Fiesta urbană

0

Unul dintre cele mai disputate segmente din industria automobilistă îl reprezintă segmentul micilor citadine, ce oferă practicalitatea şi economia perfectă pentru traficul urban. Opţiunile sunt aproape nelimitate, fiind disponibile atât modele de buget, cât şi unele cu adevărat premium. Este oarecum normal ca fiecare producător să ofere un astfel de model, deoarece traficul este din ce în ce mai aglomerat, dar în acelaşi timp avem nevoie, din când în când şi de puţină distracţie şi prezenţe cool.

27591856_10211549741001542_2073527875_nAici intervine noul Ford Fiesta, prezentat încă de anul trecut, care ne promite atât un design special, cât şi distracţia pe care normal nu o găseşti în acest segment. Cu toate că majoritatea jurnaliştilor au spus că noul Fiesta este mai degrabă un facelift a vechii generaţii, în rândurile următoare vă voi spune că este mult mai mult de atât. În multitudinea de modele, fiecare încearcă să vină cu ceva nou, fie că este vorba de tehnologie, tren de rulare sau opţiuni de personalizare, se pare că noul Fiesta împacă cel mai bine aceste aspecte. Nu degeaba pe piaţa din Marea Britanie, este cel mai vândut automobil. Aşa ar trebui să fie şi în estul Europei, dar aici încă domină „automobilele nemţeşti”.

27662002_10211549740161521_490849275_n27658423_10211549737041443_905692100_nDin punct de vedere al design-ului noul Fiesta este mult mai matur. Ford a optat mai mult pentru o evoluţie, decât pentru o revoluţie adevărată, cum s-a întâmplat în cazul generaţiei precedente. Într-un fel, mă bucură acest aspect, deoarece Fiesta pare acum mult mai bine „închegată”, mai robustă şi mai frumoasă. Da, mai frumoasă. Chiar îmi place foarte mult ce au făcut designerii cu exteriorul. Blocurile optice sunt în continuare alungite spre capotă, dar într-un mod mai clasic. Îmi place în mod deosebit semnătura luminoasă ce înconjoară blocurile optice, pentru luminile de zi cu LED. Întreg design-ul este acum mai curat, cu linii fluide, iar în funcţie de echipare, Fiesta îşi poate schimba complet înfăţişarea. Există o versiune în premieră o versiune ST-Line cu bară frontală mai agresivă şi grilă cu plasă de tip fagure, pentru cine vrea sportivitate, iar versiunea Vignale are un design orientat spre lux. Maşina din testul de astăzi era în echiparea Titanium, plus o culoare absolut spectaculoasă, denumită Chrome Copper. Grila este aici cromată şi dispune de proiectoare de ceaţă. Din lateral, schimbările faţă de generaţia precedentă sunt minime, ceea ce înseamnă că Fiesta este în continuare un automobil extrem de vedea muchii agresive la baza portierelor şi jante cu design spectaculos şi diametru mare. Probabil cea mai importantă schimbare a exteriorul este în spate, acolo unde blocurile optrice verticale au fost înlocuite cu unele orizonatale, dar care arată foarte bine. Şi posteriorul are un design la fel de curat precum restul exteriorului.

27591066_10211549738081469_2123203093_nNoul Ford Fiesta este un automobil de oraş foarte frumos, ce atrage priviri, chiar dacă concurează într-un segment supraaglomerat, iar concurenţii sunt „pe toate gardurile”. Dacă pentru pietoni, Fiesta reprezintă o imagine frumoasă, şoferul şi pasagerii au parte de o adevărată revoluţie la interior.

27718389_10211549750121770_1654718147_nVechiul model avea o planşă de bord foarte masivă, ce avea „împrăştiate” o mulţime de butoane, unele mai mari, altele mai mici. În plus ecranul sistemului de infotainment era ridicol de mic. Toate aceste lucruri au fost schimbate odată cu noua generaţie. Întreg bordul a fost redesenat, fiind acum mult mai aerisit şi oferind mult mai mult spaţiu ocupanţilor. Pe planşa de bord au rămas doar comenzile climatizării, totul fiind mutat pe superbul ecran touch screen cu diagonală de 8 inch, în cazul versiunii Titanium. Partea de bord din faţa pasagerului este mai îngustă şi are câteva elemente Chrome Copper la fel cu exteriorul. Aproape tot interior este dominat de acel ecran poziţionat sus, perfect în raza vizuală. Aici găseşti navigaţia, setările, iar sistemul SYNC 3 este extrem de intuitiv şi uşor de folosit. În plus, noul Fiesta dispune de Apple CarPlay, ceea ce înseamnă că îl poţi folosi ca o mini-tabletă. Totul pare foarte bine pus la punct, până la materialele ce nu se prea simt, cum ar fi partea superioară a bordului.

27591478_10211549751841813_303467126_n 27591468_10211549754921890_82357822_nChiar dacă este un automobil de clasă mică, şoferul unui Fiesta este răsfăţat cu o poziţie la condus aproape perfectă. Scaunul culisează foarte mult, atât în faţă, cât şi în înălţime, iar spaţiul este arhisuficient. Mi-a plăcut în mod deosebit volanul şi schimbătorul noul Fiesta. Volanul oferă o priză excelentă, fiind relativ mic, iar cursa schimbătorului este foarte directă, exact aşa cum ne-am obişnuit de la produsele Ford.

27497727_10211549753041843_719683312_nÎn acest segment, fiecare jucător vine cu arme proprii şi fiecare caută un anumit tip de client. Volkswagen Polo este mult mai sobru şi axat pe partea confortabilă, Seat Ibiza este în esenţă un Polo, dar mai funky şi mai sportiv. Clio arată bine, dar motorizările cam lasă de dorit. În schimb Ford Fiesta îmbină toate aceste calităţi într-o singură caroserie. Motorul pe benzină a maşinii de test a fost arhicunoscutul 1.0 Ecoboost cu 3 cilindri, în varianta de putere de 125 cai putere. Acest motor a câştigat ani la rândul titlul de cel mai bun motor în diferite competiţii, în plus este construit la uzina Ford din Craiova. Ar putea fi un motiv de mândrie, mai ales că se potriveşte excelent cu caracterul noului Fiesta. Nu este gălăgios aproape deloc, nici chiar în sarcină sau la turaţie înaltă, iar puterea de 125 de cai este perfectă pentru o maşină cu velenţe sportive. Chiar dacă are doar 3 cilindrii, pare destul de rafinat, dar plaja de cuplu nu este foarte mare, ceea ce înseamnă că trebuie să lucrezi destul de mult cu schimbătorul de viteze. Dar asta nu reprezintă o problemă deoarece pedala de ambreiaj este foarte uşoară, iar cursa schimbătorului chiar te îmbie la retrogradări sau urcări în treaptă.

27497969_10211549740121520_1745434964_nBineînţeles că în oraş, în trafic aglomerat, nu vei simţi foarte mult calităţile dinamice ale maşinii, dar vei vedea consumul de carburant care se învârte în jurul valorii de 7l/100 km. Totuşi, la un moment dat, traficul se eliberează şi ieşi din oraş pe un drum virajat. Acolo vei simţi că direcţia este excelentă, poţi să plasezi roţile exact unde vrei, iar setările suspensiei fac ruliul foarte mic. Maşina aproape că nu se înclină pe viraje, indiferent de viteza la care ataci virajul. Cum spuneam, trebuie să lupţi pentru cuplu şi să ştii care treaptă de viteză este potrivită, dar odată ce te-ai prins, o Fiesta pe drum virajat este chiar o plăcere, mai ales că vine dintr-o clasă ce nu prea are legătură cu virajele rapide. Pentru această dinamică superioară, un factor important îl au jantele cu diametru de 17 inch, încălţate cu anvelope Michelin Pilot Sport, care oferă aderenţă excelentă.

27591169_10211549739841513_819290450_nPoţi face toate acestea, în condiţiile în care transportă în confort 4 adulţi, are un portbagaj suficient pentru orice cumpărături sau ieşire de weekend. Oricât aş încerca să vin cu o părere personală, trebuie să fiu de acord cu ceea ce se ştia deja. Noul Ford Fiesta este singurul automobil din această clasă ce îmbină toate calităţile concurenţilor într-o singură caroserie. În plus, este mai dinamic decât toţi la un loc. Cu motorizarea Ecoboost pe benzină, Fiesta mi-a arătat că citadinele de oraş cu motoare diesel, aproape că nu îşi mai au sensul. Benzina este ieftină, confortul la rulare este mult mai bun, iar consumul este din ce în ce mai apropiat de cel al unui motor diesel. Noul Ford Fiesta te va bucura chiar dacă eşti tânăr, la prima maşină, chiar dacă ai nevoie doar să te deplasezi în oraş, dar şi dacă o vei primi ca maşină de firmă.

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 Titanium oferit pentru test drive de către Ford Carbenta Com, dealer Ford din Oradea.

27707175_10211549743241598_802948234_o 27721140_10211549743201597_237421102_n 27718063_10211549741921565_1032269861_n 27583852_10211549742921590_385902304_n 27583386_10211549742881589_184300868_n 27583221_10211549741401552_2020607449_n 27583400_10211549741721560_1298303842_n 27583393_10211549740441528_707175405_n 27591139_10211549740681534_2044849393_n 27591658_10211549739281499_1090527406_n 27662233_10211549742561581_669385351_n 27591855_10211549739881514_1218123481_n 27583657_10211549742521580_388983761_n 27583103_10211549742761586_1295506674_n 27583202_10211549753801862_1268026132_n 27583293_10211549752721835_1919970589_n 27591422_10211549751881814_1207630011_n 27591144_10211549737121445_2049868899_n

Share.

Leave a Reply