Frankfurt 2017: BMW i Vision Dynamics

0

Aceasta a fost tema din acest an a Salonului Auto de la Frankfurt. Electrificarea. Maşini electrice, cu autonomii comparabile, maşini autonome şi cu inteligenţă artificială. Mai mult, aproape toţi producătorii mari au anunţat moartea diesel-ului, iar în următorii 5 ani, toată lumea va avea o electrică sau o gamă de electrice în ofertă. Mi se pare că acest trend a crescut foarte mult odată cu lansarea noului Tesla Model 3. Până atunci, Tesla era acea companie mică, care nu reuşea să pună beţe în roate marilor giganţi auto. Aveau două modele, relativ scumpe, cumpărate mai mult de vedete, şi californieni care îşi doreau ceva mai multă clasă de la un Prius. Dar după vreo 3 ani când nimeni nu i-a deranjat, Tesla a anunţat o electrică de 35.000 dolari, care a avut peste 300.000 de comenzi în primele luni, mult peste aşteptările tuturor. Atunci toată lumea şi-a dat seama de importanţa comercială a unei electrice.

Fotografie: Victor Jon Goico – www.goico.eu Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com & Grit Hackenberg – www.grithackenberg.com CD: Clemens Grosslercher

De atunci, mai toţi producătorii mari prezintă concepte care să se lupte cu Tesla Model 3. Nimeni nu se mai gândeşte la SUV-uri electrice sau crossovere. Toată lumea face concurent la Model 3. Este şi cazul BMW. Divizia i, este una în continuă expansiune şi în căutare de clase noi în care să intre. Sedan-ul mediu este probabil cel mai bun exemplu. Modelul Seria 3 este în continuare cel mai bine vândut produs bavarez, iar o versiune electrică cu design futurist nu văd de ce nu ar avea succes. În cadrul Salonului Auto de la Frankfurt am văzut un concept ce prefigurează un astfel de automobil. Denumit BMW i Vision Dynamics, este probabil cel mai frumos concept BMW din ultima vreme.

Fotografie: Victor Jon Goico – www.goico.eu Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com & Grit Hackenberg – www.grithackenberg.com CD: Clemens Grosslercher

În primul rând datorită proporţiilor. Se vede clar că are o caroserie berlină cu patru portiere. Chiar dacă plafonul este extrem de curbat, oarecum nu îmi da impresia de coupe. Partea frontală este lungă şi joasă, iar posteriorul mai înălţat. Apoi avem acele “umflături” din linia geamurilor, ce accentuează impresia de îngust. Îmi plac foarte mult şi aş vrea să le văd interpretate şi în varianta de serie. Din faţă, BMW i Vision Dynamics chiar arată precut un Seria 3 din viitor, cu blocuri optice extrem de înguste, ce luminează cu Laser, două prize de aer pe laterale, în rest totul simplu şi curat, deoarece vorbim de un automobil electric. Tot din această cauză, celebra grila “rinichi” a bavarezilor are mai mult rol decorativ, nemaifiind nevoie de o răcire a unui motor. Îmi place cum este sculptată şi plonjată capota peste blocurile optice “încruntate”. Din profil am putea vedea un automobil de serie, dacă s-ar renunţa la câteva elemente futuriste, precum jantele mari sau mânerele portierelor. Din spate, i Vision Dynamics arată foarte robust, aproape a crossover, cu spatele înalt şi blocurile optice înguste tipice ultimelor concepte BMW. În partea inferioară vedem un difuzor de aer, dar fără nicio evacuare, deoarece în viitor nu va mai fi nevoie. Toată partea din spate este bombată şi toate elementele sunt frumos integrate în design-ul caroseriei,

Fotografie: Victor Jon Goico – www.goico.eu Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com & Grit Hackenberg – www.grithackenberg.com CD: Clemens Grosslercher

BMW-i-Vision-Dynamics-12Probabil aţi observat că am vorbit de un concept cu foarte multe elemente aproape gata pentru producţia de serie. Chiar dacă arată în continuare extrem de futurist, această caroserie o să o vedem mai aproape de cât am crede. Nu s-a anunţat o dată exactă, dar eu zic că până la sfârşitul deceniului. Asta înseamnă că în mai puţin de 3 ani vom vedea şi probabil chiar conduce varianta de serie a acestui concept. Spun asta, deoarece Tesla nu se prea grăbeşte să trimită Model 3 către clienţi, tocmai din prisma faptului că principalii rivali încă nu au un model gata. Cred că în dedesubturi, toţi marii producători au deja prototipuri funcţionale şi aşteaptă momentul prielnic să le trimită spre producţia de serie. Ar putea reprezenta exact momentul lansării Model 3, la nivel global. Ştim deja de mai bine de 2 ani că va exista o Tesla accesibilă, cu autonomie decentă, dar aceasta încă nu a ajuns. Dacă un producător precum BMW anunţă că în 3 ani vom vedea un concept pe străzi, asta se va întâmpla în 3 ani. Aşa că viitorul electrificat nu este atât de departe precum am crede, iar viaţa motorului termic nu este atât de lungă precum am zice.

Fotografie: Victor Jon Goico – www.goico.eu Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com & Grit Hackenberg – www.grithackenberg.com CD: Clemens Grosslercher

Fotografie: Victor Jon Goico – www.goico.eu
Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com & Grit Hackenberg – www.grithackenberg.com
CD: Clemens Grosslercher

Fotografie: Victor Jon Goico – www.goico.eu Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com & Grit Hackenberg – www.grithackenberg.com CD: Clemens Grosslercher

Fotografie: Victor Jon Goico – www.goico.eu
Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com & Grit Hackenberg – www.grithackenberg.com
CD: Clemens Grosslercher

Fotografie: Victor Jon Goico – www.goico.eu Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com & Grit Hackenberg – www.grithackenberg.com CD: Clemens Grosslercher

Fotografie: Victor Jon Goico – www.goico.eu
Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com & Grit Hackenberg – www.grithackenberg.com
CD: Clemens Grosslercher

BMW-i-Vision-Dynamics-14

Share.

Leave a Reply