probabil că dacă îl testam prin vară, nu eram atât de impresionat, dar chiar în dimineaţa când trebuia să iau maşina de la reprezentanţă, a început să ningă. Era chiar prima zăpadă, cea albă, moale, cu fulgi mari. Într-un fel, am vrut să renunţ, pentru că nu mai condusesem niciodată o maşină de test pe zăpadă. Dar mi-am dat seama că asta e oportunitatea de a testa limitele pe o aderenţă scăzută.

16358457_10208797967528925_1862738522_nIarna aceasta schimbat Peugeot-ul meu cu maşina tatălui meu, care are tracţiune faţă şi nişte anvelope bunicele. Îmi fac treaba foarte bine cu ea şi nu m-a lăsat niciodată împotmolit. Totuşi, atunci când ai o tracţiune integrală şi nişte anvelope noi, pe o maşină nouă, sentimentul de siguranţă pe care ţi-l oferă este de nedescris. GLC-ul Coupe era dotat cu un motor destul de puternic, peste 200 de cai putere pe un diesel şi 500 Nm nu sunt deloc de neglijat. Vă daţi seama că nu am putut să testez la maxim calităţile maşinii pe şosea, dar pot să vă spun că pe zăpadă este o distracţie. Plecările de pe loc sunt brutale, indiferent cât de mare e zăpada, stabilitatea pe viraje te face să te simţi extrem de sigur, iar pe frânare, anvelopele lucrează să nu aluneci deloc. Cel mai mişto lucru este că GLC Coupe are la baza platforma noului C-Class, ceea ce înseamnă că sistemul 4Matic, are o preponderenţă spre tracţiunea spate. Iar atunci când maşina este împinsă, nu trasă, atunci te distrezi. Pentru că direcţia este mai uşoară şi mai comunicativă, ştii exact unde se află roţile faţă, iar când accelerezi puternic, simţi în tetieră şi în spate. Am încercat viraje bruşte, accelerări agresive, dar maşina îşi ţinea trasa dictată de volan. Abia după ce am decuplat ESP-ul a început adevărata joacă.

Chiar şi aşa, sistemul 4Matic căuta tracţiunea, anvelopele săpau prin zăpadă, iar eu, de la volan, controlam spatele maşinii. Mă simţeam sigur pe mine, dar am uitat că beculeţul ESP din bord era aprins. Oricât de sigur se simte o maşină nouă echipată corespunzător, atunci când totuşi pierzi tracţiunea, fără să ştii că o vei pierde, începe să-ţi curgă transpiraţia pe tâmple. Nu fac asta pe drumuri publice şi nu îndemn pe nimeni să o facă, dar eram pe un drum suficient de lat şi liber, aşa că am reuşit să o redresez fără incidente. După asta m-am simţit uşurat, dar entuziasmat. Voiam să mă distrez, dar în siguranţă. Am recuplat ESP-ul şi am căutat un loc suficient de mare în care să mă joc în voie. Până să ajung acolo, conducând, mi-am dat seama că GLC Coupe este un SUV extrem de confortabil, liniştitor, în stilul tipic Mercedes Benz, dar cu puternice influenţe sportive. Are una dintre cele mai bune direcţii de SUV, o poziţie la volan perfectă, un motor extrem de capabil, iar noua cutie cu 9 rapoarte este de vis. Nu este doar vechea 7G-Tronic cu încă două trepte, ci este una mult mai intuitivă, care se poate mula să fie atât confortabilă/economică sau rapidă/sportivă. Modurile de condus nu oferă diferenţe foarte mari între ele, iar de cele mai multe ori este suficient ca maşina să fie în modul Confort, pentru că răspunde suficient de rapid la orice comandă. Totuşi, în modul Sport plus, totul se întăreşte, direcţia, dar şi suspensiile, răspunsul acceleraţiei este mult mai prompt, aşa că atunci când ajungi într-o parcare acoperită cu un strat subţire de zăpadă, şi virezi şi accelerezi în acelaşi timp, simţi cum lucrează toate tehnologiile de pe maşină spre bucuria ta. Spatele începe să alunece, dar este tras de puntea faţă. Drifturile sunt la ordinea zilei, iar maşina este perfect controlabilă.

16359109_10208797967568926_992693037_n 16358701_10208797967848933_1381383662_nAm avut de gând să fac alt test pentru noul GLC Coupe. Să fiu mult mai pertinent şi să-i arăt calităţile şi defectele într-un mod mai obiectiv. Dar aceasta este o maşină de nişă. Un peisaj nou în lumea auto, ce mi-a oferit mie un nou peisaj asupra condusului. Mi-a arătat efectiv cât de mult contează o tracţiune integrală, cât de mult contează anvelopele potrivite, dar nu în ultimul rând, mi-a arătat că te poţi distra. Iar eu asta vreau de la o maşină.

16358687_10208797968368946_1427060371_n 16358609_10208797967888934_1953581624_n 16358502_10208797967808932_891624587_n 16358422_10208797968568951_1780653116_n 16344218_10208797967488924_151745235_n 16344184_10208797968288944_134865540_n 16296075_10208797967768931_1113096630_n 16216213_10208797968408947_757111705_n 16295191_10208797968808957_419316221_n

Mercedes Benz GLC Coupe 250d 4Matic oferit pentru test drive de către Autoklass Timişoara

Share.

Leave a Reply