Ieşit din tipare

1

Interesant. Chiar ea să fie? E ora 2 jumătate dimineaţa şi stau cu ochii pe nişte pliante cu Noua A-klasse. Nu credeam că un Mercedes, mai mult de atât, un A-klasse mă poate face să nu am somn. Voiam să mai adun nişte idei, ceva, până mâine…să fiu mai pregătit, dar micuţa care am condus-o azi a rămas bine întipărită pe retină şi pe creieraş. De ce? Ai văzut cum arată??

Eu consider că primul lucru când te gândeşti să-ţi achiziţionezi o maşină este fără îndoială designul!! De aceea sunt şi maşini care arată diferit, altfel am fi ca pe vremea “cealaltă”…toate la fel, mai puţin culoarea. Aproape toţi ştiu chestia asta, să zicem, mai puţin chinezii, cu ultimele creaţii, dar acolo e altă poveste. Noi suntem în Europa, unde dacă nu vii cu ceva nou, nu prea ai cum să faci faţă.

Mercedes-Benz s-a gândit şi el aşa şi a venit cu ceva nou. Şi când zic “nou”, nu înseamnă facelift, şasiu sau alte artificii….nu, Mercedes-Benz a făcut un A-klasse, care nu are absolut nicio legătură cu fosta generaţie pe care o înlocuieşte. Sună bine? Păi să ştii că e de foarte bine! Prima dată când am văzut A-klasse în revistă, am rămas mut…că o firmă relativ conservatoare cum e Mercedes-Benz, a făcut un pas atât de radical cu un model de al lor. Mie mi se pare Noul A-klasse, ca şi impact, cum era CLS când a apărut. Ceva total nou, dar frumos şi oarecum aşteptat.

Azi am avut ocazia să-l văd de aproape şi mai ales să-l conduc!! Pe aici prin pliantele lor este o vorba “O privire”. Vorba cântecului “şi mi-a fost de ajuns”. E joasă, e lată, e cât trebuie de lungă, iar modelul testat era echipat şi cu pachetul AMG, care fie vorba între noi, trebuie să fii dus, să nu-l pui pe lista de opţionale. E absolut superb!! A, şi mai vine şi cu jantele spiţate pe 18! Un deliciu să-l priveşti. Când te gandeşti că la exterior fiecare panou e foarte mişto desenat, de la grila cu linii cromate, la cele 2 ţevi de evacuare ovale, poate te aştepţi ca interiorul să-l fi uitat. Dar, nu, aici e unul dintre cele mai mişto interioare de maşină în care am stat. Să vedem cu ce să încep?

Volanul!! Cred că dacă aş putea, aş comanda unul numai ca să-l aduc acasă, să-l privesc şi să-l ţin în mâini. Eu am o problemă cu unii producători de automobile, care zici că uită de importanţa designului volanului. Adică, statistic vorbind, volanul unei maşini îl vezi cam 95% din utilizarea unei maşini. Chiar pe ăla să-l uiţi? Ar trebui mulţi să ia notiţe de la Mercedes şi de la AMG! Continuând la interior, chiar dacă nu le vezi 95% din timp, scaunele trebuie să fie foarte, foarte bune. Cred că la multe maşini diferenţa la condus poate să o facă scaunele. Adică o maşină cu scaune fără susţinere laterală poate să ia curbele şi la 2G, că eu mai mult o să fiu concentrat să mă ţin de volan, de uşă şi numai de performanţele ei nu îmi mai arde. Mişto şi opţiunea cu plafon negru, la fel din punctul meu de vedere, obligatorie la mai toate automobilele. Cu noua centrală multimedia nu prea m-am înteles, poate sunt eu mai atehnologic sau poate chiar era greu de manevrat, dar ştiu că se poate conecta la Iphone-ul personal şi permite utilizarea lui Siri optimizat pentru a putea fi utilizat cu succes la volan.

Maşina de test a celor de la RMB Casa Auto Timişoara era dotată cu motorul diesel de 1.8 şi 109 cp. Da, nu sună grozav! Dar era surprinzător de vioi şi plăcut în utilizare. Poate partea cea mai mişto era un butonaş pe consola centrală pe care scria E+M+S. Să trecem peste primele 2 care sunt de la Eco..Îhh şi de la Manual, care nu-i prea văd rostul, iar când ajungi la Sport se cam schimba problema. Mă rog, cum se poate schimba problema la 109 cp….Dar era nesperat de bine, motorul avea un răspuns mai prompt, ţinea turaţia mult pe linia roşie, chiar te îmbia la un condus ceva mai agresiv, toate cu un consum de 4,4%?? Să zicem vreo 7%! Dar totuşi e bine de tot. Având în vedere cutia automată 7G-DCT foarte bună, deloc bruscantă, poate în modul Eco, unde îţi oprea turaţia pe 3000 rpm. Traseul a fost unul standard, să zic, pentru dealerii din partea aceea a Timişoarei, fără prea multe curbe şi cu asfaltul destul de bun. Totuşi am remarcat suspensiile o idee mai tari, dar cred că nici nu mi-aş dori altele mai moi. Era compromisul perfect aş putea spune.

    

Se pare că trebuie să ajung şi la o concluzie şi aici o să fiu subiectiv. Domne…îmi place mult de tot!! Credeam că orice maşină nouă pe care o conduci trebuie să fie bună, mişto sau alte sinonime a celor două, dar am avut şi nişte dezamăgiri, asta cu altă ocazie vă povestesc, dar Noua A-klasse face parte din partea aia bună…partea în care atunci când rişti să dezvolţi o maşină complet nouă, pot să zic chiar un model nou, şi îţi iese, ştii că ai pe mâini un bestseller, un trendsetter şi un rival redutabil pentru BMW Seria 1!

We cannot display this gallery

Share.

1 Comment

Leave a Reply