Contradicţie perfectă

0

E destul de greu să scrii după o pauză mai lungă. Ai condus maşina acum câteva săptămâni, dar între timp s-au întâmplat atât de multe încât îţi e greu să-ţi reaminteşti. Din fericire, în tot acest timp am parcurs mii de km în break-uri, astfel, cu fiecare km, imaginea mă trimitea spre ceea ce am simţit. Break-urile sunt o categorie destul de discutată, mai ales în România. Unii le adoră, cei mai mulţi cred că sunt hidoase, iar alţii le aleg pur raţional. Dacă navighezi piaţa auto din România, vei găsi o mulţime de modele break second-hand, în schimb break-urile noi abia dacă apar în statisticile de vânzare. Tocmai din acest motiv, am vrut neapărat să testez maşina adusă de BMW Grup West Premium Oradea. Ştiu că au făcut un pariu, deoarece o astfel de caroserie este aproape imposibil de vândut aici, mai ales dacă vorbim de o siglă premium. Dar BMW M550d are un as în mânecă. Sub capota sa, se află cel mai puternic motor diesel cu şase cilindri din lume.

39953587_2156771634611305_1592684507419377664_nPoate că nu i-am făcut introducerea pe care o merită, deoarece noul BMW M550d este cu adevărat un automobil special. Iniţial am vrut să numesc acest articol: „Maşina fără defect”, dar aşa cum mi-a atras atenţia un cititor, defectul acestei maşini este preţul. Aşa că am ales „Contradicţia perfectă”, deoarece fiecare asociere este în contradicţie, dar totuşi funcţionează de minune. În primul rând este un model premium de clasă mare, dar break. Touring, cum îi spune „părintele bavarez”. Aşa cum am scris mai sus, aceste maşini efectiv nu se cumpără aici. Apoi este un model de performanţă, dar diesel. Are sufixul M în faţa cifrelor, dar sunt trei, în loc de una. Iar apoi sunt toate combinate. Un model ultrasportiv, dar diesel şi break. Contează foarte mult cum priveşti această maşină. Mulţi i-au spus M5-ul diesel. În primul rând, M5 nu prea poate fi comparat cu nimic în materie de acceleraţie, în schimb, am putea vedea M550d ca fiind motorul pe care trebuie neapărat să-l alegi pe această caroserie.

39959703_324359894970124_6400081899078811648_nFiind totuşi un model M Performance, M550d are câteva artificii de design şi detalii care îl fac distinct în gamă. Îmi place bara frontală cu prize de aer mai generoase decât la un M Sport, dar nici atât de agresive precum la M5. Arată cât se poate de discret şi elegant. Apoi avem accentele de o culoare apropiată bronzului, care arată extrem de bine. Din lateral, M550d se distinge prin praguri profilate şi jante cu cinci spiţe duble, dedicate acestui model. La posterior, în schimb, doar evacuările dreptunghiulare de culoare neagră, îţi oferă un indiciu despre performanţe. Discreţia acestui model este impresionantă, mai ales atunci când este asociată cu o caroserie Touring. Când rulezi pe autostradă sau chiar prin oraş, toată lumea crede că ai cumpărat această maşină pentru consum redus şi spaţiu mare, fără niciun gând de viteză. Aici intervine frumuseţea acestei maşini. Noi ca pasionaţi auto, ne plac maşinile „sleeper”. Acele caroserii care nu prea ies în evidenţă, dar pot umili o mulţime de alte maşini. Nu cred că există pasionat care să nu iubească RS6. Acum există Mercedes-AMG E63, dar deja aceste maşini au un design mult prea agresiv şi intuieşti ce pot. BMW nu a creat niciodată un M5 sau M3 Touring, dar cu toţii ne dorim. S-ar putea ca noul M550d să fie răspunsul tuturor dorinţelor noastre automobilistice.

39944413_2240189989342240_6023673787050885120_n39891610_468769733608064_2696788176789307392_nAre un interior extrem de luxos. Modelul de test era configurat „black on black”, o opţiune foarte sobră, neutră, dar extrem de elegantă. Găsim doar câteva accente argintii, cât să contrasteze cu negrul interiorul, dar fără prea multe artificii sportive. Scaunele sunt mai degrabă confortabile şi luxoase, volanul la fel, dar interiorul noului Seria 5 tinde spre perfecţiune, din punct de vedere al ergonomiei şi a calităţii. Pentru că vorbim de un Touring, plafonul lung, înclinat spre posterior este pentru mulţi, chiar mai frumos decât cel al versiunii sedan. Cu siguranţă este mai practic, deoarece în M550d Touring pot lua loc în confort deplin cinci pasageri adulţi plus toate bagajele acestora. Sunt peste 500 de litri în portbagaj, iar cu bancheta rabatată volumul ajunge la 1700 litri. Sunt puţine maşini care să „înghită” atât de mult volum de spaţiu şi să accelereze până la 100 km/h în 4.6 secunde şi să consume sub 10l/100km.

39976788_230300064315113_8070027001227902976_nPentru cei mai mulţi, un BMW 530d Touring este mai mult decât suficient. De fapt, chiar şi un 520d cu al său 2 litri diesel de 190 de cai putere este suficient pentru depăşiri sau fără să „gâfâie” la o urcare mai lungă. Totuşi, bavarezii au vrut să pună sub capotă cel mai puternic motor diesel de 6 cilindri din lume. Acest motor l-am văzut prima dată pe modelul 750d, despre care am scris aici, iar atunci mi-am spus că acest motor pe o caroserie mai mică şi mai uşoară trebuie să fie bombă. Ei bine, caroseria nu este neapărat mai mică sau mai uşoară, dar este pus pe un Seria 5. Spre deosebire de vechiul M550d, inginerii M Performance, au reuşit să mai înghesuie o turbină, pentru un total de 4! Da, motorul are două turbine mici pentru cuplu la turaţie joasă şi două mari, pentru plaja medie de turaţie. În total motorul produce 400 de cai putere şi 760 Nm. Pe un diesel. Pe un break.

39970254_1959055594387234_1860110985407234048_nDacă informaţiile „din carte” nu sunt suficiente pentru a te atrage, acum o să vă povestesc despre cum se conduce. Prima dată când te urci la volan, devii conştient de dimensiuni. Îţi dai seama că e o maşină de aproape 5 metri lungime, cu o mulţime de tablă în spatele tău. Dar direcţia este uşoară, poţi manevra maşina chiar şi în traficul urban fără nicio problemă. Raza de bracaj este mai mică şi datorită faptului că şi puntea spate este activă. Odată ce te pui la drum, M550d se simte foarte luxos şi confortabil, iar dacă dozezi pedala de acceleraţie, se comportă la fel ca oricare alt break diesel. Fără dramă, doar cu un oarecare zumzet specific, venind de sub capotă. În schimb, fiind un model M Performance, evacuarea este setată în aşa fel încât să sune mai gros şi mai sportiv. Din păcate, nu o prea auzi din interior, dar cine a auzit-o din afară, îmi poate confirma ce am scris mai sus. Deci dacă M550d se simte şi se comportă la fel ca oricare alt diesel, ce îl face atât de special?

39961524_663443314017908_5422292736847904768_nPăi, în afară de faptul că este un break diesel de 400 de cai putere, este un automobil extrem de rapid. Imensa putere înseamnă că acest diesel este la fel de rapid precum un M5-ul precedent, cel V8 pe benzină. În M550d puterea îţi este livrată extrem de liniar, datorită turbinelor mici care livrează cuplul încă de la 1000 rotaţii pe minut, deci aproape de la relanti. Doar atunci când loveşti pedala de acceleraţie, îţi dai seama că acesta nu este doar un „3 litri”, ci este un model M Performance, unde performanţa primează. Indiferent cu ce viteză rulezi, atunci când apeşi acceleraţia în fund, capota se ridică, spatele se apasă căutând aderenţă, iar imensa caroserie este „aruncată” în faţă. M550d are o putere fabuloasă, iar spre deosebire de un M5 sau alt model pe benzină, senzaţia de putere este familiară. Dacă în M5 sau M4 puterea vine exploziv, în M550d te simţi ca în maşini pe care le-ai mai condus, dar acum puterea este mult mult mai mare. Iar pentru că este un Touring, stabilitatea la viteze ridicate, este excelentă. Pe hayon avem un eleron destul de generos, plus alte extremităţi pe laterale, pentru o şi mai bună aerodinamică. Virajele pot fi abordate la viteze foarte mari, deoarece maşina te lasă, îţi dă încredere, aderenţa şi stabilitatea sunt uluitoare.

39945270_447943445713452_8818284989377413120_nDatorită sistemului de tracţiune integrală xDrive şi a direcţiei active pe puntea spate, maşina se „agaţă” de fiecare viraj şi îţi dă impresia că nu are limită, că poţi, cu fiecare viraj, să intri şi să ieşi tot mai rapid. Iar atunci când accelerezi, stomacul şi se ridică, spatele îţi este împins în spătarul scaunului şi nu poţi să te mişti. Atât de brutal este M550d. Dar numai dacă vrei tu asta. În rest, este un cruiser care poate înghiţi mii de km de autostradă în confort deplin, cu un consum de maxim 8l/100km.

39922721_302293843911610_8740697496096866304_nBMW M550d este o contradicţie, dar un perfectă. Nu iese în evidenţă prin agresivitate, dar umileşte aproape tot ce este pe drum. Este mişto pentru ego-ul tău, să vezi cum alte maşini (considerate mai rapide) încearcă să se îndepărteze de tine, dar tu să le depăşeşti fără efort, când ei sunt în acceleraţie maximă. Bineînţeles că nu aşa trebuie condus un M550d, dar să nu fim ipocriţi. Vrei să fii într-un break diesel şi să depăşeşti un Porsche. În ultima lună am stat şi am condus break-uri, câteva mii de km şi mă gândeam că dacă aş deţine un M550d Touring, nu cred că mi-aş mai dori altceva de la o maşină.

BMW M550d Touring xDrive oferit pentru test drive de BMW Grup West Premium Oradea

39883742_524206138025922_1308736419820208128_n 39891363_897691057083204_2777091493855232_n 39891349_2176976765706868_5244250665798074368_n 39883045_279733792860283_8248442889051308032_n 39878858_2005291272868047_6518094573737082880_n 39891531_1844714315622373_1827908660651622400_n 39900632_714949335510310_2086483533164969984_n 39906003_325307338212469_4849522516797947904_n 39899876_1831091670289601_4810005742478163968_n 39813877_168124697364828_7234447474637668352_n 39835080_297319544377330_7848910088986165248_n 39910366_2114271075250254_5938874764507480064_n 39913606_241926153132994_9156615600691216384_n 39916224_2098998510350427_8944653656054038528_n 39918021_486728675128246_1892320401153851392_n 39922657_325948504816456_7458765340105768960_n 39944413_2240189989342240_6023673787050885120_n 39945289_1564264013680261_995442323926024192_n 40022336_1934143593314937_3341115717381521408_n 40023718_873053112891989_9040712339090833408_n 39900033_2158193337769842_3182166798892007424_n 39913938_1426082674193333_2203994169096011776_n 39958835_2125364691051351_131928093819404288_n

Share.

Leave a Reply