Micul bestseller

0

”Încă un articol despre un SUV compact”. Acestea ar putea fi cuvintele unuia dintre voi, cei care așteaptă mașini spectaculoase, premium, rapide sau scumpe. Am ajuns în punctul în care, dacă mergi într-o reprezentanță auto, să găsești doar SUV-uri. La Dacia găsești doar noul Duster, la Renault, Kadjar și Captur. Nissan nu mai vorbesc, iar la BMW sau Mercedes, doar X3 sau GLC. Nu mai poți nici să-ți limpezești ochii cu ceva mai spectaculos. Mașina din articolul de astăzi incorporează toate stereotipurile despre un SUV compact. Este construită de un producător de buget, dar cu aspirații premium, pe platforma unor modele mult mai consacrate, care ajută la vânzări, are suficiente dotări noi, care atrag orice cumpărător, plus că are un design atât de conservator încât nu deranjează pe nimeni. Și totuși, în acest segment, se pare că acestea sunt armele câștigătoare. Să oferi clienților câte puțin din fiecare.

32130424_10212209525975754_7680607397445894144_nSkoda nu mai este de mult fratele ”de la țară” a lui Volkswagen. În ultimii ani a evoluat atât de mult, încât oamenii aleg din prima modelul ceh, fără să fie în discuție prețul de achiziție. Faptul că ”părintele” Volkswagen a pus toată tehnologia grupului pe modelele Skoda, a ridicat compania, fără să afecteze vânzările VW. Doar câteva piețe emergente încă mai văd logo-ul sau brand-ul înainte să achiziționeze un astfel de model. În rest, anumite modele Skoda sunt mai mari, mai dotate și mai ieftine decât ”frații” Volkswagen. Exemple precum Superb și Passat, Octavia și Golf sau Kodiaq și Tiguan, sunt dovada clară că în afară de logo, nu ai de ce să alegi modelul mai scump. Revenind la mașina de astăzi, al doilea SUV al cehilor, Karoq, vrea să devine liderul incontestabil al acestui segment.

32089643_10212209527375789_4969436616427831296_n 32105545_10212209527055781_521159157127053312_nDacă ne luăm după statistici, peste jumătate dintre cumpărători aleg un automobil în funcție de design, așa că noul SUV compact Skoda Karoq, ar trebui să fie cumpărat doar din acest considerent. Este o părere pur subiectivă, dar mi se are că micul Karoq arată mult mai bine decât fratele mai mare Kodiaq. Proporțiile sunt mai potrivite, partea frontală este mai sportivă și mai elegantă, iar forma blocurilor optice spate este mult mai frumoasă. În plus, privit din profil, posteriorul nu mai pare adăugat și alungit, precum la Kodiaq. Trebuie doar să-l configurezi într-o culoare mai deschisă, pentru a-i vedea într-adevăr toate liniile și detaliile caroseriei. Noul Karoq are un nume destul de exotic, primit de la localnicii din Alaska, dar construcția este foarte conservatoare. Karoq înlocuiește vechiul crossover Skoda Yeti, care, cu siguranță era un automobil atipic. În schimb noul model are întreg design-ul simplist, sobru, unii ar spune chiar bussines. Cum spuneam și la început, este o mașină la care nu prea ai ce adăuga, dar nici critica.

32104620_10212209528175809_7563149190180634624_n32207853_10212213176867024_1390558338537750528_nAcelași lucru este valabil și pentru interior. Un desen simplu, liniar, fără artificii inutile, dar foarte ergonomic. În versiunea de test oferită de Porsche Timișoara, Skoda Karoq avea un volan sport, teșit în partea inferioară, cu un design excepțional, dar și priză excelentă. La fel și scaunele. Mai rar găsești scaune cu tetiere integrate și susținere laterală atât de bună într-un SUV compact, diesel. Poziția la volan este foarte ajustabilă, imediat îți găsești loc, indiferent de gabarit, iar după ce te-ai așezat confortabil, vezi că toate comenzile sunt acolo unde ar trebui să fie. Climatizarea este în partea inferioară și poți să o acționezi fără să-ți iei mâna de pe schimbător, iar în partea superioară, ecranul sistemului de infotainment este touch screen, cu o grafică și o rezoluție excelentă. Mi-au plăcut în mod special graficele pentru modurile de rulare, o atenție sporită la detalii. Skoda face un efort pentru a oferi soluții inteligente pentru confortul și siguranța pasagerilor, la interior. Chiar dacă vorbim de cel mai mic SUV, Karoq oferă umbrela tipică modelelor Skoda, iar sistemul VarioFlex al scaunelor spate, înseamnă că acestea pot culisa sau chiar pot fi scoase cu totul, pentru un spațiu de încărcare mărit. Micul Karoq nu duce lipsă de spațiu interior, oferind foarte mult spațiu, oriunde te-ai așeza în mașină. Poate doar portbagajul este o idee mai mic decât la Kodiaq, dar sincer nu văd rostul unei mașini mai mari și mai scumpe.

32073931_10212213176587017_2578492536800673792_n31961013_10212209530855876_8234118601888497664_nAm ajuns la concluzia că noul Karoq oferă dotări și echipamente comparabile cu cele ale concurenței, chiar peste, în funcție de nivelul de echipare, dar să nu uităm că sub toate acestea stă platforma MQB, folosită de grupul Volkswagen de la Golf până la Porsche Macan. Bineînțeles că nu compar Skoda Karoq cu SUV-ul din Stuttgart, dar baza de la care se pornește este foarte bună. Pentru că segmentul este foarte competitiv, Karoq poate fi comandat atât cu motoare pe benzină, de 1.0 sau 1.5 litri, cât și diesel de 1.6 sau 2.0 TDI. Fiecare model vine și cu transmisie automată, iar doar motorul 2.0 diesel este cuplat la tracțiunea integrală. Cum era și normal, am luat această variantă în test, cumva tot ceea ce poate Karoq în acest moment.

31960633_10212209528495817_6538630624855457792_nSentimentul de la volan este unul cunoscut, mai ales dacă ați avut ocazia să intrați sau să conduceți un Volkswagen din ultimele generații. Motorul diesel produce 150 de cai putere și 340 Nm. Pentru cei mai mulți aceste cifre sunt mai mult decât suficiente, mai ales că sprintul până la 100 km/h se realizează în 9.3 secunde. Totuși, puterea fiind transmisă tuturor celor 4 roți, senzația de la volan se diminuează. Prin comparație, Opelul Grandland X pe care l-am condus săptămâna trecută, se simțea cel puțin la fel de rapid, în ciuda faptului că avea doar 120 de cai putere, iar timpul era anunțat la peste 11 secunde. Pentru mașinile cu tracțiune integrală, este normal să ai acest sentiment, dar dacă te uiți în instrumentarul de bord vei vedea că mașina trage mai bine. Skoda Karoq este setată pe partea confortabilă, cum este normal în acest segment. Dacă ai vrea ceva mai sportiv, poți alege Seat Ateca, care este în esență aceeași mașină, dar mai dinamică. Acest cuvânt nu pot să-l asociez nicicum cu noul Karoq. Cutia DSG, oricât este de bună, schimbă treptele lung, iar suspensia este mult prea moale. În combinație cu anvelope de iarnă pe asfalt cald, am simțit mașina destul de instabilă. Dacă vrei să mergi tare cu un Karoq, trebuie să te ții bine. Virajele luate în viteză nu sunt specialitatea ei, nici schimbările bruște de direcție. Chiar și în linie dreaptă, la viteze peste cele de autostradă, mașina se simțea instabilă, iar roțile nu mai cumunicau nimic prin volan. Totuși, până la 100 km/h, direcția este neutră, tipică unui produs VW. Nu neapărat exactă, dar odată ce îi găsești trasa, se așează bine pe viraj. Sportivitatea este ”sugrumată” în detrimentul confortului. Skoda Karoq absoarbe orice denivelare, chiar și echipat cu jante cu diametru mare și îți oferă o anumită siguranță când treci peste un drum mai rău.

32080106_10212209528615820_809038995227934720_nSistemul de tracțiune integrală este acolo să te ajute mai mult pe suprafețe de asfalt alunecos, decât în offroad greu, cu toate că oferă un mod offroad, dar aceasta doar decuplează ESP-ul și face prima treaptă mai lungă. Nu există mod low range sau alte sisteme tipice offroaderelor. Astfel, nu prea văd de ce să optezi pentru tracțiunea integrală pe Karoq. Încă sunt în dubii în privința motorizării diesel, deoarece benzina este la fel de puternică, oferă un consum asemănător și este și mai silențioasă. Totuși, pentru fanii cuplului diesel, acest motor este satisfăcător.

Skoda Karoq este cel mai nou SUV compact al producătorului care până nu demult era considerat de buget. Îți oferă absolut toate dotările de ultimă generație, plus câteva opțiune regăsite doar pe automobilele premium. Tocmai din acest motiv, un Karoq brăzdat cu toate opționalele, cel mai puternic diesel, transmisie automată și tracțiune integrală ajunge la 39.000 euro. Mi se pare un preț mult prea mare pentru un SUV din această categorie, dar urmărind evoluția companiei și poziționarea față de concurență, acest preț ar putea fi justificat. Skoda Karoq este gândită să fie vândută. Nu este acolo să facă parada modei, nu pentru timpi pe circuit, dar dacă vrei un SUV, de oraș, confortabil și foarte bine dotat, nu prea ai opțiuni mai bune.

Skoda Karoq 2.0 TDI DSG Style oferit pentru test drive de Porsche Timișoara

31958310_10212209530175859_3235828150353002496_n 31959572_10212209526455766_8810089242588872704_n 31956663_10212209526655771_4980572165251268608_n 31960375_10212209530015855_238034590852186112_n 32158992_10212209530975879_494763610975764480_n 32186398_10212209530535868_8563825679081144320_n31960697_10212213176427013_1653721447304003584_n32191532_10212213176747021_2137922518223159296_n

Share.

Leave a Reply