Acelaşi motor – concepţie diferită

Se spune că motorul este sufletul unei maşini. Acesta dă caracter unui automobil, indiferent că vorbim despre supercar-uri, SUV-uri, maşini de oraş sau chiar dubiţe. Nu de puţine ori am fost impresionaţi de sunetul pe care îl produce, de forţa sa sau de ce nu, de cât de economic este. În lumea automobilistică au fost câteva exemple de automobile care au împărţit acelaşi motor. De cele mai multe ori este vorba de producători din aceeaşi familie, dar au fost câţiva care au “împrumutat” motoare şi de la alte companii. În acest articol vreau să vorbesc despre cele mai neobişnuite asocieri între automobile cu acelaşi motor.

Mercedes Benz S600 W140 şi Pagani Zonda

Vârful de gamă a clasei S de la Mercedes Benz îl reprezintă modelul S600 cu al său motor V12 de 6 litri. Când pe capacul portbagajului scrie 600 atunci ştii că ai de a face cu cel mai special S din gamă. Un motor atât de apreciat şi atât de puternic a fost ales şi de către compania Pagani, atunci când au lansat modelul Zonda. De atunci, Pagani foloseşte exclusiv motoare V12 pentru modele sale, acestea venind din partea specialiştilor de la AMG, acum ajungând la puteri de 730 de cai putere.

12358508_10205814149695344_312465671_n Dacia Lodgy şi Mercedes Benz A-Class

Se pare că Mercedes Benz împarte motoare atât cu supercar-uri de vis cât şi automobilele româneşti. Bine, cât putem spune despre un Lodgy că este românesc. Noul hatchback A-Class a primit un motor diesel de 1.5 litri cu patru cilindri, acelaşi pe care îl găsim şi în minivan-ul autohton. Dacă pentru Dacia acest motor este cât se poate de suficient, pentru o firmă premium cum este Mercedes Benz, se pare că nu are acelaşi impact. Modelul A180d de doar 110 cai putere nu se ridică la standardele impuse de o firmă de prestigiu, în schimb oferă un consum foarte mic.

12336434_10205814149375336_780359231_n Audi RS6 C6 şi Lamborghini Gallardo

Două automobile destinate către clienţi extrem de diferiţi. Una vine cu o caroserie foarte mare, de aproape 2 tone, spaţiu din belşug pentru toată familia şi este şi confortabilă. Cealaltă în schimb este cumpărată de tineri foarte bogaţi, performanţele îi sunt incontestabile, supercar-ul italian fiind definiţia automobilului sport. Totuşi, aceste două modele complet diferite împart acelaşi motor. Un monstru V10 capabil de puteri de peste 500 de cai. Sunt puţine maşini, mai ales de familie, ce se pot lăuda că au un motor de Lamborghini.

12348588_10205814149135330_1584463573_n BMW 750Li şi McLaren F1

Din nou limuzine şi supercar-uri. Generaţia e38 a Seriei 7 de la BMW folosea în varianta de vârf un motor V12 fiind considerat una dintre cele mai rapide limuzine din lume la acel moment. Cu toate că nu este exact acelaşi motor, dar blocul fiind acelaşi, motorul V12 a propulsat McLaren F1 în topul celor mai rapide automobile din istorie. Bineînţeles, pe limuzina BMW, interiorul compartimentului motor nu a fost îmbrăcat în foiţă de aur.

12064347_10205814149015327_978168449_n Volkswagen Passat W8 şi Bugatti Veyron

Aici avem probabil cea mai neobişnuită asociere. VW Passat este maşina poporului, sedan-ul care poate fi cumpărat de oricine, oferind atât confort, performanţă, dar şi o imagine decentă. La începutul anilor 2000 a existat o variantă denumită W8 ceea ce însemna că folosea un motor cu 8 cilindrii poziţionaţi în W şi avea o cilindree de 4 litri. De la maşina poporului ajungem la maşina superelitei. Doar 450 de oameni deţin acum în garaj un Bugatti Veyron. Acesta a fost primul hypercar şi a fost creat pentru a arăta lumii puterea şi capacităţile grupului VAG. Totuşi, marele Veyron împarte acelaşi motor cu un Passat. De fapt nu este chiar aşa, pentru că foloseşte două agregate W8, rezultând într-un motor absolut ridicol de 8 litri şi configuraţie W16. Două motoare împreunate se pare că nu au fost suficiente, aşa că germanii au montat încă 4 turbine, pentru a atinge puterea maximă de 1001 cai putere. Restul e istorie.

12351213_10205814148895324_1587194308_n